2009-03-08, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spectre1000
Du tänker på när de splittrades så ASIR uppstod men det var senare än 2002 så det hade inte med saken att göra men efteråt blev det väl splittringar när ledningen gjorde sådana idiotsaker.
Jo det kan jag hålla med om. Det du pratar om var bara ett annat stort bakslag för OG, när Suyar och hans killar började gå emot OGs ledning.
Jag talar om betydligt fler och tyngre killar när jag säger att en konflikt inom OG uppstod då Goran sköt ner fel kille i Gårdsten, givetvis hade ju inte Goran, H eller någon annan något emot det men det hade framförallt syrianerna/assyrierna som var med i gänget för affärerna.
Det var killar som ville göra rätt för sig, de vägrade backa upp en sån miss.
Citera
2009-03-08, 01:15
Medlem
redaxegoldzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maackan80
X:arna var ju större men mer splittrade, alliansen vet jag bestod utav gamla tigrar, lite asirare och folk ur Naserligan. Dessa killar har starka band, band som är starkare än deras gängtillhörighet.
gårdsten var ungifär 30?
Citera
2009-03-09, 00:08
Medlem
FromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redaxegoldz
Alliansen är mycket större + några fd tigrar slogs med X också, Xarna sköt ju iaf tillbaka.

Dina "bröder" verkar ha matat dig stora
matskedar skitsnack.

(förutom en händelse)
Citera
2009-03-09, 06:59
Medlem
Citat:
X:arna var ju större men mer splittrade, alliansen vet jag bestod utav gamla tigrar, lite asirare och folk ur Naserligan. Dessa killar har starka band, band som är starkare än deras gängtillhörighet.

Du har helt fel, alliansen var många fler i antal gubbar och därför "vann" de.
Citera
2009-03-10, 15:57
Medlem
Tantaloras avatar
Läkemedelsverket polisanmäler

http://www.corren.se/archive/2009/3/9/k4y400erzxo8dvk.xml
Citat:
Sex av tio receptbelagda läkemedel som säljs via nätet är falska och kan vara livsfarliga att ta. Det hindrar inte att den olagliga handeln med läkemedel på internet fullkomligen exploderat.

Globalt beräknas internethandeln omsätta drygt en halv miljard kronor nästa år, en ökning med 90 procent på tre år.

– Det är makalösa pengar, säger Cecilia Fant som jobbar på underrättelsesektionen, Rikskriminalen.

Hon tycker inte det är ett dugg konstigt att kriminella gäng som Original Gangsters gett sig in i branschen. En enkel sökning på nätet visar att OG säljer receptbelagda bantnings- och potensmedel, anabola steroider och mycket annat via det egna nätapoteket Original Pharma

Tendensen är att kriminella överger narkotikaförsäljning på nätet för att istället ge sig på den lika lukrativa, men vad gäller straffsatsen betydligt ofarligare, läkemedelshandeln, enligt Cecilia Fant.

– De kriminella är inte dumma. Det går att tjäna enorma pengar på att sälja receptbelagda läkemedel över nätet, och risken att bli upptäckt är liten.

Blir man det är maxstraffet som högst ett par år. Försäljning av narkotika på internet kan ge upp till tolv år i fängelse.
http://www.corren.se/archive/2009/3/9/k4y40l35ymk22dz.xml
http://www.corren.se/archive/2009/3/9/k4y418pw7f07pst.xml

Allt hämtat från dagens Corren.se
Hur mycket säljer Original Pharma?
Citera
2009-03-10, 18:47
Bannlyst
Citat:

Och deras starka band är albanerna, dom får vapen och droger av dom så dom klarar sig bra
Citera
2009-03-12, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
http://www.corren.se/archive/2009/3/9/k4y400erzxo8dvk.xml
http://www.corren.se/archive/2009/3/9/k4y40l35ymk22dz.xml
http://www.corren.se/archive/2009/3/9/k4y418pw7f07pst.xml

Allt hämtat från dagens Corren.se
Hur mycket säljer Original Pharma?

Jag vet inte hur marknaden för anabola ser ut men som "webapotek" betraktat finns det många fler många gånger tyngre aktörer. Lite pinsamt för dem det där med läderlasse gick ut och sa åt alla andra apotek att lägga ner eller ge pengar till dem.
Uppenbart misslyckades det.
Citera
2009-03-13, 06:46
Medlem
Som jag förstått det så använde Dano rätt fula tricks på 90-talet.
Har en kompis från de områdena, där dano var stor förr i tiden.
Tydligen ska han ha hotat yngre grabbar runt 15-18 till livet att göra en hel del brott.

Tror det finns många numera old-schoolers som skulle sätta några kulor i huvudet på honom.

Min vän har sagt sig skjuta honom på plats iaf. Och, jag tror hon verkligen när han säger det. Med tanke på hans belastningar sattsäga.
Citera
2009-03-13, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsbaronen
Som jag förstått det så använde Dano rätt fula tricks på 90-talet.
Har en kompis från de områdena, där dano var stor förr i tiden.
Tydligen ska han ha hotat yngre grabbar runt 15-18 till livet att göra en hel del brott.

Tror det finns många numera old-schoolers som skulle sätta några kulor i huvudet på honom.

Min vän har sagt sig skjuta honom på plats iaf. Och, jag tror hon verkligen när han säger det. Med tanke på hans belastningar sattsäga.

Inte bara på 90 talet utan utan på 2000 talet också och det var därför de till slut försvann.
Citera
2009-03-13, 10:31
Bannlyst
hello

Så har det alltid varit i livet folk säger ja ska göra så o så men det händer inget, oftas dom som är tysta som sköter sina grejer oavsett hur mycket hat man har mot en person.

Men då är det väl bara åka till Turkiet och fixa det som ska göras alla har ju Danos adress den är ju inte hemlig.
Citera
2009-03-13, 10:42
Bannlyst
hello

Citat:
Ursprungligen postat av Spectre1000
Inte bara på 90 talet utan utan på 2000 talet också och det var därför de till slut försvann.

En fråga bara du verkar veta lite om O.G hur kommer det säg att han hade rätt många medlemmar först, för att dom måste ändå gillat dano från början. sen allt gick åt helvete typ varför hoppa folk av osv kan du ge en rätt ok förklaring så man fattar tack i förhand

Förutom Macccans80 berättelse
Senast redigerad av zzzzzzzzzz 2009-03-13 kl. 10:55.
Citera
2009-03-13, 16:18
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Ving
Angående indrivningsverksamhet så är jag fortfarande nyfiken. Kan jag få mina ben knäckta trots att jag kanske i juridisk mening inte är skyldig några pengar?
Siscilianaren säger att så inte är fallet. Är det någon som motsäger honom?

Beror helt och hållet på vem som tar jobbet. Skulle jag ta jobbet så ser jag till att du verkligen är skyldig pengar, killen som säljer skulden till mig måste ju berätta vad den handlar om och då kollar jag runt och bekräftar saker bland folk. Kan ta en vecka innan jag bestämmer mig för att köpa skulden och om så är fallet så är jag relativt säker.

Det finns alltid pundare som köper skulder för att köpa knark, dom kan du aldrig räkna med och om du är säker på att du inte är skyldig några pengar så är mitt ärliga tips till dig att ringa polisen. Om du däremot ÄR skyldig pengar och polisanmäler det hela så blir utgången riktigt illa för dig. Då måste det göras ett exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in