Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jaha, Empress har visst varit där och städat bort alla misshandels-, och mordbeskrivningar. Det fanns en hel del.
Jag tror att den främsta orsaken att man har sexuella attraktioner mot barn sitter i generna, men att de som lever ut sina egna behov utan att ta hänsyn till barnen har med allra största sannolikhet också något annat problem i form av psykiska problem m.m. Det är dessa problemfyllda personer som de flesta kallar pedofiler. Jag använder ordet pedofil för alla som har sexuella attraktioner till förpubertala barn, vilket vissa har svårt att skilja på.
Jag ska kort tala om mig själv, enbart för att belysa komplexiteten i samspelet arv och miljö. Jag undanber mig personliga frågor om det inte är relevant för frågeställningen.
• OBS! Jag har som barn, så vitt jag vet, inte blivit utsatt för sexuella övergrepp.
• Som barn hade jag ingen syster. Jag var mycket blyg och tillbakadragen och kramade inte ens en flicka förrän jag var 14 år, men då tog det fart ordentligt, men aldrig med någon under 12 år.
• Första dagen i skolan blev, jag som 7 åring, djupt förälskad i en flicka i klassen och tänkte på henne varje dag och varje natt i mer 5 års tid utan att jag tordes säga något till henne. Det kanske har präglat min längtan efter något/någon jag inte kunde få.
• Jag har ingen dotter som jag kan krama och ta hand om. Jag får inte utlopp för mina behov av kärlek till unga flickor.
Hjärnan kanske sammanblandar och förvrider de ”normala” känslor som borde riktas till egna barn med min egen sexualitet. Om jag fått utlopp för mina känslor både som barn och vuxen så hade jag kanske kunnat undertrycka min sexuella attraktion till förpubertala barn bättre. Men de genetiska grundegenskaperna har med största sannolikhet ändå varit avgörande. Det faktum att min morfar också var pedofil, styrker mina egna antaganden att jag fått dessa egenskaper genom arv.
Anledningen att pedofila genetiska egenskaper är så relativt vanligt förekommande, borde vara att de gynnat människans utveckling mer än den missgynnat oss. Därför borde vi kunna vara lite mer förstående till frågeställningen.