2011-09-04, 13:30
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Sånna här krogincidenter händer väl hela tiden men bara för att det är en SD-politiker inblandad blåser gammalmedia upp detta till värsta jordbävningen. Sd-politiker borde inte granskas mer än andra det tyder bara på hur längre och längre vi kommer från att vara en demokrati. Patetiskt
Så media skulle tystat Anna Sjödin händelsen menar du? Idiot.
Citera
2011-09-04, 13:31
  #482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stavgang
Jadu den meningen behöver ingen vidare förklaring den visar nivån på din argumentation.Självmål brukar det kallas.

Ok, den argumentationen är sanningen, men som vanligt är sanningen något vi ser som tabu i Sverige, speciellt när det kommer till SD och integrationspolitik!
Citera
2011-09-04, 13:32
  #483
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Sånna här krogincidenter händer väl hela tiden men bara för att det är en SD-politiker inblandad blåser gammalmedia upp detta till värsta jordbävningen. Sd-politiker borde inte granskas mer än andra det tyder bara på hur längre och längre vi kommer från att vara en demokrati. Patetiskt

Om en riksdagsman anmäls för misshandel av en krogvakt så är det självklart att kvällstidningarna tar upp det. I Erik Almqvists fall rör det sig dessutom om en ledande företrädare.

Ert behov av att ikläda er en offerroll går ibland till sådan överdrift att det framstår som i det närmaste parodiskt.
Citera
2011-09-04, 13:32
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Sånna här krogincidenter händer väl hela tiden men bara för att det är en SD-politiker inblandad blåser gammalmedia upp detta till värsta jordbävningen. Sd-politiker borde inte granskas mer än andra det tyder bara på hur längre och längre vi kommer från att vara en demokrati. Patetiskt

Hur vet du att detta inte hade publicerats om det var en politiker från ett annat parti? Är det svårt för dig att acceptera att SD faktiskt kanske behöver lära sig hur man ska föra sig som politiker? Alkohol och SD har en viss problematik i kombination, så är det bara.

Det skamliga för demokratin är att folk som bett om och fått våra röster inte förvaltar dem på ett värdigt sätt.
Citera
2011-09-04, 13:32
  #485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Ingen som vet vilken krog svinet till vakt jobbar på, hoppas SÄPO sätter dit vakten..
Lycka till ingen kan sätta dit en krogvakt för nått när dom är i tjänst inte ens statsministern. kanske saddam i iraq men inte i sverige.
Citera
2011-09-04, 13:33
  #486
Medlem
infogivers avatar
Det får ju en att tänka hur PI eller SD:are skulle skriva om en liknande incident om den drabbade råkade vara av annan etnisk härkomst eller vänstersympatisör.
Citera
2011-09-04, 13:34
  #487
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
[EDIT]: Fan vad löjligt, de som är emot SD tror på Erik till 100%, och de som är emot SD tror på Erik 0%. Mindre objektiv grupp får man leta länge efter.

Så är det inte.
Citera
2011-09-04, 13:34
  #488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Det har nog gått till ungefär som Almqvist påstår, problemet för honom är dock att det knappast är någonting positivt.

Till att börja med skall man som ledande företrädare för ett riksdagsparti visa visst omdöme i hur man spenderar sin fritid. Som många i tråden påpekar så är detta inte första som nattliga eskapader runt Stureplan slutar tråkigt för Erik och sist jag såg honom själv var utanför Sturecompagniet - om man har all denna tid till sociala aktiviteter kanske man inte jobbar riktigt så hårt som riksdagslönen kräver.

Dessutom, oavsett om det är lämpligt i sig att springa på krogen i den här omfattningen, så verkar det som att Erik inte riktigt vet hur man beter sig. Trots skriverier i media så förekommer det i inte att vakter godtyckligt drar in gäster i rum eller i största allmänhet kastar sig över folk de inte gillar. Vad som har skett i det aktuella fallet är naturligtvis att Erik varit en full jobbig jävel som inte har kunnat acceptera att han inte släppts in på vad som sannolikt är Sturecompagniets vip-avdelning för att han inte varit välkommen. Istället för att då avlägsna sig har han då stått kvar och förolämpat vakten. Så gör man naturligtvis inte.

I sista hand är det fråga om Säpo-vakterna. Det är väl korrekt att SD får skydd, men jag vet inte riktigt om den här typen av ingripandet är vad som avses? En vanlig person hade fått leva med konsekvenserna av sitt agerande, men tydligen har SD fått egna poliser som fixar de situationer deras företrädare försätter sig i. De har jag ingen lust att betala för.
Jag vet inte varför du tror att riksdagsmän skulle arbeta särskilt hårt i allmänhet, och fredagkvällar i synnerhet. Hursomhelst är det väl bra om riksdagsmännen gör samma saker på fritiden som folk i allmänhet.

För övrigt hade inte två civilsnutar bara struntat i att ingripa om de hade sett en ordningsvakt förgripa sig på en vanlig person.

Dörrvakter är allt för ofta riktigt slödder, vilket ger hela yrkesgruppen noll trovärdighet. Jag är övertygad om att SÄPO reder ut detta och att det inte slutar i vaktens favör.

Edit: Jag vill förtydliga att jag inte anser att det är självklart att Almqvist inte var besvärlig, men det där med knytnävsslag som stod i anmälan är uppenbart en saga.
Citera
2011-09-04, 13:35
  #489
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja, det är troligaste scenariot. Kommer antagligen bevisas av att slaskpressen fort som fan slutar rapportera om händelsen.
Då vill jag se namn, personnummer, utdrag ur brottsregistret, skostorlek och sexuell läggning på den som satt sitt namn på anmälan mot Erik. Tack.
Citera
2011-09-04, 13:37
  #490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Det får ju en att tänka hur PI eller SD:are skulle skriva om en liknande incident om den drabbade råkade vara av annan etnisk härkomst eller vänstersympatisör.

Du menar att var tioende person som är invandrare i SD, hade hängts ut på annat vis? För du vet väl att SD har folk med invandrarbakgrund i leden?
Citera
2011-09-04, 13:38
  #491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om en riksdagsman anmäls för misshandel av en krogvakt så är det självklart att kvällstidningarna tar upp det. I Erik Almqvists fall rör det sig dessutom om en ledande företrädare.

Ert behov av att ikläda er en offerroll går ibland till sådan överdrift att det framstår som i det närmaste parodiskt.


Känner du till något om Bevakningskompaniets kopplingar till OG idag? Tidigare har de tydligen haft en medlem anställd.

Kan vara av intresse, då Aftonbladet är den enda tidning som har blåst upp storyn. Jan Helin / AB har tidigare gett utrymme åt OG, och då i sammanhang som rört SD.
Citera
2011-09-04, 13:39
  #492
Medlem
W@ffens avatar
Alla som någon gång har partajat regelbundet under en period av sitt liv VET att dörrvakter som regel är dryga skithögar. Tror man något annat är det enbart pga att man själv aldrig har varit ute och rumlat runt. Är man inte ett svin när man börjar som dörrvakt så blir man det. Exemplen på dörrvakter som inte utnyttjar sin position som gud är väldigt få.

Till Almqvist vill jag bara säga: se för helvete till att sköta dig!!! Det spelar ingen roll om du inte har krökt ett hårstrå på dörrmongot, du skall inte hamna i sådana här situationer. Aldrig någonsin! Du förstör så in i helvete för väldigt många. Inte en enda jävla gång till säger jag bara!!!!!
__________________
Senast redigerad av W@ffen 2011-09-04 kl. 13:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in