2011-09-04, 13:21
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Vad spelar det för roll vad han förut har gjort? Jag stödjer verkligen inte SD eller pajasen Almqvist, men folk borde generellt sett följa fakta snarare än egna känslor och åsikter.
Det är ju fakta att det finns filmat. Och denna gång fick Almqvist följa med polisen.
Citera
2011-09-04, 13:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk-Rondellhund
Det inträffade alltså på Sturecompagniet, vad är det för sorts vakter som jobbar där?

Inte säker, men är det inte Stureplansgruppens dotterbolag Bevakningskompaniet som står för vakterna där?
Citera
2011-09-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Jävligt mycket onödigt case closande här tycker jag.

Innan vi closar några case kanske vi ska vänta på säpos uttalande? Eller?

Ja, alla här verkar automatiskt tro att deras vittnesmål är positivt för Erik. Om detta vet vi inget än.
Citera
2011-09-04, 13:23
Bannlyst
Erik har du sökt hjälp för ditt alkoholmissbruk? SD-person i kombination med alkohol låter inte lyckat. Menar bara på att ni inte är kända för att ha dom vassaste knivarnarna i lådan nyktra än mindre fulla. Du pätzell ekeroth...
Citera
2011-09-04, 13:24
Medlem
quanto_tempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Säpo är poliser. Om polis är på plats och det är som Eriks säger hade han aldrig behövt föras till polistationen.

Han blev anklagad för att vara narkotikapåverkad, så spelar det någon roll om vanliga poliser kom och hämtade honom eller att hans livvakter tog med honom? Tycker det skulle låta konstigare om ens livvakter släpar med honom för drogtest då de varit med honom hela tiden
Citera
2011-09-04, 13:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ja, alla här verkar automatiskt tro att deras vittnesmål är positivt för Erik. Om detta vet vi inget än.

Visst, men man kan ju tänka sig att Almqvists vetskap om SÄPO-vakternas närvaro bör ha en hämmande effekt på hans våldstendenser.
Citera
2011-09-04, 13:26
Medlem
Ignatius Is avatar
Det har nog gått till ungefär som Almqvist påstår, problemet för honom är dock att det knappast är någonting positivt.

Till att börja med skall man som ledande företrädare för ett riksdagsparti visa visst omdöme i hur man spenderar sin fritid. Som många i tråden påpekar så är detta inte första gången som nattliga eskapader runt Stureplan slutar tråkigt för Erik och sist jag såg honom själv var utanför Sturecompagniet - om man har all denna tid till sociala aktiviteter kanske man inte jobbar riktigt så hårt som riksdagslönen kräver.

Dessutom, oavsett om det är lämpligt i sig att springa på krogen i den här omfattningen, så verkar det som att Erik inte riktigt vet hur man beter sig. Trots skriverier i media så förekommer det inte att vakter godtyckligt drar in gäster i rum eller i största allmänhet kastar sig över folk de inte gillar. Vad som har skett i det aktuella fallet är naturligtvis att Erik varit en full jobbig jävel som inte har kunnat acceptera att han inte släppts in på vad som sannolikt är Sturecompagniets vip-avdelning för att han inte varit välkommen. Istället för att då avlägsna sig har han då stått kvar och förolämpat vakten. Så gör man naturligtvis inte.

I sista hand är det fråga om Säpo-vakterna. Det är väl korrekt att SD får skydd, men jag vet inte riktigt om den här typen av ingripande är vad som avses? En vanlig person hade fått leva med konsekvenserna av sitt agerande, men tydligen har SD fått egna poliser som fixar de situationer deras företrädare försätter sig i. Det har jag ingen lust att betala för.
Senast redigerad av Ignatius I 2011-09-04 kl. 13:33.
Citera
2011-09-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Visst, men man kan ju tänka sig att Almqvists vetskap om vakternas närvaro bör ha en hämmande effekt på hans våldstendenser.

Ja, eller tron att han har makten på sin sida. Det har ju hänt förut att politiker tror sig vara lite bättre än andra. Och jag utgår ifrån att han inte var helt nykter.
Citera
2011-09-04, 13:28
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Oh vilken snyffthistoria....

För det första, entrévärdar och ordningsvakter är inte tjänstemän, ordningsvakten har bara befogenheter att agera som myndighet... Det bör väl en riksdagspolitiker som du veta?
För det andra så skulle nog Ordningsvakten (det du kallar vakten) inte ens bry sig om han visste att du hade två babianer i uniform bredvid dig då polismyndigheten som bekant är överhuvud för ordningsvakterna.
För det tredje kan dina hundar lätt dra in Ordningsvaktens förordnade på plats om de anser att OVn inte har skött sig, alternativt själv gripa för "tjänstefel"... Vilket inte hände!

Sedan har de med all rätt att ingripa då entrévärden inte ville ha dig i restaurangen och saken blir då ett nödvärnsingripande och du ska åtalas för olaga intrång.

Chansen är ganska stor att det har hänt så som "vakterna" säger har hänt, vi har sett förut hur ni SD legister använder era hundar till att misshandla små tjejer (barn).

för det första: OV är alltid tjänstemän, även i viss mån EV, annars skulle jag inte suttit i så många rättegångar "våld mot tjänsteman" eller hur? Det bör väl en apa som du veta eller hur?

För det andra så var ju SÄPO vakterna helt civila vilket säkert gjorde att babianvakten inte kunde se skillnad på Svensson och polis, eller känner du alla civila poliser till utseende?

För det tredje så skulle SÄPO aldrig gå in och dra någons förordnande på plats som du säger, eftersom det inte är deras primära uppgift, men det är polismyndighetens uppgift vilket jag hoppas händer jävligt snart och att idiotapan sätts på ett enkelt flyg till Afghanistan!

Nödvärn är inte tillgripligt om det handlar om olaga intrång vilkert det säkerligen inte gjorde eftersom det var allmän plats.. vilket ger envar rätt att vistas där..

Jag tycker att du går om SFI en gång till ditt felgjorda helvete, alternativt joinar babianvakten med enkel resa till Afghanistan..

Jag hoppas Erik sätter ditt dom små apvakterna riktigt rejält, jag är själv vakt men skulle aldrig nedlåta mig till att bete mig så jävla illa mot någon.
Citera
2011-09-04, 13:29
Medlem
miss-darknesss avatar
Sånna här krogincidenter händer väl hela tiden men bara för att det är en SD-politiker inblandad blåser gammalmedia upp detta till värsta jordbävningen. Sd-politiker borde inte granskas mer än andra det tyder bara på hur längre och längre vi kommer från att vara en demokrati. Patetiskt
Citera
2011-09-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte säker, men är det inte Stureplansgruppens dotterbolag Bevakningskompaniet som står för vakterna där?

Ser inte ut som något fläckfritt vaktbolag, om man läser den här bloggposten:

Citat:
Bevakningskompaniet är ett vaktbolag som under en rad år skakats av diverse skandaler där vakterna som bolaget haft på olika krogar har anklagats för grovt våld och misshandel. 2007 anmäldes 7 vakter vid restaurangen The Lab vid Stureplan i Stockholm. Resturangen ägs och drivs av Stureplansgruppen som även vid sina nattklubbar i Göteborg, Nivå och Push, använt Bevakningskompaniet för tjänsterna som ordningsvakter. Det är 4 av dessa ordningsvakter/entrévärdar som nu misstänks för minst 17 fall av misshandel med mera i Göteborg:
---
Förutom misshandel så misstänks vakterna också för att ha rånat de misshandlade på pengar och värdesaker.
---
2008 fick Bevakningskompaniet två bilar förstörda i attentat, en bil brändes upp i Göteborg och en annan bil sprängdes med en bomb i Stockholm. För bomben i Stockholm greps en då 30-årig man som i media beskrivs som ”stureplanskändis” och ”tv-profil”. Hela affären kan ha handlat om en fordran som 30-åringen ansåg att han hade på Bevakningskompaniet. Efter en korts tid som anhållen släpptes 30-åringen men avfördes inte från utredningen. Två veckor efter det första bombattentatet i Stockholm riktades ett attentat mot ytterligare en bil med anknytning till Bevakningskompaniet.
---
En av de åtalade i det aktuella utpressningsmålet var en man som har kopplingar till Original Gangsters och som också varit anställd i Bevakningskompaniet och som jobbat som vakt vid Stureplansgruppens krogar.

http://www.zaramis.nu/blog/2010/10/02/bevakningskompaniet-tvivelaktigt-vaktbolag/
Citera
2011-09-04, 13:30
Bannlyst
Citat:
Säpo ska ha ingripit direkt enligt Eriks, frågan är varför han blivit för till polisstationen då polisen kunde hävd gripet på plats om Eriks historia stämmer. Allt har inte kommit fram än i den här historien.

Citat:
Och eftersom vakterna är tjänstemän, och påstod att jag var narkotikapåverkad, blev jag tvungen att efteråt åka till polisen för urinprov som (självklart) inte gett något positivt svar.

Från Eriks inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Crips
Vidare borde Aftonbladet skämmas för den vinklade artikeln dom slängt upp på första sidan.

När helvetet fryser och grisar flyger

[EDIT]: Fan vad löjligt, de som är emot SD tror på Erik till 100%, och de som är emot SD tror på Erik 0%. Mindre objektiv grupp får man leta länge efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in