2011-09-04, 13:11
  #457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaxonz
Skrev jag något om det? Tyckte det var patetiskt av en mod att göra ett sådant dåligt inlägg som inte tillförde något till diskussionen.

Wow, ungefär som ditt inlägg:

"Haha hoppas du driver med mig. Läs igenom tråden."

Förstår att alla på hela Flashback som läser den här tråden hade stor nytta av det inlägget. Eller du kanske skulle ha skickat det i ett PM istället? Eller skitit i att skriva det?

För övrigt förstår jag inte varför inte Åkesson ser något ansvarstagande här. Oavsett vad som är sant eller falskt så kvarstår det att det ofta är SD-medlemmar som hamnar i sådana här blåsväder. Som sagt, oavsett sanningshalt så ger det ju fortfarande en extremt dålig image för partiet. Fast det tycker iofs inte de som redan röstar på dem, vilket borde vara de flesta i den här tråden.
Citera
2011-09-04, 13:12
  #458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Filmen på händelseförloppet kom fram mycket senare.

Ja, men SDarna blev inte åtalade för försök till grov misshandel sen heller, varför ?
Det syns (säger det igen) TYDLIGT att han försöker få bort burken och sen ställer sig i position för att värja sig mot slag!
Erik riktar aldrig ett knytnävsslag mot "OG-medlemmen"!

Väldigt praktiskt att Sorans telefon blev stulen i Buenos Aires också...
Fö. är Soran rasist då han säger "Svartskallar" - Svensk retorik!
Citera
2011-09-04, 13:13
  #459
Medlem
Troians avatar
Sånt här förekommet säkert dussintals gånger en vanlig helgkväll i Stockholm. En krogvakt vill av någon anledning inte släppa in en viss person. Denna kan vara exempelvis invandrare, ha en luffig klädstil, en trist attityd eller som i Erik Almqvists fall företrädda ett öppet rasistiskt parti. Kort sagt tillhöra det klientel som antingen inte anses passa in på krogen, eller att vakten på eget bevåg känner för att inte släppa in någon.

Den som då väljer att tjafsa emot löper då stor risk att få bank. Skillnaden är att den här gången så verkar det finnas två vittnen i form av SÄPO-vakter, vilka nog får anses ha hög tillförlitlighet. Erik Almqvist är visserligen något labil och har tidigare visat våldstendenser, men det skulle förvåna mig mycket om han den här gången har gjort sig skyldig till brott. Han har ju för övrigt själv arbetat som krogvakt och har säkert själv hamnat i konflikt med någon oönskad gäst, och torde veta att ge sig in i handgemäng med en krogvakt är fullkomligt idiotiskt. Förutom att få stryk så har ju rätten generellt sett betydligt större förtroende för vakten än gäst, vilket om det skulle vara så att Almqvist gjort det vakterna påstår ju förstärks ytterligare om det finns poliser som vittnen.

Edit: Och om det är Erik Almqvists version som stämmer så bör vakterna få väldigt kännbara straff, åtminstone ett par år. Att misshandla kroggäster för att sedan tala ihop sig och ljuga om händelseförloppet är något som sker systematiskt. Det är en form av brott där jag tror att hårda straff är effektivt.
__________________
Senast redigerad av Troian 2011-09-04 kl. 13:19.
Citera
2011-09-04, 13:13
  #460
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Han har gjort det förut, finns länkar till Youtube, där man ser honom sparka och slå, med en löjlig boxningspose.
Vad spelar det för roll vad han förut har gjort? Jag stödjer verkligen inte SD eller pajasen Almqvist, men folk borde generellt sett följa fakta snarare än egna känslor och åsikter.
Citera
2011-09-04, 13:13
  #461
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NyanCat
Wow, ungefär som ditt inlägg:

"Haha hoppas du driver med mig. Läs igenom tråden."

Förstår att alla på hela Flashback som läser den här tråden hade stor nytta av det inlägget. Eller du kanske skulle ha skickat det i ett PM istället? Eller skitit i att skriva det?

För övrigt förstår jag inte varför inte Åkesson ser något ansvarstagande här. Oavsett vad som är sant eller falskt så kvarstår det att det ofta är SD-medlemmar som hamnar i sådana här blåsväder. Som sagt, oavsett sanningshalt så ger det ju fortfarande en extremt dålig image för partiet. Fast det tycker iofs inte de som redan röstar på dem, vilket borde vara de flesta i den här tråden.

Så du menar att de som oftast hamnar i Krogbråk är SD anhängare? HAHA du är ju för fan mer än lovligt korkad. var det inte nån tjej inom SSU som var i bråk förut men det har du väl glömt, vad hette hon? Sjödin? Sluta generalisera alla SD anhängare som bråkmakare. Skriv bara om du har några belägg för detta påstående eller sluta skriv öht
Citera
2011-09-04, 13:15
  #462
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanCat
Wow, ungefär som ditt inlägg:

"Haha hoppas du driver med mig. Läs igenom tråden."

Förstår att alla på hela Flashback som läser den här tråden hade stor nytta av det inlägget. Eller du kanske skulle ha skickat det i ett PM istället? Eller skitit i att skriva det?

För övrigt förstår jag inte varför inte Åkesson ser något ansvarstagande här. Oavsett vad som är sant eller falskt så kvarstår det att det ofta är SD-medlemmar som hamnar i sådana här blåsväder. Som sagt, oavsett sanningshalt så ger det ju fortfarande en extremt dålig image för partiet. Fast det tycker iofs inte de som redan röstar på dem, vilket borde vara de flesta i den här tråden.

Jo jag tycker så och jag är SD-röstare. Nu får det vara nog. Jag tror på Almqvists oskuld i detta ärende, med den var alltför osmart av honom att befinna sig på den platsen, vid den tiden, på det sättet. Oacceptabelt.

Han är en lysande debattör, skicklig politiker, men förstör allt på detta sätt.
Citera
2011-09-04, 13:17
  #463
Medlem
quanto_tempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
OM han är helt oskyldig undrar jag varför han blev gripen och tagen till polisstation, när han har haft två vakter från Säpo med sig, samt att inte vakterna blev gripna eller åtminstone blev av med sina förordnanden på plats.

Han blev hämtad av polisen för att göra ett drogtest. Jag tror inte att säpomännen som är livvakter i detta fallet har som uppdrag att ta honom till säpo-HQ för att göra drogtest.

Att vakterna inte greps beror förmodligen på att ingen har kommit till skada?
Ord står mot ord och i det här fallet tror jag mer på Erik's story och att vakterna (snart f.d.) är skitnödiga just nu.
Citera
2011-09-04, 13:18
  #464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Almqvist

I fredags kväll gick jag ut med vänner för ett par glas efter en privat kräftskiva.

Så du var alltså berusad?

Är du medveten om att alkohålkonumtion kan påverka minnesbilden?



Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Almqvist
Jag vill också understryka att jag, med ett par undantag, har undvikit att gå ut på nattklubbar i Sverige sedan i vintras när DJ:n stängde av musiken på ett ställe vi var på och började hetsa övriga gäster mot oss genom att skrika ”ut med packet” om och om igen i micen, vilket triggade en del ”alternativa” gäster till den gräns att det var nära att sluta illa innan vårt sällskap hann lämna stället.



Så nu vet du kanske hur många invandrare känner sig i dagens Sverige som ett resultat av den motsättning-hat-politik som du och dina gelikar predikar för.
__________________
Senast redigerad av guliver 2011-09-04 kl. 13:22.
Citera
2011-09-04, 13:18
  #465
Medlem
Svensk-Rondellhunds avatar
Det inträffade alltså på Sturecompagniet, vad är det för sorts vakter som jobbar där?
Citera
2011-09-04, 13:20
  #466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
Han blev hämtad av polisen för att göra ett drogtest. Jag tror inte att säpomännen som är livvakter i detta fallet har som uppdrag att ta honom till säpo-HQ för att göra drogtest.

Att vakterna inte greps beror förmodligen på att ingen har kommit till skada?
Ord står mot ord och i det här fallet tror jag mer på Erik's story och att vakterna (snart f.d.) är skitnödiga just nu.

Säpo är poliser. Om polis är på plats och det är som Eriks säger hade han aldrig behövt föras till polistationen.
Citera
2011-09-04, 13:20
  #467
Medlem
techmans avatar
Jävligt mycket onödigt case closande här tycker jag.

Innan vi closar några case kanske vi ska vänta på säpos uttalande? Eller?
Citera
2011-09-04, 13:20
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
Han blev hämtad av polisen för att göra ett drogtest. Jag tror inte att säpomännen som är livvakter i detta fallet har som uppdrag att ta honom till säpo-HQ för att göra drogtest.

Att vakterna inte greps beror förmodligen på att ingen har kommit till skada?
Ord står mot ord och i det här fallet tror jag mer på Erik's story och att vakterna (snart f.d.) är skitnödiga just nu.
Källa på drogtestet?Är du nödig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in