Citat:
Ursprungligen postat av nVc
Ja, kalla det för jury är ett grovt fel, även om det i det stora hela är en detalj. Vad är den svenska rättvisan för något? Det finns ingen rättvisa i dagsläget, det finns bara särbehandling. Du önskar honom inte detta för att du tycker det är rättvist, du gör det endast för att du ogillar SD. Du har helt enkelt en färgad syn på detta.
Nej men folk av utländsk härkomst blir särbehandlade varje dag, jag menar i ett fall där ord står mot ord och åklagaren och polisen kan helt och hållet få för sig att tro på den ena parten (som kan vara oskyldig) och påverka fallet så pass att en oskyldig blir dömd. Nu är han ju skyldig till brott iaf skyldig till att ha mer eller mindre tvingat in henne i en situation där hon var så rädd att hon inte vågade lämna rummet med sin väska och sprang vettskrämd därifrån.
Det finns folk av utländsk härkomst som blivit slagna på huvudet och fått fängelse för sitt besvär, tro mig. Och SD bygger sin politik mkt på brottsstatistik men här finns en värdefull läxa att lära sig enligt mig, lite skrattar bäst som skrattar sist, karma, kalla det vad du vill, men SD har fått stora framgångar pga rättsväsendet och det finns många med utländsk bakgrund som är riktiga äckel och kriminella idioter, MEN det finns också de som blir oskyldigt dömda, och jag har inget emot Erik i sig men det känns som han är en person som hade skrattat om en invandrare åkt dit även om han var oskyldig, ett sånt beteende som han säkert visar upp på filmen han försökt undanhålla.
Är det då fel av mig att skratta tillbaka när samma sak han önskar mig händer honom?