Citat:
Nu tar jag en checklista på vad någon i tråden redan skrev i början, och kollar av vad som stämmer in respektive inte.
# Är ofta ouppmärksam på detaljer eller gör slarvfel i skolarbetet, yrkeslivet eller andra aktiviteter. (STÄMMER)
# Har ofta svårt att bibehålla uppmärksamheten inför uppgifter eller lekar. (STÄMMER FÖR DET MESTA)
# Verkar ofta inte lyssna på direkt tilltal. (STÄMMER INTE)
# Följer ofta inte givna instruktioner och misslyckas med att genomföra skolarbete, hemsysslor eller arbetsuppgifter (beror inte på trots eller på att personen inte förstår instruktionerna) (STÄMMER)
# Har ofta svårt att organisera sina uppgifter och aktiviteter. (STÄMMER
# Undviker ofta, ogillar eller är ovillig att utföra uppgifter som kräver mental uthållighet ( t ex skolarbete eller läxor) (STÄMMER)
# Tappar ofta bort saker som är nödvändiga för olika aktiviteter ( t ex leksaker, läxmaterial, pennor, böcker eller verktyg) (STÄMMER FAST DET VAR VÄRRE FÖRUT)
# Är ofta lättdistraherad av yttre stimuli. (STÄMMER GANSKA BRA)
# Är ofta glömsk i det dagliga livet (STÄMMER)
Är 18 år gammal, och har för övrigt inte utrett mig för add/asperger, då jag helt klart har tecken på diagnoserna.
Jag vet inte i efterhand varför jag använde mig utav caps
# Är ofta ouppmärksam på detaljer eller gör slarvfel i skolarbetet, yrkeslivet eller andra aktiviteter. (STÄMMER)
# Har ofta svårt att bibehålla uppmärksamheten inför uppgifter eller lekar. (STÄMMER FÖR DET MESTA)
# Verkar ofta inte lyssna på direkt tilltal. (STÄMMER INTE)
# Följer ofta inte givna instruktioner och misslyckas med att genomföra skolarbete, hemsysslor eller arbetsuppgifter (beror inte på trots eller på att personen inte förstår instruktionerna) (STÄMMER)
# Har ofta svårt att organisera sina uppgifter och aktiviteter. (STÄMMER
# Undviker ofta, ogillar eller är ovillig att utföra uppgifter som kräver mental uthållighet ( t ex skolarbete eller läxor) (STÄMMER)
# Tappar ofta bort saker som är nödvändiga för olika aktiviteter ( t ex leksaker, läxmaterial, pennor, böcker eller verktyg) (STÄMMER FAST DET VAR VÄRRE FÖRUT)
# Är ofta lättdistraherad av yttre stimuli. (STÄMMER GANSKA BRA)
# Är ofta glömsk i det dagliga livet (STÄMMER)
Är 18 år gammal, och har för övrigt inte utrett mig för add/asperger, då jag helt klart har tecken på diagnoserna.
Jag vet inte i efterhand varför jag använde mig utav caps

Är väl ganska korrekt ja.. jag är endast 28 år och har haft 3 olika fasta tjänster inom 3 olika fack.. bland annat :P Jag vill ju fan också kunna jobba liksom! :P