Resultat:
0%
röster
2009-10-14, 13:01
Medlem
TheKlowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamub
Jovisst, jag tycker faktiskt att det vore perfekt för dig.

Om du startar en blogg kan du kopiera in olika wiki som du håller med om och så kan du skriva "håller med" under blogginläggen från wiki. Så får du ju visa din åsikt och stå för den och hålla med. Tre önskningar i ett!

Vad är problemet att folk vill visa sina åsikter här?
Alla kan sitta på sina egna bloggar och skriva sina åsikter. Så vad är meningen med Flashback?

Okej som jag förstår dig.
Ett ämne. En diskussion med argument. Har din åsikt redan nämnt måste du utveckla argumentet även om du håller med. Finns det redan en tråd om ämnet eller antagligen i liknande trådar så ska man inte starta en ny tråd. För sökfunktionen finns det många hänvisningar till.
Dvs det kommer bli färre och färre inlägg efter som dom flesta ämnen antagligen har blivit behandlade innan.
Och då är det lättare att fixa just en wiki med allt samlat på ett mer organiserat sätt.
Citera
2009-10-14, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheKlown
Vad är problemet att folk vill visa sina åsikter här?
Alla kan sitta på sina egna bloggar och skriva sina åsikter. Så vad är meningen med Flashback?

Meningen med flashback är att det ska föras diskussioner/debatter.

Citat:
Okej som jag förstår dig.
Ett ämne. En diskussion med argument. Har din åsikt redan nämnt måste du utveckla argumentet även om du håller med.

Ja i en diskussion så använder man argument. Om alla som läser tråden prompt måste skriva ett inlägg om varje inlägg de håller med om så funkar det ju inte.

Citat:
Finns det redan en tråd om ämnet eller antagligen i liknande trådar så ska man inte starta en ny tråd. För sökfunktionen finns det många hänvisningar till.

Ja.
Citat:
Dvs det kommer bli färre och färre inlägg efter som dom flesta ämnen antagligen har blivit behandlade innan.

Du är alltså rädd att det ska bli färre och färre inlägg på fb och att det till slut inte finns nåt mer att diskutera och det vill du nu motverka genom att få en knapp som man kan visa att man håller med om något.

Hur kan ämnena inte bli färre av en sån knapp menar du?

Om folk får trycka på en sån knapp så kommer det på något mystiskt vis att finnas fler argument så att det går att göra flera inlägg, men utan knapp då finns det inga nya argument.

Citat:
Och då är det lättare att fixa just en wiki med allt samlat på ett mer organiserat sätt.

Ja, men det är ju det du vill. Du vill hålla med om lite olika saker. Varför inte starta en blogg och lägga in sånt du vill hålla med om? Sen är det ju liksom bara att hålla med för glatta livet.
Citera
2009-10-29, 17:29
Medlem
Tsimons avatar
Tycker också det hade varit trevligt med en "Jag håller med knapp" och argumenten för nackdelarna med en sådan knapp förstår jag inte riktigt. Inte är det ett problem på till exempel utube att man har gilla eller inte gilla knapp på en films kommentarer. Yahoo answers har ett sådant system och den frågelådan eller vad man ska kalla det har växt något enormt på bara några månader!

Fördelarna med en sådan knapp skulle överbrygga nackdelarna. Jag skulle i alla fall få större lust att skriva ett bra inlägg om jag kunde få folk som höll med mig.
Citera
2009-10-29, 18:04
Medlem
Arbetarbroders avatar
Om man håller med i ett inlägg någon skrivit så kan man väl helt enkelt förklara varför man håller med. Inga knappar för "jag håller med" och sånt trams.
Det ger bara alla ryggdunkare extra bränsle och det är fan inget bra.

Starkt mot alltså.
Citera
2009-10-30, 07:26
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Om man håller med i ett inlägg någon skrivit så kan man väl helt enkelt förklara varför man håller med. Inga knappar för "jag håller med" och sånt trams.
Det ger bara alla ryggdunkare extra bränsle och det är fan inget bra.

Starkt mot alltså.

Jag håller med arbetarbroder här helt enkelt. Det han säger är bra, men det han skall göra för att jag skall hålla med till fullo är att han lägger till e i sista meningen så att den blir så här. Starkt emot alltså.
Citera
2009-10-30, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheKlown
Som du ser finns det redan nu behov av att personer vill skriva att dom gör det. +1 inlägg.
För bara ett par år sedan fanns det inga "word" eller "+1" överhuvud taget i debatterna.

Den nya hjärndöda generationen bör antingen utbilda sig eller ge fan i att hänga på forum överhuvud taget, istället för att klottra med idiotiska "hålla med" synonymer.
Citera
2009-12-27, 16:38
Medlem
Filuren89s avatar
Gilla/Ogilla

Hejsan! Såg precis på ett youtubeklipp, nedanför så var det massvis med kommentarer, och där är det sådana små knappar man kan klicka ifall man gillar en kommentar eller ogillar en kommentar. Tycker det hade varit trevligt till flashback, folket får lite uppskattning, det tar inte lång tid att klicka, och vi slipper alla tråkiga kommentarer som "+1". Vet ej ifall det har varit uppe förut och då ursäktar jag.

Någon som tycker liknande?
Citera
2009-12-27, 16:44
Medlem
wAkE-uPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren89
Hejsan! Såg precis på ett youtubeklipp, nedanför så var det massvis med kommentarer, och där är det sådana små knappar man kan klicka ifall man gillar en kommentar eller ogillar en kommentar. Tycker det hade varit trevligt till flashback, folket får lite uppskattning, det tar inte lång tid att klicka, och vi slipper alla tråkiga kommentarer som "+1". Vet ej ifall det har varit uppe förut och då ursäktar jag.

Den enda anledning till att jag håller med är nog för att slippa alla "+1" kommentarer..
Citera
2009-12-27, 16:44
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren89

De skulle kunna funka, eller så skulle det balla ur.
Tyvärr så skulle det nog inte vara hur bra skrivet inlägget var utan vilka åsikter som skribenten har som skulle utgöra röstningen.
Citera
2009-12-27, 16:45
Medlem
b0gfettos avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1024947
Citera
2009-12-27, 16:46
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1024947

Men i detta fallet så skulle det vara både och, gilla och ogilla.
Citera
2009-12-27, 16:46
Medlem
_abous avatar
+1!

Självklart har det diskuterats tidigare, jag har då kommit fram till att jag är emot.
Det skulle bara bli massa "gillningar" på sina iNet-buddies och SD-kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in