Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
jag måste erkänna att jag är måttligt intresserad av det här forat. kul att den här synnerligt intressanta sociala strömningen hamnat här. kan rekommendera den här sajten
http://zeitgeistmovieisfake.com/truth/. den ger lite insyn i hur konspirationsteoretiker gör pengar på paranoia och missnöje.
det jag tycker är riktigt intressant är var missnöjet och motståndsviljan kommer ifrån, och varför ingen annan lyckats kanalisera dessa krafter. höger som vänster.
(zeitgeistfenomenet hör ju egentligen mer hemma bland foliehattarna i nasse eller revisionistforat)
Spännande hemsida, ska läsas med yttersta intresse.
edit: Jag tycker att den var en besvikelse. Författaren är mindre trovärdig än själva filmen, eftersom han inte har några som helst belägg för sina påståenden. Den bästa biten var där han bashade de olika delarna av den första filmen (han behandlar inte den andra). Han gör ett någorlunda bra jobb med del ett och två, men den viktigaste delen (del 3) säger han följande om:
"Part 3 deals with bankers manipulating global events in order to make money and obtain global control. Part 3 is out there and that's the reason Peter Joseph feeds this information to you in the very end. Should he have put this information into part one, he wouldn't make rapport with viewers and his movie wouldn't be successful."
Sen inget mer. Han bemöter alltså inte de påståenden som läggs fram alls.
Författaren påstår sammanfattningsvis att:
"To find truth you must look at people's actions. If you look at Peter Joseph's actions you will see that Peter Joseph is evil, that Peter Joseph is only in it for the money, that Peter Joseph is irresponsible, that every conspiracy theory ever manufactured is evil in it's nature, designed to cause chaos, to bring society down, and to destroy."
Det sista är ju delvis sant, men det vore roligt om han hade några som helst belägg för sina första påståenden.