2011-04-02, 11:53
Medlem
Kan lika gärna uppdatera om vad som hänt på senaste tiden.

Var hos psykoterapeut igår, vi kom ganska snabbt in på mina koncentrationssvårigheter.
Hon sa ganska ordagrant följande "Vi skulle kunna göra en utredning men du lider ju väldigt mycket av det här och en utredning talar ju bara om det vi redan vet, så jag ska prata med överläkaren om medicinering".

Hon nämnde att hon ville prata med någon som känt mig hela livet, dvs mamma, för att prata om hur jag var när jag var liten. Har redan pratat med mamma om detta och hon säger att hon kommer säga som det är, att jag var ett riktigt dampbarn som var alldeles för disträ och lättdistraherad för att vara normal.
Vad säger ni om detta? Är det för bra för att vara sant? Kan det faktiskt gå så fort att jag får mediciner om två-tre möten, utan utredning?
Citera
2011-04-02, 16:59
Medlem
Snyfts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omehoj
Kan lika gärna uppdatera om vad som hänt på senaste tiden.

Var hos psykoterapeut igår, vi kom ganska snabbt in på mina koncentrationssvårigheter.
Hon sa ganska ordagrant följande "Vi skulle kunna göra en utredning men du lider ju väldigt mycket av det här och en utredning talar ju bara om det vi redan vet, så jag ska prata med överläkaren om medicinering".

Hon nämnde att hon ville prata med någon som känt mig hela livet, dvs mamma, för att prata om hur jag var när jag var liten. Har redan pratat med mamma om detta och hon säger att hon kommer säga som det är, att jag var ett riktigt dampbarn som var alldeles för disträ och lättdistraherad för att vara normal.
Vad säger ni om detta? Är det för bra för att vara sant? Kan det faktiskt gå så fort att jag får mediciner om två-tre möten, utan utredning?

Ja det kan gå så fort. Tog mig ett till två möten och sen fick jag pissa och ta blodtryck innan.
Citera
2011-04-03, 17:38
Medlem
Tycker det är ganska intressant att 5 kuratorer har sett förbi alla aggressionsproblem och koncentrationssvårigheter och skyllt det på trots och pubertet och dålig sömn och allt vad det heter. Alltid ska man behöva göra allting själv

Citat:
Ursprungligen postat av Snyft
Ja det kan gå så fort. Tog mig ett till två möten och sen fick jag pissa och ta blodtryck innan.
Pratade de då med någon förälder/annan närstående? Eller förlitade de sig på vad du sa?
Senast redigerad av Omehoj 2011-04-03 kl. 17:42.
Citera
2011-04-03, 18:50
Medlem
Vad gör de om de inte kan fråga ut anhöriga? Jag är inte svenskfödd, mina föräldrar levar inte längre och då jag var sladdbarn är även min storasyster borta, min storabror levar ju, fast vi har aldrig haft så bra kontakt och han är ju 15 år äldre än jag, och bor kvar i Danmark, så det kan väl inte bli lätt att få till en utredning?
Citera
2011-04-04, 00:31
Medlem
Snyfts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omehoj
Tycker det är ganska intressant att 5 kuratorer har sett förbi alla aggressionsproblem och koncentrationssvårigheter och skyllt det på trots och pubertet och dålig sömn och allt vad det heter. Alltid ska man behöva göra allting själv

Pratade de då med någon förälder/annan närstående? Eller förlitade de sig på vad du sa?

Nej de pratade inte med någon annan än mig.
Citera
2011-04-04, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyttnick
Vad gör de om de inte kan fråga ut anhöriga? Jag är inte svenskfödd, mina föräldrar levar inte längre och då jag var sladdbarn är även min storasyster borta, min storabror levar ju, fast vi har aldrig haft så bra kontakt och han är ju 15 år äldre än jag, och bor kvar i Danmark, så det kan väl inte bli lätt att få till en utredning?

Det gör inget, de kommer fullfölja en utredning. Men det är ett stort + med en närståendes utsago
Citera
2011-04-11, 19:39
Medlem
adagios avatar
Hur reagerar ni på låg dos benso? Jag brukar känna mig mycket mer klar i huvudet och kan fokusera bättre, hänga med i konversationer, kommer inte av mig lika mycket osv. Är det något ni känner igen?

Har läst av många att de känner att sitt "torktumlarhuvud" lugnar ner sig några varv på alkohol så det borde ju vara likadant med benso.
Citera
2011-04-12, 07:20
Medlem
adagios avatar
Vad skulle hända om man är på någon drog när dom drogtestar en precis innan utredningen ska påbörjas, man kommer väl inte bara bli urtagen från kön helt, utan man får pissa åter några veckor efteråt, right?
Citera
2011-04-12, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Vad skulle hända om man är på någon drog när dom drogtestar en precis innan utredningen ska påbörjas, man kommer väl inte bara bli urtagen från kön helt, utan man får pissa åter några veckor efteråt, right?

Jag var tvungen att pissa tills jag var ren. och under. sen skiter de väll i om du röker. såvida du inte får någonting utskrivet. då blir det prover innan du får testa medeciner..

Och gällande din andra post så blir jag bara såsig i huvudet av benzo. Däremot en liten dos grönt.. Det är det som gör mig pigg. Tog en liten bong-hit alldeles nyss. Och jag känner mig ganska pigg. Och har energi nog att diska. (Y) Så nu ska jag gå o diska
Citera
2011-04-12, 09:48
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obsessedinthemess
Och gällande din andra post så blir jag bara såsig i huvudet av benzo. Däremot en liten dos grönt.. Det är det som gör mig pigg. Tog en liten bong-hit alldeles nyss. Och jag känner mig ganska pigg. Och har energi nog att diska. (Y) Så nu ska jag gå o diska
Låg dos cb gör mig piggare i huvudet, om jag skulle utföra aritmetik på och av cb är jag helt hundra på att jag skulle prestera bättre på cb.

Kanske något jag ska testa nästa gång jag röker.
Citera
2011-04-12, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Låg dos cb gör mig piggare i huvudet, om jag skulle utföra aritmetik på och av cb är jag helt hundra på att jag skulle prestera bättre på cb.

Kanske något jag ska testa nästa gång jag röker.

har du någonsin räknat artimetik eller algebra på tjack? fyfaaan säger jag abra. nu är vi alla olika antagligen men... Dra mig i snabeln vad snabbt och exakt det blir

Men för att förespråka emot droger är det ju olagligt och inte socialt accepterat. Så det brukar inte funka en längre tid.

Så med andra ord får vi ruttna bort med vetskapen att vi aldrig kan nå våran fulla kompetens utan att riskera att sabba hela livet.
Citera
2011-04-13, 12:36
Medlem
GUD så många sidor, så OERHÖRT lite kunskap om lagar,regler och rättigheter......

SNYFT: Förslagsvis skaffar du dig en arbetsterapeut, så du får lära dig strukturera din vardag och återinlära hur man knyter sociala kontakter, det är tyvärr sådana färdigheter som "försvinner" med tiden om man inte använder dom regelbundet, istället blir man osäker och tystlåten.

SAMTLIGA

www.personligtombud.se

HELT KOSTNADSFRITT

HELT FRISTÅENDE FRÅN KOMMUN OCH LANDSTING

JOURNALFÖR INGENTING

TILL FÖR DIG HELT OCH HÅLLET

--------------------------------------

Folk som pratar om sömnsvårigheter och div skit med tillvänjning, min läkare flyttade nyligen över mig på Catapresan som jag tar innan jag skall sova, ätit det ca. 4 veckor nu, oavbruten regelbunden sömn, noll biverkningar (såhär långt) inte vanebildade ÖHT och sliter inte heller på kroppens organ som andra mediciner gör.

Dessutom pga att detta läkemedel tekniskt sett saknar grund för verkansgrad för den här typen av problematik (saknas utförliga studier och dyl) så lyckades jag också öppna dörren till att få byta medicineringen jag äter för min ADHD, från Ritalin (metylfenidat) till Modafinil som jag får börja äta någon gång i maj.

Detta har jag lobbyat för en längre tid, då jag upplever att metylfenidat och metamina baserade mediciner hämmar kreativitet och själva tankeprocessen blir väldigt mekanisk, dessutom så är det mediciner som kroppen tar stryk av, och skall jag äta medicin resten av mitt liv så väljer jag gärna bättre alternativ om möjligheten ges.

--------------------------------

SLUTLIGEN SKAFFA PERSONLIGA OMBUD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in