2011-09-04, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Poliserna grep och kissade ju bara en part - och det var inte vakten... så vad grundar du din tes på?

Att Kling o Klang är så inkompetenta som jag trott hela tiden. Kaffe o kakor verkar vara de enda de kan klara av.
Citera
2011-09-04, 19:28
Medlem
powkefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Ingen som vet vilken krog svinet till vakt jobbar på, hoppas SÄPO sätter dit vakten..

Och detta säger du innan du ens vet vad som hände?
Citera
2011-09-04, 19:31
Bannlyst
Är det fastställt att Almqvist blev omhändertagen enligt LOB?

I så fall sänker ju det hans trovärdighet drastiskt, eftersom han inte skriver om det på sin blogg.

Om han fick lämna pissprov och sedan åka hem så stärker ju tvärtom hans version av det hela.

Därför vill jag påstå att det är kritiskt att få veta hur det var, för att kunna bedöma vad som egentligen hände.
Citera
2011-09-04, 19:37
Medlem
Han skriver själv http://sverigedemokraterna.se/2011/09/04/kommentar-ang-pastatt-krogbrak/ :

"Och eftersom vakterna är tjänstemän, och påstod att jag var narkotikapåverkad, blev jag tvungen att efteråt åka till polisen för urinprov som (självklart) inte gett något positivt svar."
Citera
2011-09-04, 19:39
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalohux
Är det fastställt att Almqvist blev omhändertagen enligt LOB?

I så fall sänker ju det hans trovärdighet drastiskt, eftersom han inte skriver om det på sin blogg.

Om han fick lämna pissprov och sedan åka hem så stärker ju tvärtom hans version av det hela.

Därför vill jag påstå att det är kritiskt att få veta hur det var, för att kunna bedöma vad som egentligen hände.
Att han fick kissa sänker hans trovärdighet i stort. Poliserna på plats ansåg uppenbarligen att han verkade påverkad av annat än alkohol. Då ska vi komma ihåg att två poliser blev vittnen till händelsen.
Citera
2011-09-04, 19:49
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Att han fick kissa sänker hans trovärdighet i stort. Poliserna på plats ansåg uppenbarligen att han verkade påverkad av annat än alkohol. Då ska vi komma ihåg att två poliser blev vittnen till händelsen.

Ja eller tvärtom. Han visste att han inte var narkotikapåverkad och nu har han en mätning som visar det (om det nu är negativt).
Då har ju vakterna som polisanmält honom lite att förklara kanske?
Hur vet du vad poliserna ansåg? Heter du Saida?
Citera
2011-09-04, 19:49
Bannlyst
Citat:
Jag har i färskt minne killen som filmade två civilare i tunnelbanan och blev hotad med pissprov, så det håller jag inte alls med om.
Pissprov är en formalitet som alla kan få göra och i Almqvists fall är det extra viktigt eftersom även han har ett intresse att bevisa sin oskuld.
Blir man däremot kvarhållen enligt LOB så är man oftast aggressiv och oregerlig.
Senast redigerad av Kalohux 2011-09-04 kl. 19:59.
Citera
2011-09-04, 19:52
Medlem
ugge_das_boots avatar
Vadå SÄPO, sedan när får en sketen riksdagsman egen bevakning ? Har alla det?

Vilket slöseri
Citera
2011-09-04, 19:54
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Vadå SÄPO, sedan när får en sketen riksdagsman egen bevakning ? Har alla det?

Vilket slöseri

De inom SD får lite extra bevakning om man säger så, då de löper större risk att åka på en omgång eller två av pöbeln...
Citera
2011-09-04, 19:55
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Kahuna
Han skriver själv http://sverigedemokraterna.se/2011/09/04/kommentar-ang-pastatt-krogbrak/ :

"Och eftersom vakterna är tjänstemän, och påstod att jag var narkotikapåverkad, blev jag tvungen att efteråt åka till polisen för urinprov som (självklart) inte gett något positivt svar."

Vilket är en rimlig formalitet, men det slår ju mot dom om han visar sig vara ren. Vilket jag tror han är.
Citera
2011-09-04, 19:59
Medlem
DIRs avatar
När ska Aftonblaskan sluta förvränga verkligheten till SDs nackdel? Har dom inte insett att den stilen inte fungerar?
Tror inte Almqvist är så pass korkad att han skulle sätta sig i dessa träsk med tanke på hur utsatta samtliga i SD redan är och hur mycket det skulle skada partiet och dess trovärdighet. Hoppas innerligt att det är Almqvists version som stämmer.
Citera
2011-09-04, 20:00
Medlem
the-consuls avatar
Låter osannolikt att Almqvist skulle börjat veva med två poliser bakom sig.
Tills säpo-killarnas vitnessmål är känt, väljer jag att tro på Almqvist.

Hade han varit för berusad eller uppenbart påverkad hade han knappast kommit in från början. Dessutom låter det ganska konstigt att Almqvist ska ha tjafsat med vakten i 20 min, innan vakten finner att han är narkotikapåverkad. Om vakten ansett att han varit narkotikapåverkad så förstår jag inte varför han inte ingripit tidigare i situationen. Varför har inte Säpo-killarna reagerat på Almqvist påstådda narkotikapåverkan eller att han var för berusad? Varför har inte säpo gripit Almqvist för narkotikabrott?

Nej, vakterna försökte troligen rädda sitt skinn och dra en rövare. Och försöka hitta ingångar till varför de gav sig på Almqvist.

Almqvist skriver:
Citat:
Vakternas motivering framkommer i anmälan: Jag ska ha varit rejält narkotikapåverkad och, tillsammans med min flickvän, utdelat ett flertal knytnävsslag i vakternas ansikten samt sparkat ned dem skrikandes och hotandes. Allt detta har enligt vakterna skett inför två polismän i tjänst som passivt tittat på utan att på något vis anmäla, eller ingripa mot, den påstådda misshandeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in