2011-09-06, 02:11
  #1069
Medlem
satansassuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithvic
Erik Almqvist är svensk med en finlandssvensk mor.

Aha, tack, en hakapelit ... tur att han inte hade en kniv till hands, då hade det kunnat sluta illa. De där halvbloden från Karelen vet man aldrig var man har. Hoppas han får livstid, eller dödstraff. Fy fan de är värre än somalier.
Citera
2011-09-06, 02:30
  #1070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithvic
Erik Almqvist är svensk med en finlandssvensk mor.
Gärningsmannens mor = offer? Jo, det kan tänkas iochförsej.
Citera
2011-09-06, 06:55
  #1071
Medlem
Meanmachines avatar
Nu har vakten rensat det han publicerade om händelsen och raderat de virtuella "rungdunkningar" som han fick på sin facebook-sida av andra nybyggare.
Citera
2011-09-06, 07:06
  #1072
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Du menar alltså följande:

1: Två livvakter från Säpo har tyst stått och sett på när Erik Almqvist tidigare under kvällen har knarkat och bestämt sig för att inte ingripa eller anmäla händelsen.

2: Erik Almqvist, som uppenbarligen har tillräcklig begåvning för att nå den positionen han har, är dum nog att knarka inför dessa livvakter för att sedan gå ut och spöa upp två OV tillsammans med sin flickvän, vilket bara det vore politiskt självmord.

3: Erik Almqvist är även så dum att han dementerar allt trots att en sådan händelse borde ha skapat en hel del vittnen där huvudvittnena bör vara hans två livvakter som har hängt med honom hela dagen.

4: De båda OV har dokumenterade fysiska skador efter attacken.


1. Det är inte så det fungerar. Skyddsvakterna får reda på att EA skall ut på stan, suckar och hakar på. "Hemma hos" eller i slutna sällskap finns inga skyddsvakter.

2. Begåvning? Visst är det begåvat att gå ut på tveksamma hak, på fyllan, när man är en påpassad offentlig person. Eller hur?

3. Att "dementera allt" är den enda vettiga strategin. Finns ingen bevisning och allt blir nerlagt för att "brott ej kan styrkas" är ju allt snart glömt, utom möjligen i SD:s valberedning. Nu kan EA till och med behålla martyrkoftan och köra "komplottkortet" om det skulle bli aktuellt. Mycket ändamålsenligt.

4. Det behövs inga dokumenterade fysiska skador för att åka dit för "våldsamt motstånd" ifall man inte gör som polis eller ordningsvakt säger till om. Om du tänker efter förstår du varför.
__________________
Senast redigerad av Bergakungen 2011-09-06 kl. 07:20.
Citera
2011-09-06, 07:35
  #1073
Medlem
pellepoliss avatar
Betänk följande:

EA är ute och går med sina livvakter, han blir då oprovocerat påhoppad av en man. Sekunden senare föser livvakterna EA därifrån - tar kontakt med uniformerade kollegor och överlämnar honom till dem för att de ska gripa honom och ta urinprov. Detta eftersom denna galning som hoppade på EA valde att anmäla honom för narkotikabruk och våld mot honom. - logiskt?

Jag finner den version otrolig, hade någon oprovocerat hoppat på SÄPO´s skyddsobjekt hade scenariot sannolikt sett helt annorlunda ut.
Citera
2011-09-06, 08:17
  #1074
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Betänk följande:

EA är ute och går med sina livvakter, han blir då oprovocerat påhoppad av en man. Sekunden senare föser livvakterna EA därifrån - tar kontakt med uniformerade kollegor och överlämnar honom till dem för att de ska gripa honom och ta urinprov. Detta eftersom denna galning som hoppade på EA valde att anmäla honom för narkotikabruk och våld mot honom. - logiskt?

Jag finner den version otrolig, hade någon oprovocerat hoppat på SÄPO´s skyddsobjekt hade scenariot sannolikt sett helt annorlunda ut.

Faktum är att det står i alla "liv"-vakters instruktion att de skall "rädda-larma-släcka" eller i praktiken att de alltid skall föra undan sina skyddslingar till någonstans där de inte är i fara.

Så det framgår inte någonstans att det skulle vara på det vis som du försöker påskina. Däremot så förväntar vi oss förstås att SÄPO polismännens vittnesmål läggs ut så att alla kan se deras version av denna "vad man nu skall kalla det -affär".
Citera
2011-09-06, 09:07
  #1075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Faktum är att det står i alla "liv"-vakters instruktion att de skall "rädda-larma-släcka" eller i praktiken att de alltid skall föra undan sina skyddslingar till någonstans där de inte är i fara.

Så det framgår inte någonstans att det skulle vara på det vis som du försöker påskina. Däremot så förväntar vi oss förstås att SÄPO polismännens vittnesmål läggs ut så att alla kan se deras version av denna "vad man nu skall kalla det -affär".
Då kunde de åkt hem med Erik, låtit ordningspolisen tagit hand om vakterna, men så skedde tydligen inte. Att attackera en riksdagsledamot är allvarligt och inget man tar itu med några dagar senare.
Citera
2011-09-06, 09:08
  #1076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
De skyddade sitt objekt med den äran. Efter 5 sekunder (enligt Almqvist) var dörrsluskarna neutraliserade. Säpokillarna ansåg kanske helt enkelt inte att övergreppen mot Almqvist var av den art att dörrsluskarna omedelbart måste gripas eftersom den omedelbara faran för skyddsobjektet var avvärjd

Dessutom var säkerhetspoliserna med största säkerhet på det klara med att vakterna tids nog ändå skulle få sota dyrt för sin våldsamhet.
Enligt Erik och initierade så har vakterna tryckt ned honom, tagit tag om nacken börjat släpa in honom mot någon form av rum. Ett väldigt allvarligt brott. Men Erik och vänner kanske hittar på den här biten? När ordningspolis anländer är det fortfarande Eriks som förs till polisstation, förmodligen gripen/omhändertagen.
Citera
2011-09-06, 09:21
  #1077
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Nu har vakten rensat det han publicerade om händelsen och raderat de virtuella "rungdunkningar" som han fick på sin facebook-sida av andra nybyggare.
Finns det skärmdumpar? Isf kan de med fördel postas här i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Uselt försök. Chilenaren Jara och andra generationens invandrare Zethraeus löper amok och fyra människor mördas.
Ja, alla dessa nybyggare.
Citera
2011-09-06, 09:53
  #1078
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fireheadswe
2. Fallet är enkelt. Killen skulle in i Vip-baren, Fick inte komma in för han stod inte på listan. Då fick han panik. Han hade ju investerat så mycket i hans sällskap... "Jag fixar in oss..."
Men fick nej. Då började han skrika rasistiska ord och sen blev han utslängd.

Ja, det är en version till.

3. Du har inte jobbat som vakt. Du går i sjätteklass.

Om du jobbat som dörrvakt och anser att vi som betalar entré, sköter oss, dansar, dricker, festar och är glada... om du kallar oss ryggradslösa så förstår jag att du slutade som vakt. Din lilla polis-vannebee. Du trodde att vara dörrvakt var första steget mot yrkesmilitär.
En dörrvakt kring stureplan idag är extremt korrekta och artiga. De för bort de fulla bönnerna från landet, de drogpåverkade och de som är för fulla.

Din 3. är fördjäkla rolig. Inte ett vettigt ord.

2.Det är så roligt att höra en ögonvittnes skildring från någon som inte ens varit där, Du slänger ur dig "fakta" ungefär som om du stod bredvid EA eller Armo? Vad jag ger dina lösa antagande om vad du TROR hände tror jag du vet vart du kan stoppa.

3. Jo jag har jobbat och jobbar (senast förra helgen) som vakt, och har inga planer på polishögskolan, trots att jag fått förfrågan från aktiva poliser..
Det mest humoristiska är att du, som inte ens kan stava till Wannabe anklagar mig för att gå i sjätte klass.. ja jag kan ge dig att du går i åttonde klass då om du mår bättre av det

Dörrvakterna runt Stureplan är anabol preparerade förortsgorillor som inte kan forma en korrekt mening utan att blöda näsblod.. Jag vet för jag har jobbat i STHLM och även runt Stureplan.

Jag kallar inte de som dansar, betalar för sig, dricker och har roligt för ryggradslösa kräk,.. abbsolut inte. Jag kallar DIG för ett ryggradslöst kräk, det är en stor skillnad Gunnel!
Vad roligt att du visar din snobbiga överlägsenhet genom att med sådan tydlighet se ner på övriga Sverige som inte bor i just STHLM:s innerstad.. Ger ju bara belägg för mina påståenden om att du är just en dryg, arrogant, liten människa som är just ryggradslös.

Roligt att "min 3:a" kunde roa dig Gunnel.. Sätt inte rötjutet i halsen bara
Citera
2011-09-06, 10:02
  #1079
Moderator
Eerieyes avatar
Pellepolis: Här finns ingen misstanke om terrorbrott, mordförsök etc. Polisen behöver nog inte göra mer än vad den gjorde. Problemet var löst i o m att kombattanterna skildes åt. Vakternas eventuella brott sammanhängde inte med Almqvists allmänna ställning.

Om någon attackerar SÄPO:s skyddsling "på sta'n" helt överraskande så hade det sett helt annorlunda ut, antagligen.

Och vi vet fortfarande inte om ordningsvakterna tilläts fortsätta som om inget hade hänt. Inget har stått i media om det.
Citera
2011-09-06, 10:10
  #1080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Finns det skärmdumpar? Isf kan de med fördel postas här i tråden.

Här är skärmdump från när han själv länkade till SVD-artikeln och en kompis hyllar honom i en kommentar, samt 4 som "gillar".

Här är skärmdump på hans tidigare grupptillhörigheter (Flera Anti-SD grupper) från google cache.

Här är skärmdump med hans nya facebook-namn och "mystiskt" rensade logg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in