2011-09-04, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Gräs
Lite komiskt att det är partiet som alltid lipar om lag & ordning vars företrädare vevar på fyllan. Hyckleri much?

De andra partierna vill inte ha lag och ordning menar du? Hade varit lika mycket "hyckleri" oavsett politisk övertygelse...
Citera
2011-09-04, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintbit
Kan inte dessa Sverigedemokrater som springer på "Stureplan" växa upp och leva ett mera civiliserat liv. Eller har de ett behov av att visa upp i den dekadenta nöjesvärlden?

Bästa åsikten i tråden. Politiker som springer runt på Stureplan kan man vara utan. Utan att ta ställning i vad som hände eller ej hände så är det inte första gången. Jag har all rätt att tycka det är negativt med bilder från Stureplan på en full riksdagsledamot med mera som även hänt tidigare. Jag vet även att många håller med. Ska man ens vara där kan man hålla jävligt låg profil.
Citera
2011-09-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tralalej
De andra partierna vill inte ha lag och ordning menar du? Hade varit lika mycket "hyckleri" oavsett politisk övertygelse...

Det fråntar väl inte att det är hyckleri? Nu var det ju SD och inte ett annat parti som gjorde det.
Citera
2011-09-04, 14:31
Medlem
HEDP502s avatar
Några saker att fundera på:

1) Hur "känd" är Erik Almqvist? Sätter en bra middag på att han inte känns igen av särskilt många utanför de egna leden/det politiska etablissemanget. Att tro att pojken automatiskt blivit påhoppad för att han är politiskt förtroendevald... det är att ge honom lite för mycket cred som känd person. Jimmie blir möjligen igenkänd av de flesta. Resten... sorry. Ni har ett tag kvar till Michael Jackson-nivå.

2) Det här hände när Erik Almqvist med sällskap ville in på en VIP-avdelning. Yes?
Ytterst få ordningsvakter går automatiskt på konfrontation när man har en gäst inne på stället. Sådant skapar dålig stämning bland andra besökare = inte bra för ställets intäkter.
Merparten av de incidenter ni varit med om/hört/läst om utspelar sig i dörren. –*de vakter som står där, som first line of defence, har till uppgift att hålla rent från fyllskallar, bråkstakar eller från ett klientel man inte tycker passar ställets profil (och ja, om det sistnämnda kan man ha många åsikter). Deras tålamod prövas betydligt oftare och är de oprofessionella blir deras attityd därefter.

Så. Tänk nu själv en stund. Tjenare.
Citera
2011-09-04, 14:34
Medlem
Rodolfuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502

1) Hur "känd" är Erik Almqvist? Sätter en bra middag på att han inte känns igen av särskilt många utanför de egna leden/det politiska etablissemanget. Att tro att pojken automatiskt blivit påhoppad för att han är politiskt förtroendevald... det är att ge honom lite för mycket cred som känd person. Jimmie blir möjligen igenkänd av de flesta. Resten... sorry. Ni har ett tag kvar till Michael Jackson-nivå.
Erik Almqvist är en av de mest kända SD:arna. Han, Söder, Ekeroth och Petzäll är väl de som är kändast bland gemene man efter Åkesson.
Citera
2011-09-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mokos
för det första: OV är alltid tjänstemän, även i viss mån EV, annars skulle jag inte suttit i så många rättegångar "våld mot tjänsteman" eller hur? Det bör väl en apa som du veta eller hur?

För det andra så var ju SÄPO vakterna helt civila vilket säkert gjorde att babianvakten inte kunde se skillnad på Svensson och polis, eller känner du alla civila poliser till utseende?

För det tredje så skulle SÄPO aldrig gå in och dra någons förordnande på plats som du säger, eftersom det inte är deras primära uppgift, men det är polismyndighetens uppgift vilket jag hoppas händer jävligt snart och att idiotapan sätts på ett enkelt flyg till Afghanistan!

Nödvärn är inte tillgripligt om det handlar om olaga intrång vilkert det säkerligen inte gjorde eftersom det var allmän plats.. vilket ger envar rätt att vistas där..

Jag tycker att du går om SFI en gång till ditt felgjorda helvete, alternativt joinar babianvakten med enkel resa till Afghanistan..

Jag hoppas Erik sätter ditt dom små apvakterna riktigt rejält, jag är själv vakt men skulle aldrig nedlåta mig till att bete mig så jävla illa mot någon.

Jag har nyttjat polislagen många gånger, är jag polis för det?

Bara för att du har varit på en massa förhör för VmT så betyder det inte att det var en tjänsteman du slog.... Men det fattar inte du..

Jag är nog dessutom mer svensk än vad du är skulle jag tro..

Och nej, ett slutet VIP rum på en krog är inte allmän plats...
Citera
2011-09-04, 14:39
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintbit
Kan inte dessa Sverigedemokrater som springer på "Stureplan" växa upp och leva ett mera civiliserat liv. Eller har de ett behov av att visa upp i den dekadenta nöjesvärlden?

Dom får väl vara på stureplan om dom vill? Bestämmer du eller? Antar att du själv inte hänger på stureplan. Du har väl inte stil å pengar till det din rödingluffare.
Citera
2011-09-04, 14:40
Medlem
Mokoss avatar
Citat:

Jag tror nog att många i Stockholm känner igen eller vet hur toppskiktet inom SD ser ut eftersom de utsätt för så mycket negativ publicitet av media så kan man garanterat säga att åtminstone någon av babianvakterna kände igen EA.. William Petzäll..nja.. Erik Almqvist,Jimmie Åkesson och Kent Ekerot.. jodå..

Citat:
2) Det här hände när Erik Almqvist med sällskap ville in på en VIP-avdelning. Yes?
Ytterst få ordningsvakter går automatiskt på konfrontation när man har en gäst inne på stället. Sådant skapar dålig stämning bland andra besökare = inte bra för ställets intäkter.
Merparten av de incidenter ni varit med om/hört/läst om utspelar sig i dörren. –*de vakter som står där, som first line of defence, har till uppgift att hålla rent från fyllskallar, bråkstakar eller från ett klientel man inte tycker passar ställets profil (och ja, om det sistnämnda kan man ha många åsikter). Deras tålamod prövas betydligt oftare och är de oprofessionella blir deras attityd därefter.

Så. Tänk nu själv en stund. Tjenare.

Jag hoppas bara på att du inte är så naiv som du verkar? Ytterst få ordningsvakter går automatiskt på konfrontation inne på stället? är du go eller? klart som fan vi gör om det handlar om att upprätthålla säkerhet eller för att undröja fara för allmänheten. Dålig stämning? jag tror stämningen blir tämligen sämre om vi står med händerna i byxfickorna och låter gäster misshandla varandra ock kräkas hejvilt!

Har du någon som helst erfarenhet ifrån vaktyrket?
Citera
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puangsawan
Om det gick det till som Erik beskriver, är det inte konstigt att dörrvakterna inte blev gripna?
Om det nu gick till som vakterna beskriver, är det inte konstigt att Erik inte blev gripen?

Sanningen är den att ingen anklagas för ett så allvarligt brott att ett gripande kom på fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av GulaGrodan
Ont: Ingen av dessa SD-idioter verkar förstå att de har ett ansvar som riksdagsledamot?
Kallas för hybris och många människor drabbas av det i deras position.
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Utan att veta omständigheterna börjar det bli tröttsamt att läsa om sverigedemokrater som hamnar i bråk. Ja, de blir säkert provocerade och attackerade i många fall men hur lämpligt är det att vara ute och supa på Stureplan som riksdagsledamot? När du är förtroendevald är du inte längre vilken person som helst utan du förväntas föregå med gott exempel och framför allt är du i tjänst dygnet runt.
De fattar inte att den feta lönen och förmånerna de får är för att de får ge upp en del av sitt privatliv - inte för kalleankaarbetet i riksdagen som vilken sketen högstadieelev som helst skulle klara av.
Citera
Medlem
Det är ju jävligt klantigt att bli inblandad (gång på gång) och skapa stora rubriker. Det kanske inte är det smartaste man kan göra som SD:are, förtroendevald och offentlig person. Jag undrar om de ens tänker igenom detta när de ger sig ut. Större ansvar än gemene man.

Med det i åtanke vet vi även att Aftonbladet knappast är pro-SD eller vill framställa SD i godare dager, inte etablissemanget i helhet heller. Löjligt.

Sjukligt korkat oavsett. Sedan får vi väl se vad som händer, men det är ganska löjeväckande att se för och emot argumenten. Vi vet redan att Methos är anti-SD och vi vet redan att det är en hel del som är pro-SD. Kan vi inte debattera nyanserat istället för att kasta paj på varandra och avsäga skyldigheter?
Citera
2011-09-04, 14:41
Medlem
bunnyboys avatar
Om nu Almqvist ändå var på polisstationen för pissprov, varför anmälda han inte vakten på en gång? Hur kommer det sig att det är när han vaknar upp bakfull och får aftonbladet i telefonen som han börjar prata om anmälan. Asså SD är verkligen den värsta formen av politiker som går ut och festar för skattebetalarnas pengar och tror att alla Vip-områden är deras. Snacka om politikerelit som inte har någon koppling till vanligt folks vardag...
Citera
2011-09-04, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Om nu Almqvist ändå var på polisstationen för pissprov, varför anmälda han inte vakten på en gång? Hur kommer det sig att det är när han vaknar upp bakfull och får aftonbladet i telefonen som han börjar prata om anmälan. Asså SD är verkligen den värsta formen av politiker som går ut och festar för skattebetalarnas pengar och tror att alla Vip-områden är deras. Snacka om politikerelit som inte har någon koppling till vanligt folks vardag...

Nej vanligt folk festar aldrig och använder den lön de får för sitt arbete.
Senast redigerad av svennekebab 2011-09-04 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in