Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Det har nog gått till ungefär som Almqvist påstår, problemet för honom är dock att det knappast är någonting positivt.
Till att börja med skall man som ledande företrädare för ett riksdagsparti visa visst omdöme i hur man spenderar sin fritid. Som många i tråden påpekar så är detta inte första som nattliga eskapader runt Stureplan slutar tråkigt för Erik och sist jag såg honom själv var utanför Sturecompagniet - om man har all denna tid till sociala aktiviteter kanske man inte jobbar riktigt så hårt som riksdagslönen kräver.
Dessutom, oavsett om det är lämpligt i sig att springa på krogen i den här omfattningen, så verkar det som att Erik inte riktigt vet hur man beter sig. Trots skriverier i media så förekommer det i inte att vakter godtyckligt drar in gäster i rum eller i största allmänhet kastar sig över folk de inte gillar. Vad som har skett i det aktuella fallet är naturligtvis att Erik varit en full jobbig jävel som inte har kunnat acceptera att han inte släppts in på vad som sannolikt är Sturecompagniets vip-avdelning för att han inte varit välkommen. Istället för att då avlägsna sig har han då stått kvar och förolämpat vakten. Så gör man naturligtvis inte.
I sista hand är det fråga om Säpo-vakterna. Det är väl korrekt att SD får skydd, men jag vet inte riktigt om den här typen av ingripandet är vad som avses? En vanlig person hade fått leva med konsekvenserna av sitt agerande, men tydligen har SD fått egna poliser som fixar de situationer deras företrädare försätter sig i. De har jag ingen lust att betala för.
Jag vet inte varför du tror att riksdagsmän skulle arbeta särskilt hårt i allmänhet, och fredagkvällar i synnerhet. Hursomhelst är det väl bra om riksdagsmännen gör samma saker på fritiden som folk i allmänhet.
För övrigt hade inte två civilsnutar bara struntat i att ingripa om de hade sett en ordningsvakt förgripa sig på en vanlig person.
Dörrvakter är allt för ofta riktigt slödder, vilket ger hela yrkesgruppen noll trovärdighet. Jag är övertygad om att SÄPO reder ut detta och att det inte slutar i vaktens favör.
Edit: Jag vill förtydliga att jag inte anser att det är självklart att Almqvist inte var besvärlig, men det där med knytnävsslag som stod i anmälan är uppenbart en saga.