Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
My bad. Hade tydligen missat det helt.
Då blir idén genaste bättre förstås, men ärligt talat kan jag inte riktigt se fördelen med det hela. Jag är ganska säker på att folk ändå läser alla inlägg för att vara säkra på att inte missa något.
Nu vet jag inte vilka forum du är Mod i, men jag är av en helt annan uppfattning! Kolla bara in i valfri populär tråd (i ett populärt delforum då, så klart) så kommer det in användare efter användare som frågar samma sak som redan avhandlats ett dussin gånger. Eller ta denna tråd till exempel, inte ens du, som t.om. är Mod, orkade ju läsa igenom de 30 inlägg här finns (no offence, du var bara ett bra exempel), där jag redan har deklarerat att syftet in var plus/minus-röster, utan enbart framföstande av de bästa inläggen.
Sen vet jag inte riktigt vad ni som vill jämföra det med youtube syftar på. Har jag missuppfattat hela grejen med röstandet på youtube om jag säger att man dels kan ge tummen upp för ett inlägg, och dels tummen ner eller markera som spam. Spam- och "tummen ned"-röster brukar automatiskt döljas, men man kan fortfarande läsa inläggen. Visst är det så det funkar där? Det är absolut inte så jag vill ha det på FB! Inget ska döljas/tas bort, utan det är bara informativa och allmänt intressanta inlägg som ska framhävas!