2009-03-13, 18:53
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter
Alltså du kan inte mena allvar? Så du menar att Greta 52 är så inbiten egocentriker att hon tänker "hur ska jag nu kunna utnyttja systemet maximalt så jag kan få så mycket bidrag som möjligt och slippa gå till jobbet". Du har inte tänkt den tanken att det är så att hon saknar sina arbetskamrater och skulle vilja gå tillbaks till jobbet men att gå över tröskeln till arbetsplatsen framkallar ångest hos henne så det är inte möjligt för henne.

Och bara det faktum att du försöker framstå som någon stålman "är en stark person med mycket stark psyke" säger det mesta om dig som person, du förefaller lida av någon form av narcissistisk personlighetsstörning. Men även om du helt saknar en humanistisk sida så kan du inte försöka sätta dig in i Greta 52 som inte har ett mycket stark psyke som du?

JAPP! Det är precis vad jag tycker. Jag har en god vän som rånat en butik där Greta 52 satt. Hon var jävligt sarkastisk och berättade bland annat att jultomten hade deras pengar. När hon sen blev förhörd upplysningsvis så berättade hon att hon var HEMSKT rädd och inte vågar gå utanför dörren längre, hon kan inte sova på nätterna osv.

Hon var riktigt uppkäftig, spydiga och sarkastiska kommentarer och flinade igenom det hela.
Citera
2009-03-14, 01:24
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillfire
JAPP! Det är precis vad jag tycker. Jag har en god vän som rånat en butik där Greta 52 satt. Hon var jävligt sarkastisk och berättade bland annat att jultomten hade deras pengar. När hon sen blev förhörd upplysningsvis så berättade hon att hon var HEMSKT rädd och inte vågar gå utanför dörren längre, hon kan inte sova på nätterna osv.

Hon var riktigt uppkäftig, spydiga och sarkastiska kommentarer och flinade igenom det hela.

Hur gick det rånet till?.Vad använde han för vapen?. Får liksom inte ihop det. Använde han sin stora näsa som vapen? .(Citrus näsa). Sitter en gammal käring på 52 bast och är spydig under ett rån då inger man knappast någon respekt eller? .
Ingår han dock i OG då kan jag förstå det.
Citera
2009-03-14, 01:28
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Hur gick det rånet till?.Vad använde han för vapen?. Får liksom inte ihop det. Använde han sin stora näsa som vapen? .(Citrus näsa). Sitter en gammal käring på 52 bast och är spydig under ett rån då inger man knappast någon respekt eller? .
Ingår han dock i OG då kan jag förstå det.

Haha, den tjocka delen fick mig att le

Nej han hade ett avsågat hagelbrak, Hon verkade iofs vara det genomsnittliga rånoffret. Men ville bara dra ett snabbt exempel på att de flesta överdriver(sin rädsla och hur dramatiskt det hela var) för högre ersättning, så är det bara och egentligen inget att diskutera. Att en person inte gör det betyder inte mycket.

Att det kan vara dramatiskt och framkalla ånger och oro i framtiden på arbetsplatsen betvivlar jag inte. Men oftast inte i den extrema utsträckning som offret påstår i förhör/ev. rättegång
Citera
2009-03-14, 02:04
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Haha, den tjocka delen fick mig att le

Nej han hade ett avsågat hagelbrak, Hon verkade iofs vara det genomsnittliga rånoffret. Men ville bara dra ett snabbt exempel på att de flesta överdriver(sin rädsla och hur dramatiskt det hela var) för högre ersättning, så är det bara och egentligen inget att diskutera. Att en person inte gör det betyder inte mycket.

Att det kan vara dramatiskt och framkalla ånger och oro i framtiden på arbetsplatsen betvivlar jag inte. Men oftast inte i den extrema utsträckning som offret påstår i förhör/ev. rättegång

Ja det var mig en kall käring. knappast det genomsnittliga rånoffret . Vad gjorde din kompis då?. Vände på klacken och grät en smula? . Fan får fortfarande inte ihop det. Hon får en hagelbrakare uppkörd i snoken och ändå så jiddrar hon. Gick hon på Rohypnol eller .
Citera
2009-03-14, 02:48
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ja det var mig en kall käring. knappast det genomsnittliga rånoffret . Vad gjorde din kompis då?. Vände på klacken och grät en smula? . Fan får fortfarande inte ihop det. Hon får en hagelbrakare uppkörd i snoken och ändå så jiddrar hon. Gick hon på Rohypnol eller .

Han fick leta pengar istället. Funderat i efterhand om hon inte trodde att han skojade
Citera
2009-03-14, 03:36
Medlem
Chillfires avatar
Jag undrar för övrigt hur det gick med alla 17-19 åringar som skickade mail, hur många av dom som inte svarade i telefon när dom blev uppringda.
Citera
2009-03-14, 11:57
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Han fick leta pengar istället. Funderat i efterhand om hon inte trodde att han skojade

Du har inte funderat på om det kan ha varit chocken som utlöste det underliga beteendet . Jag har hört talas om att folk kan reagera lite underligt när dom blir chockade. Speciellt kvinnor, men dom brukar ju bli hysteriska då. Knepig situation, kan tänka mig att din kompis blev lite ställd . Har detta rån visats på efterlyst?. Skulle vara intressant å se.
Citera
2009-03-14, 12:32
Medlem
Lite nytt om OG
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.843236#articleComments
Citera
2009-03-14, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BSAB33
Lite nytt om OG

Det där är ju pinsamt att läsa.
Rena "Jönssonligan"
Citera
2009-03-14, 15:58
Medlem
abc..barns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BSAB33
Lite nytt om OG
fy fan.......vilka sopor ......
Citera
2009-03-14, 16:43
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc..barn
fy fan.......vilka sopor ......
Citat:
I november kontaktar Acar 40-åringen i Sandviken. Han har hört att tre unga män i Bålsta har kallat sig för OG-medlemmar när de har trakasserat en annan person.

För det ”bötfäller” Acar de tre i Bålsta. De ska betala 50 000 kronor vardera för att de uppträtt som OG-medlemmar, bestämmer han.
Ja verkligen hög nivå dom har på sina indrivningar, böta smågrabbar..
Citera
2009-03-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Ja verkligen hög nivå dom har på sina indrivningar, böta smågrabbar..

för att sen ta steget upp till trippelmord, för att sedan bli golade av personen man bestämt ska utföra dådet...
låter helt efterblivet i mina öron, gött att 40åringen åkt, synd att D antagligen kommer undan, men man vet aldrig, kanske kommer en golning till, verkar ju vara populärt i denna org

/d
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in