Citat:
Ursprungligen postat av ganjabarnet
Ni?
Är det du mot någon? I mitt inlägg gav jag dig kritik, på vilket sätt anser jag då att resursbaserat är rätta vägen? Sluta klumpa ihop människor, jag anser vissa saker medan du anser andra, varför blir jag den som skaffat zeitgeist som religion?
Därför att du väldigt ilsket och känslomässigt försvarar Zeitgeist utifrån påhittade personlighetsproblem hos kritiker, och totalt ignorerar alla försök till saklig debatt. Det är fullständigt uppenbart att du inte är intresserad av att diskutera sakfrågan. Zeitgeist skall försvaras till vilket pris som helst, tydligen.
Och ja, NI. Alla ni religiösa Zeitgeistare uppför er likadant och är i debatt om Zeitgeist/Venusprojektet helt omöjliga att skilja åt. Ni försvarar det religiöst och dogmatiskt, utan att kunna nåt om frågorna, och ignorerar all kritik och svarar inte på frågor. Så ja, NI.
Citat:
I mitt inlägg gav jag dig kritik
Pröva med att kritisera det JAG SÄGER istället för att kritisera MIG.
Jag upprepar frågorna. Vänligen svara på dom, eller låt bli att svara på mina inlägg:
För att upprepa den första delen av kritiken: Allt kostar resurser att tillverka. Resurserna är inte oändliga. Därför måste det finnas ett sätt att allokera resurserna där dom gör mest nytta. Detta resursallokerande kallas "ekonomi". Är det nåt oklart där?
För att upprepa första delen av min frågeställning: Vad är det du anser är problemet med hur världen ser ut idag? Bara exempel på problem, tack, inga orsaker eller analys. Exempel kan vara "Svält", eller "Granarna är för dyra" eller vad som helst.