Resultat:
0%
röster
2012-02-04, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
De allra flesta som föreslår idiotsystemet förutsätter att man bara ska kunna gilla inlägg.
Detta är det största misstaget och därmed diskvalificerar man sig själv.
Självklart ska ett sådant system byggas på att man både kan gilla och ogilla inlägg.

För det andra så är FB ett diskussionsforum, vilket innebär att man diskuterar och inte klappar varandra på ryggen.

Ser du något som du gillar eller ogillar så argumenterar du aktivt i form av ett skrivet meddelande med din åsikt i frågan.

Det är inte riktigt meningen att man ska sitta passivt och trycka på knappar.
Bra sagt eller Dåligt sagt.

Att skitidén fungerar hjälpligt på ställen för förståndshandikappade som Facebook och Youtube innebär inte att det fungerar på FB.

Aha, är det det som är meningen med Flashback.

Det finns en god chans att det fungerar perfekt på detta forum menar jag. I bästa fall så kommer de dåliga skribenterna tappa motivationen medan den ökar hos goda skribenter. Även moderatorernas tunga börda kommer då lättas.
Senast redigerad av viktigtinlagg 2012-02-04 kl. 18:12.
Citera
2012-02-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg

Det finns en god chans att det fungerar perfekt på detta forum menar jag.
Ok, vi tar huvudargumentet som ALLTID gäller oavsett vilket förslag det än handlar om när en ny finess ska införas:
Någon måste implementera skiten
En sak som gäller i 99,99% av fallen:
Kodens komplexitet ökar

Sedan har vi lite annat som nästan alltid gäller:
Mer data ska lagras på servrarna

Prestandan minskar
Citera
2012-02-04, 18:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:

Det finns en god chans att det fungerar perfekt på detta forum menar jag. I bästa fall så kommer de dåliga skribenterna tappa motivationen medan den ökar hos goda skribenter. Även moderatorernas tunga börda kommer då lättas.

Förklara gärna den biten närmare, jag kommer att såga dig strax under fotknölarna.
Citera
2012-02-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Ok, vi tar huvudargumentet som ALLTID gäller oavsett vilket förslag det än handlar om när en ny finess ska införas:
Någon måste implementera skiten
En sak som gäller i 99,99% av fallen:
Kodens komplexitet ökar

Sedan har vi lite annat som nästan alltid gäller:
Mer data ska lagras på servrarna

Prestandan minskar

Med andra ord så orkar inte Flashback införa det. Ok det är ett argument jag förstår. Men det är inget argument emot förslaget i sig.
Citera
2012-02-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Förklara gärna den biten närmare, jag kommer att såga dig strax under fotknölarna.

Är du sur eller något?

Ifall motivationen att skriva sjunker hos dåliga skribenter så blir det förhoppningsvis mindra offtopic och allmänt strul vilket lättar bördan för moderatorerna.
Citera
2012-02-04, 18:28
Medlem
Citat:
Med andra ord så orkar inte Flashback införa det. Ok det är ett argument jag förstår. Men det är inget argument emot förslaget i sig.
De är absolut giltiga argument mot förslaget i sig. Det är dessutom bara det första som säger att "de inte orkar" införa det.

En sådan funktion gör forumkoden mer komplex, att det krävs mer utrymme på servrarna och att prestandan minskar.

Det är väl giltiga skäl om något?
Citera
2012-02-04, 18:29
Medlem
Citat:
Är du sur eller något?

Ifall motivationen att skriva sjunker hos dåliga skribenter så blir det förhoppningsvis mindra offtopic och allmänt strul vilket lättar bördan för moderatorerna.
Om folk BÖRJAR LÄSA I TRÅDARNA blir det oerhört mycket mindre jobb för både moderatorer OCH andra användare.

En bra skribent tar sig tid att läsa i trådar innan han börjar skriva i dem...
Citera
2012-02-04, 18:32
Medlem
Citat:
De är absolut giltiga argument mot förslaget i sig. Det är dessutom bara det första som säger att "de inte orkar" införa det.

En sådan funktion gör forumkoden mer komplex, att det krävs mer utrymme på servrarna och att prestandan minskar.

Det är väl giltiga skäl om något?

Javisst är det skäl för att inte införa det. Men det betyder alltså att iden egentligen är bra bara att Flashback inte har möjlighet att genomföra den.
Citera
2012-02-04, 18:33
Medlem
Citat:
Javisst är det skäl för att inte införa det. Men det betyder alltså att iden egentligen är bra bara att Flashback inte har möjlighet att genomföra den.
Nej, det betyder det inte. Vad i det betyder att idén är bra?

Flashback HAR möjlighet att genomföra den, men det saknas tillräckligt bra skäl att göra det.
Citera
2012-02-04, 18:34
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Är du sur eller något?

Sur är jag definitivt inte däremot fattar jag att neandertalarna inte nöjer sig med att trycka på sina jävla knappar utan halvidioterna måste dessutom posta sina jävla nonsenskommentarer likafullt som tidigare.

Förhoppningsvis jo du det var ett argument som var jävligt starkt du...
Citera
2012-02-04, 18:34
Medlem
Citat:
Är du sur eller något?

Låter ju fantastiskt att vi ska börja med ad hominem genom betygsättning på medlemmars inlägg och till slut kanske få dem att tröttna. Yttrandefrihet på högsta nivå!

Mindre jobb för moderatorer? Tänk på 1.07! Snacka om det onödiga jobb det skulle skapa moderatorer att sitta och spåra varenda "gilla"-tryck, så att de inte missbrukat multipla konton genom att puffa upp sig själva.
Citera
2012-02-04, 18:38
Medlem
Citat:
Nej, det betyder det inte. Vad i det betyder att idén är bra?

Flashback HAR möjlighet att genomföra den, men det saknas tillräckligt bra skäl att göra det.

Ok, jag har inte funnit något argument till varför man inte ska testa det annat än att Flashback inte har råd/ inte orkar.

Att det fungerar dåligt på facebook betyder inte på något sätt att det skulle fungera dåligt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in