Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Oh vilken snyffthistoria....
För det första, entrévärdar och ordningsvakter är inte tjänstemän, ordningsvakten har bara befogenheter att agera som myndighet... Det bör väl en riksdagspolitiker som du veta?
För det andra så skulle nog Ordningsvakten (det du kallar vakten) inte ens bry sig om han visste att du hade två babianer i uniform bredvid dig då polismyndigheten som bekant är överhuvud för ordningsvakterna.
För det tredje kan dina hundar lätt dra in Ordningsvaktens förordnade på plats om de anser att OVn inte har skött sig, alternativt själv gripa för "tjänstefel"... Vilket inte hände!
Sedan har de med all rätt att ingripa då entrévärden inte ville ha dig i restaurangen och saken blir då ett nödvärnsingripande och du ska åtalas för olaga intrång.
Chansen är ganska stor att det har hänt så som "vakterna" säger har hänt, vi har sett förut hur ni SD legister använder era hundar till att misshandla små tjejer (barn).
för det första: OV är alltid tjänstemän, även i viss mån EV, annars skulle jag inte suttit i så många rättegångar "våld mot tjänsteman" eller hur? Det bör väl en apa som du veta eller hur?
För det andra så var ju SÄPO vakterna helt civila vilket säkert gjorde att babianvakten inte kunde se skillnad på Svensson och polis, eller känner du alla civila poliser till utseende?
För det tredje så skulle SÄPO aldrig gå in och dra någons förordnande på plats som du säger, eftersom det inte är deras primära uppgift, men det är polismyndighetens uppgift vilket jag hoppas händer jävligt snart och att idiotapan sätts på ett enkelt flyg till Afghanistan!
Nödvärn är inte tillgripligt om det handlar om olaga intrång vilkert det säkerligen inte gjorde eftersom det var
allmän plats.. vilket ger envar rätt att vistas där..
Jag tycker att du går om SFI en gång till ditt felgjorda helvete, alternativt joinar babianvakten med enkel resa till Afghanistan..
Jag hoppas Erik sätter ditt dom små apvakterna riktigt rejält, jag är själv vakt men skulle aldrig nedlåta mig till att bete mig så jävla illa mot någon.