Citat:
Ursprungligen postat av MothmanBuds
Jag hävdade aldrig att alla var korrupta.
Det påstod jag inte heller att du hävdade. Läs noggrannare.
Citat:
Kolla Zeitgeist Addendum så förstår du var jag menar. Finns en med svensk text på tankafett som du kan ta.
Jag har kollat. Nej, jag förstår inte vad du menar. Zeitgeist addendum är en paranoid ström av associationslekar. Den säger inget, utom att den som gjorde filmen har tomtar på loftet.
Citat:
Okej visst han mördade alla kurder och andra , jag vet inte men när USA gick in i Irak så strider dom mot alla lagar om mänskliga rättigheter som finns
Nej, det påståendet är verkligen inte sant.
Citat:
Och jag vet inte men varför skulle just USA gå in i irak? Dom hade ingen som helst anledning och gick emot EU
Dom hade flera anlendingar, och EU bestämmer inte över mellanöstern. Man kan tycka att anledningarna var dåliga (det gör inte jag), man kan tycka att en invasion var meningslös och bara skulle orsaka mer skada (det tycker jag) men man kan inte hävda att dom inte hade massor av utmärkta anledningar.
För att sänka det till en nivå du kanske fattar: Du kanske har en mobbare i din klass, Låt os kalla honom Husse. Det är ju inte ovanligt på högstadiet, trots allt. Han är ett arschle och han slår andra, och han nitar dina komisar, och slår sina småsyskon. Dessutom har han för vana att gå omkring med en kniv i bakfickan. Har inte du massor av utmärkta anledningar att nita honom? Jo, det är klart du har. Killen behöver ett rejält kok stryk. MEN: Kommer det att hjälpa? Är det en bra ide? Nej, det är det inte. Det är en dålig ide. Du bör inte nita honom. Men hävda inte att du inte har anledning. Låtsas inte som att det är en schysst kille. Påstå inte att när din klasskompis Gugge till slut nitar honom rejält en gång för alla, inte "hade anledning" att hoppa på honom och lika gärna hade kunnat attackera Sivan, som inte har gjort en fluga förnär. Det är bara dumheter.
Citat:
Hänvisar även här till Loose Change Second Edition och bilderna från platsen strax efter byggnaderna har fallit. Kolla järnbalkana hur dom är avklippta på snedden för att byggnaden ska kunna falla fritt ner och den smälta metallen som låg och flöt på marken. Sån bildas inte av att lite flygplansbränsle som på sin höjd blir några hundra grader eldar på härdat stål. Det behövs över 1000 grader för att det ska smälta och börja flyta på det sättet. Snälla kolla på den filmen så gör du alla en tjänst.
Snälla, jag HAR kollat på den filmen redan. Som jag sa: Jag har studerat den här frågan i detalj. Det finns inte ETT ENDA hållbart argument. Inte i loose change second edition heller.
Det har försökt på många platser i massor av olika formet. Sovjet är bara ett av försöken. Modern ekonomisk teori (och då menar jag sådan som har förekommit dom senatse 100 åren) kan också förklara exakt VARFÖR det inte fungerar. Jag har förklarat det massor av gånger i den här tråden. Det funkar inte.
Citat:
Okej är det därför en hel bunt forskare av diverse slag är med i Venus Projektet som förmodligen är a-lot smartare än du smartypants.
Forskare är en yrkestitel. Det är som att säga att man är försäljare. Att vara forskare är inte ett tecken på att man är smart, eller att man kan något om politik och ekonomi. Hur många nobelpristagare i ekonomi är inblandade i projektet?
Citat:
Ta inte illa upp men försök ha en annan synvinkel på saken så kanske du ser också.
Jag tar inte illa upp, för det är bara korkat. Jag har både min och sin synvinkel. Jag förstår vad TZM vill och vad dom säger. Och jag förstår varför dom har fel. Jag har haft sin synvinkel, och avfärdat den.
Citat:
Jag var också helt insnöad innan och trodde allting i USA:s intentions var goda,
Jaha, det var ju jävligt korkat. Nåt så abnormt idiotiskt har jag då aldrog trott. Du kanske skall lyssna på folk som förstår sådana här grundläggande saker lite bättre än vad du gör?
Citat:
men efter att ha sett massa och hört från folk som jobbat för deras regering osv så har jag börjat förstå att allting inte är så vackert.
Bra. Det förstod jag redan på lågstadiet. Trevligt att du hänger med.
Citat:
TZM kanske inte är helt rätt ute men det är iallafall ett steg åt rätt riktning
Nej, det är det inte. TZM är bara förvirring. TVP är som att säga att "Ja, fan jag har lite ont i foten. Jag tror jag sågar av den!" och så säger du att det är "ett steg i rätt riktning". Nej, det är det inte. Det är fullständigt fel från början till slut. Totalt ute och cyklar. Kokobäng i bollen. Korkat. Heldumt. Hål i huvudet.
Och nu säger jag inte att DU automatiskt är detta bara för att du tycker TVP verkar intressant. Det är bara uppenbart hur korkat det är om man förstår vad dom pratar om. För det behöver man kunna en hel del nationalekonomi. Precis som dom som läste Jules Vernes böcker om att åka till månen i en kanon säkert verkade helt vettigt och bra på 1800-talet. För ingen visste ett skit om månfärder.
Citat:
för detta vinst anpassade samhälle är inte friskt när 10 åringar i Kina sitter och syr IKEA klädnader åt oss i västvärlden och 3 miljarder människor lever på mindre än 2 dollar om dagen. Det är inte rättvist när Irak kriget kostat över 300 miljarder dollar. Dom pengarna hade kunnat använda till så mycket annat.
Ja, detta är helt rätt. TZM/TVP har ingen lösning på detta. Dom kan bara göra saken VÄRRE. Skall vi inte titta på lösningar vi det fungerar hyfsat FÖRST, innan vi sågar av oss foten och tror att det skulle hjälpa mot värken i tån?
Citat:
Ursprungligen postat av MothmanBuds
Jag hänvisar till Zeitgeist filmerna och som tidigare Loose Change Edition, därefter kan du ta reda på fakta bäst du vill.
Ditt svar är alltså "inga alls". Dom korrupta psykopater du hänvisar till existerar inte.