2008-10-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Och ingen kan väl med handen på hjärtat påstå att dom kan se någon markant skillnad på ben och fötter utvecklingmässigt mellan en pre-pubertal flicka och en könsmogen flicka. Gränserna för vad som är "normalt" och inte blir väldigt diffusa med det i åtanke.
Ingen markant skillnad? Vad räknar du som ben? Vader och smalben? Det är inte ovanligt att flickors ben (lår, höfter) blir rundare i puberteten...
Citera
2008-10-09, 15:19
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag orkade inte
Mongolida gener kan ha gynnat människans utveckling, varför finns fenomenet annars?

Jadu.

Det är dock ett bevisat fel i antalet kromosomer och bör därför anses vara en missbildning eller sjukdom.
Citera
2008-10-09, 15:23
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Detta finner jag väldigt intressant. Normala män tänder ju inte bara på bröst och könsbehåring. Män tänder på ansikten, ögon, näsor, munnar, hud, rumpor och magar. En av dom överlägset största fetisherna bland män är ben och fötter. Och ingen kan väl med handen på hjärtat påstå att dom kan se någon markant skillnad på ben och fötter utvecklingmässigt mellan en pre-pubertal flicka och en könsmogen flicka. Gränserna för vad som är "normalt" och inte blir väldigt diffusa med det i åtanke.

Ja, gränserna för det normala börjar ju gå mer och mer mot det prepubertala.

Varför är det så populärt att kvinnor ska raka sig mellan benen, på benen, i armhålor o.s.v. Inte för att det är praktiskt i alla fall. Utan för att de ska närma sig skönhetsidealen. Man eftersträvar att magen ska vara helt platt, vilket för de flesta kvinnor är en omöjlighet om man inte är en anorektisk klädmodell.

Visst är det väl konstigt att så många de av egenskaper som klassas som våra skönhetsideal ligger så farligt nära hur en 10 årig tjej ser ut. Det är nästan bara stora bröst och rumpa som avviker mot flickidealet. Kan inte orsaken bero på att vi innerst inne också har en inneboende sexuell lust till vackra småtjejer trots att de flesta lärt sig att förtränga dem p.g.a. kulturella och religiösa skäl.
Citera
2008-10-09, 18:47
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgh647
Ingen markant skillnad? Vad räknar du som ben? Vader och smalben? Det är inte ovanligt att flickors ben (lår, höfter) blir rundare i puberteten...

Jo, förvisso. Men vaderna, vristerna och fötterna sker det ju faktiskt inte så mycket med.

Ska man gå på helhetsintrycket så ser man väl rätt stora skillnader mellan pre-pubertala flickor och könsmogna flickor, men börjar man kolla på enskilda kroppsdelar (vilka ofta innebär diverse fetisher för många män) så blir skillnaderna betydligt mer diffusa.
Citera
2008-10-09, 19:25
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi

För att en gen ska finnas kvar krävs inte att den är positiv, det räcker med att den inte är skadlig för individens chans att överleva/fortplanta sig. I vissa fall har man en fördel av en upplaga av en gen i genomet medan två är skadligt, såsom sickle-cell anemi.

Jag kanske missuppfattade vad du först menade. Du menar antagligen skolbokens mest grundläggande undervisning i genetik där man får lära sig om recessiva och dominanta anlag för t.ex. blå och bruna ögon.

Jag kan hålla med om att när det gäller en neutral egenskap (icke skadlig) så spelar det ingen större roll, då kan den spridas lite hur som helst.

Men enligt alla pedofilhatare så är den sexuella attraktionen till barn det värsta man kan ha och man bör elimineras. Om sådana åsikter skulle råda under mer än 10 000 tals år så borde det inte finns så många med denna egenskap kvar. Antingen är egenskapen naturlig för oss människor i sig eller så följer andra goda egenskaper med på köpet som jag beskrivit tidigare och därför gynnat människans utveckling.
Citera
2008-10-09, 19:42
Medlem
Kyscs avatar
Expriment med råttor visar att pedofili, incest och andra perveteringar uppstår vid "överbefolkning" d.v.s. för mycket råtta på för lite plats och mat. Jag skulle säga att pedofili är kulturellt betingat precis som många andra psykiska störningar. Det farliga med ditt resonemang är att man helt plötsligt kan börja rättfärdiga våldtäkter och andra övergrepp som att det.. "Har gynnat människans utveckling"... Nej pedofili är en psykisk störning inget som naturen på något sätt gynnas av, det är troligen kulturellt betingad och därmed en defekt som grundar sig i att människan radikalt gått ifrån sitt naturtillstånd.

För övrigt blir jag äcklad av din Avatar, vill inte tänka på hur resten av bildserien kan se ut...
Citera
2008-10-09, 19:55
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kysc
Expriment med råttor visar att pedofili, incest och andra perveteringar uppstår vid "överbefolkning" d.v.s. för mycket råtta på för lite plats och mat. Jag skulle säga att pedofili är kulturellt betingat precis som många andra psykiska störningar. Det farliga med ditt resonemang är att man helt plötsligt kan börja rättfärdiga våldtäkter och andra övergrepp som att det.. "Har gynnat människans utveckling"... Nej pedofili är en psykisk störning inget som naturen på något sätt gynnas av, det är troligen kulturellt betingad och därmed en defekt som grundar sig i att människan radikalt gått ifrån sitt naturtillstånd.

För övrigt blir jag äcklad av din Avatar, vill inte tänka på hur resten av bildserien kan se ut...

Du visar just nu bara vilka fördomar du har och tillför absolut ingenting i debatten.
Citera
2008-10-09, 19:59
Medlem
Kyscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Du visar just nu bara vilka fördomar du har och tillför absolut ingenting i debatten.

Jag tillförde flera argument till "debatten", du på andra sidan svarar ju inte på nåt av dom, kommer bilden från din hårddisk eller har du hittat den på nätet?
Citera
2008-10-09, 20:28
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:

Jämförelsen med råttorna verkar vara irrelevant. Har vi människor blivit trångbodda? Har vi för lite mat? Svar: Nej.

Som jag tidigare skrivit vill jag inte rättfärdiga pedofila övergrepp med detta inlägg, utan bara resonera om varför detta fenomen finns. Så varför påstår du att resonemanget skulle kunna rättfärdiga det?

Varifrån min Avatar kommer är verkligen OT. Men jag kan ändå säga att den inte kommer från någon serie av nakna småtjejer. Den flickan har jag inte ens sett i bikini, men däremot några fler vackra ansiktsbilder. Att du blir äcklad av en ansiktsbild av en söt flicka visar ju bara att du har egna snuskiga fantasier om vilka bilder det ev. kan finnas på henne och bevisar därmed dina egna fördomar.
Citera
2008-10-09, 21:20
Medlem
Kyscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Jämförelsen med råttorna verkar vara irrelevant. Har vi människor blivit trångbodda? Har vi för lite mat? Svar: Nej.

Som jag tidigare skrivit vill jag inte rättfärdiga pedofila övergrepp med detta inlägg, utan bara resonera om varför detta fenomen finns. Så varför påstår du att resonemanget skulle kunna rättfärdiga det?

Varifrån min Avatar kommer är verkligen OT. Men jag kan ändå säga att den inte kommer från någon serie av nakna småtjejer. Den flickan har jag inte ens sett i bikini, men däremot några fler vackra ansiktsbilder. Att du blir äcklad av en ansiktsbild av en söt flicka visar ju bara att du har egna snuskiga fantasier om vilka bilder det ev. kan finnas på henne och bevisar därmed dina egna fördomar.

Råttliknelsen är absolut av relevans då man ofta observerar andra flockdjur för att finna indicier även för hur vi själva fungerar. Detta görs för att variablerna är betydligt enklare att modifiera, det vore ju t ex svårt att kraftigt överbefolka en stad under en tid och undersöka skillnader i sexualbrott mm. Behaviorismen som området kallas för inom psykologin är också i mitt tycke ett av de mer vetenskapliga och trovärdiga sätten att samla in data genom undersökningar.

Jorden är absolut överbefolkad av människor. Från att det har bott färre än en miljon människor på under flera hundratusen år då vi levde som samlare/jägare; till det fullständiga explosionen av befolkning som gjorde sitt inträde imed övergången till jordbrukssamhället för ca 10 000 år sedan. Denna ändring i kombination med dekadent mat och ständig stress har gjort att vi avvikit från det sättet vi egentligen är konstruerade för att leva d v s vårt naturtillstånd därav är det troligt att individer med klena psyken riskerar att utveckla t ex pedofili eller andra störningar. Jag har svårt att tänka mig att pedofili existerar hos isolerade naturfolk t ex i Sydamerika som utan kontakt med omvärlden levt som sina förfäder.

P.S Trist för dig att du "inte ens sett henne i bikini";
Citera
2008-10-09, 21:25
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Råttliknelsen är absolut av relevans då man ofta observerar andra flockdjur för att finna indicier även för hur vi själva fungerar. Detta görs för att variablerna är betydligt enklare att modifiera, det vore ju t ex svårt att kraftigt överbefolka en stad under en tid och undersöka skillnader i sexualbrott mm. Behaviorismen som området kallas för inom psykologin är också i mitt tycke ett av de mer vetenskapliga och trovärdiga sätten att samla in data genom undersökningar.

Jorden är absolut överbefolkad av människor. Från att det har bott färre än en miljon människor på under flera hundratusen år då vi levde som samlare/jägare; till det fullständiga explosionen av befolkning som gjorde sitt inträde imed övergången till jordbrukssamhället för ca 10 000 år sedan. Denna ändring i kombination med dekadent mat och ständig stress har gjort att vi avvikit från det sättet vi egentligen är konstruerade för att leva d v s vårt naturtillstånd därav är det troligt att individer med klena psyken riskerar att utveckla t ex pedofili eller andra störningar. Jag har svårt att tänka mig att pedofili existerar hos isolerade naturfolk t ex i Sydamerika som utan kontakt med omvärlden levt som sina förfäder.

P.S Trist för dig att du "inte ens sett henne i bikini";

Största delen av vår sexualitet är medfödd. Men visst spelar vår kulturella miljö in väldigt mycket på hur vi utagerar vår inneboende sexualdrift ibland.

Men att säga att det enbart är kulturella orsaker till fenomenet är att säga:

• Pedofilier kan botas helt från att attraheras av förpubertala barn.
• Homosexuella kan botas och bli heterosexuella.

eftersom orsaken är enbart vår miljö och kultur och inte medfött. Det är nonsens!
Citera
2008-10-10, 07:40
Medlem
Du borde läsa den här intressanta artikeln, det står bl.a. att en del internationella studier visar på att det är mindre än 1 % av den vuxna befolkningen som kan vara pedofiler. Men den tar även upp försvarstal som används av pedofiler och även möjliga orsaker och tänkbara behandlingar.

http://www.bra.se/extra/pod/?module_instance=12&action=pod_show&id=479
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in