Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Så enligt dig ljuger Erik Almqvist eller så har han missuppfattat entrévakten?
Folk på V-listan betalar alltså inte entré. Har entrévakten en kopia på V-listan för att kunna avgöra om en gäst ska betala entré eller ej? Hur avgör annars entrévakten om entré ska betalas?
Folk på V-listan betalar alltså inte entré. Har entrévakten en kopia på V-listan för att kunna avgöra om en gäst ska betala entré eller ej? Hur avgör annars entrévakten om entré ska betalas?
Får försöka svara flera på samma gång.
Ja, entrévakterna har tillgång till "listan", den är elektronisk, och kan uppdateras på sekunden från de som sköter listorna. Så "rätt" person kan fixa in sig på V-listan väldigt fort om den personen saknas på listan.
När någon kommer fram till en entrévakt och säger att denne står på listan så sker en kontroll, de finns ju olika listor, för sture, hells, 309 samt V. I den står det hur många fria det är, sen pekas folket in i rätt fålla för fritt respektive betala i trappan upp.
Jag tror inte EA ljuger när han säger att entrévakten sa att det är ok att knalla in på "vippen", men "vippen" i detta fall menades nog VIP1, som är den arean, med bord upp till vänster. D.v.s inte V eller The Wall.
Men som jag också skrivit tidigare, INGEN vakt har rätt att släppa upp någon på V eller The Wall som inte står på listan, såvida det inte är en väldigt igenkänd stamgäst på just V eller The Wall,
Eller, nattklubbs/driftchef säger det är ok.
Hur jag ska backa upp att jag det jag säger är sant? Jag jobbar som OV på sture alltsom oftast. Finns ingen anledning att jag skulle hitta på detta. Det är bara gå ner och fråga ovan till i stort sett vilken vakt som helst som jobbar på sture.