2011-09-04, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLinqid
skåpmat och allmänt svammel

Tack men jag tror att jag har nog med koll på vad mina egna styrlagar säger....
diskussionen var om Ov räknas som tjänsteman vilket de inte gör (precis som du tar upp i ditt försök att tillrättavisa mig).

Håll dig till topic nu så blir det nog bättre.
Citera
2011-09-04, 18:57
Medlem
P3RK3L3s avatar
Det här känns som ett ytterst svårt fall att bringa klarhet i när båda parter tillhör den delen av samhället som inte direkt är kända för att vara de mest pålitliga... Blir det åtal så blir det väl i vanlig ordning dagsböter till kroggästen.

Incidenten bör väl för övrigt sända rätt tydliga signaler till övriga SD-politiker om vad synen på dem är hos Stureplansetablissemanget.
Citera
2011-09-04, 19:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Mitt råd till SD:s ungdomsliga: Festa internt. Gå inte ut på stureplan. När ni köper er alkohol på systemet, gör det anomymt och utan inblandning av SÄPO (går det inte att få hemleverans?)
Citera
2011-09-04, 19:03
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej. För Ola Lindholm tog det längre tid, vad det verkar:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12869650.ab

Polisens snabbtest vid Råsunda visade positivt.

Citat:
Först gjorde polisen ett snabbtest som visade positivt för kokain, sedan skickades Ola Lindholms urinprov till SKL. Den analysen visade att det fanns nedbrytningsprodukter efter kokain, bensoylekgonin.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12992488.ab
Citera
2011-09-04, 19:03
Bannlyst
.
Senast redigerad av djmarty 2011-09-04 kl. 19:05.
Citera
2011-09-04, 19:05
Medlem
HEDP502s avatar
Igenkänd eller ej, Erik Almqvist verkar ha spelat kortet som politiskt offer.
Nu är jag medveten om att det är Aftonbladet jag citerar, men tidningen verkar ha pratat med Erik:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13571750.ab

"Men Erik Almqvist själv ger en helt annan version av vad som hände vid vip-entrén.
– Redan i huvudentrén hade jag pratat med en vakt och berättat att vi hade ett sällskap som väntade på oss inne på vip-avdelningen. Han sa att det inte var några problem.
– Men när vi kom dit så sa vip-vakten att vi inte stod på listan, och därför inte fick komma in. Han var dryg och nonchalant.
Enligt Erik Almqvist ifrågasatte han vaktens beslut, och frågade om det var på grund av hans politiska åsikter de inte blev insläppta."

(min fetstil)

Låter ungefär som när SSU:s pressekreterare hotade med Bodström och viftade med sin riksdagslegitimation under Anna Sjödins krogbråk på Crazy Horse. I båda fallen försöker politikern sitt eget sätt säga "Vet du inte vem jag är?" för att bli särbehandlad.
Skillnaden är att SSU-gänget försökte visa musklerna. Erik Almqvist spelar ut offerkortet. Cute. Very cute.
Citera
2011-09-04, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
diskussionen var om Ov räknas som tjänsteman vilket de inte gör (precis som du tar upp i ditt försök att tillrättavisa mig).

Ordningsvakter räknas både som tjänstemän sett ur myndighetsutövning - såsom "fackligt" - sett.
Citera
2011-09-04, 19:06
Medlem
Citat:
Oh vilken snyffthistoria....

För det första, entrévärdar och ordningsvakter är inte tjänstemän, ordningsvakten har bara befogenheter att agera som myndighet... Det bör väl en riksdagspolitiker som du veta?

Är det då inte lite underligt att han har blivit polisanmäld för våld mot tjänsteman:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/stureplansgruppen-han-var-ytterst-aggressiv_6441210.svd

(Oops)
Citera
2011-09-04, 19:07
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasket
De gick väl på OV anmälan om påstådd narkotikaberusning, något som inte har någon grund vad som framkommit. Vad mer ljuger de om?
Ordningsvakter kan visserligen påstå att de tror att någon är påverkad av narkotika, men det är endast polisen som kan/får göra den bedömningen som grund för provtagningar. Vad ordningsvakterna sagt har sannolikt inte haft en avgörande roll i det.
Citera
2011-09-04, 19:13
Medlem
Citat:

Det är spännande att se dig totalt ignorera det faktum att ingen i tråden håller med dig, utan du fortsätter prompt hävda att alla är helt ute och cyklar. Hänvisa gärna till någon lag eller dom som stödjer det du påstår, dvs att våld mot någon med förstärkt rättsskydd inte är våld mot tjänsteman.

Hur kommenterar du artikeln jag länkade till? Och hur ställer du dig till att Erik A. är misstänkt för våld mot tjänsteman, när man enligt dig inte kan utöva våld mot tjänsteman på en OV?

Dina egna styrlagar? Vad jobbar du som?
Citera
2011-09-04, 19:17
Medlem
Haha, helt efterblivna vakter. De kände givetvis inte till att Almqvist hade SÄPO med sig, och tänkte ge honom ett trumsolo på grund av hans åsikter och sitt embete. Givetvis är det kört, givetvis kommer SÄPO att vittna sant och vaktsvinen blir förmodligen både av med jobben och straffade av lagens långa arm.
Citera
2011-09-04, 19:20
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightstalkern
Haha, helt efterblivna vakter. De kände givetvis inte till att Almqvist hade SÄPO med sig, och tänkte ge honom ett trumsolo på grund av hans åsikter och sitt embete. Givetvis är det kört, givetvis kommer SÄPO att vittna sant och vaktsvinen blir förmodligen både av med jobben och straffade av lagens långa arm.
Poliserna grep och kissade ju bara en part - och det var inte vakten... så vad grundar du din tes på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in