Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-08, 15:12
Medlem
girlsinmydreams avatar
Att skylla alla som har sexuell attraktion till barn för att vara sjuka är ett för enkelt sätt att se på frågan. Om endast en procent av alla män gör sig skyldig till sexuella brott mot barn så kan man ju inte generalisera det till att alla män med detta drag har en emotionell störning då antalet kanske kan vara uppemot 20 - 25 % av hela befolkningen.

Jag tror orsaken främst beror på genetiska faktorer och att det är vanligt förekommande och har tidigt spritts i hela världen. Det faktum att även vissa djur kan visa pedofila och homosexuella drag tyder på att dessa genetiska variationer har funnits mycket länge i evolutionen.

Jag tror även att människans utveckling kunnat gynnas av att det finns en stark kärlek från vuxna män till flickor i alla åldrar och att det också sammanfaller med sexuell attraktion till dem. Vi vill ta hand om dessa flickor, älska dem och senare få barn med dem, därför skyddar, gynnar och älskar vi dessa unga flickor. Dessa gener har fortsatt varit till fördel för människans utveckling i tidiga samhällsstrukturer. Därför lever dessa gener kvar bland oss nutida människor.

Däremot skulle man kunna se homosexualitet som mera svårförklarat och personligen tycker jag att homosexualitet är mera ”perverst” än pedofili.

Men det finns ju redan nu bevis att en del av homosexualiteten är genetiskt betingat och jag är övertygad att man kommer att finna något liknande även bland personer som har sexuell läggning till barn. Men det kommer knappast att ske om man bara studerar psykopater och emotionellt svårt störda individer och glömmer bort de mera normala människorna som inte har dessa kombinationsstörningar.

Kanske det i båda fallen kan förklaras av att man tar bättre hand om sina medmänniskor om man har en sexuell attraktion till dem. Man hjälper dem och är mer osjälvisk i fråga om tillgång till mat, värme, gemenskap och livsglädje m.m. Därför har det gynnat människans utveckling och spridandet av dessa gener från dessa läggningar.

Det kan låta ologiskt att gener för homosexualitet kan spridas, men om de ligger latent och sprids bland generna för heterosexuella i många generationer så är det ju inget konstigt. Sedan finns det ju bisexuella också som kan sprida de homosexuella generna.

Det kan ju också vara en störning (genetisk eller annan) som gör att hjärnan blandar ihop de sexuella känslorna man borde ha till könsmogna kvinnor med de känslor man ska ha till barn, om man är pedofil.

Vid homosexualitet blandar hjärnan kanske ihop känslorna man borde ha till könsmogna kvinnor med de känslor man borde ha till sina vänner av samma kön. Vid bisexualitet har detta delats lika.

Vad tror ni om mina spekulationer?
Senast redigerad av girlsinmydream 2008-10-08 kl. 15:15.
Citera
2008-10-08, 15:30
Medlem
Tror du själv på det där? Eller är det bara ett sätt för dig att döva ditt dåliga samvete när du VET att det är fel att känna sexuell attraktion till barn?

Självklart ska vi ta hand om våra barn men vi ska fan inte ligga med dem! Usch! Att du ens kan jämföra homosexualitet med pedofili faller utanför mina ramar. En relation mellan två vuxna kan inte jämföras med en sexuell relation mellan vuxen och ett barn.

Fy för såna som dig.

Och ja varför finns fenomenet? Tror du att det är gener som gör vissa människor till mördare också? Det kanske gynnar mänskligheten? Idiot.

Edit: stavfel
Senast redigerad av Joente 2008-10-08 kl. 15:38.
Citera
2008-10-08, 15:34
Medlem
Kundalinis avatar
Vid första anblicken verkar de grundlösa.

Det finns belägg för att homosexuella beteenden kan gynna de egna genernas spridning. Det finns även starka belägg (t.ec forskning från Swaab) som pekar på anatomiska skillnader mellan hetero- och homosexuella individer.

Din siffra på 20-25% är pedofilt önsketänkande.

Vad gäller genetik kan det kanske vara så att epigenetiska modifieringar spelar roll, men detsamma gäller sanolikt vid en hel del patologiska tillstånd.

Du får gärna till peer-reviewade artiklar som stödjer dina teser.
Citera
2008-10-08, 15:47
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joente
Tror du själv på det där? Eller är det bara ett sätt för dig att döva ditt dåliga samvete när du VET att det är fel att känna sexuell attraktion till barn?

Självklart ska vi ta hand om våra barn men vi ska fan inte ligga med dem! Usch! Att du ens kan jämföra homosexualitet med pedofili faller utanför mina ramar. En relation mellan två vuxna kan inte jämföras med en sexuell relation mellan vuxen och ett barn.

Fy för såna som dig.

Och ja varför finns fenomenet? Tror du att det är gener som gör vissa människor till mördare också? Det kanske gynnar mänskligheten? Idiot.

Personligen håller jag med dig.

Men Kolla hur det var förr i tiden, så var det ett accepterat betende, och som det är nu absolut inte accepterat.
Citera
2008-10-08, 16:01
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Vid första anblicken verkar de grundlösa.

Det finns belägg för att homosexuella beteenden kan gynna de egna genernas spridning. Det finns även starka belägg (t.ec forskning från Swaab) som pekar på anatomiska skillnader mellan hetero- och homosexuella individer.

Din siffra på 20-25% är pedofilt önsketänkande.

Vad gäller genetik kan det kanske vara så att epigenetiska modifieringar spelar roll, men detsamma gäller sanolikt vid en hel del patologiska tillstånd.

Du får gärna till peer-reviewade artiklar som stödjer dina teser.

Att 20 – 25 % av vanliga män kan ha större eller lika sexuell attraktion till förpubertala barn jämfört med vuxna kvinnor grundar sig på forskningsartikeln:
http://www.ipce.info/ipceweb/Library/97-048_article.html

Att homosexuellitet har bevisats delvis ha en genetisk förklaring togs upp i något vetenskapsprogram på SVT ganska nyligen.

I övrigt är mina tankegångar mer spekulation än teori. Men jag tycker att de verkar kunna vara någorlunda logiskt riktiga. Men jag vet inget med säkerhet.
Citera
2008-10-08, 16:07
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:

Fy för såna som dig.

Även våra våldmekanismer har garanterat gynnat vår reptilhjärna under evolutionen och finns djupt rotat i våra gener.
Citera
2008-10-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Även våra våldmekanismer har garanterat gynnat vår reptilhjärna under evolutionen och finns djupt rotat i våra gener.

Jo visst har vi en våldsmekanism. När vi blir angripna så försvarar vi oss, en överlevnads instinkt, eller när vi behöver föda så angriper vi andra djur. Då gör vi det för att överleva, inte för själva dödandets skull.

Att mörda andra människor systematiskt eller för njutningens skull ligger inte i vår natur.
Citera
2008-10-08, 16:46
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:

Fy för såna som dig.

Att jag skriver detta beror inte på att jag vill försvara pedofila övergrepp, utan snarare ett försök att förklara (spekulera i) varför pedofila känslor existerar överhuvudtaget.
Citera
2008-10-08, 18:27
Medlem
Citat:
Att 20 – 25 % av vanliga män kan ha större eller lika sexuell attraktion till förpubertala barn jämfört med vuxna kvinnor grundar sig på forskningsartikeln:
http://www.ipce.info/ipceweb/Library/97-048_article.html

Att homosexuellitet har bevisats delvis ha en genetisk förklaring togs upp i något vetenskapsprogram på SVT ganska nyligen.

I övrigt är mina tankegångar mer spekulation än teori. Men jag tycker att de verkar kunna vara någorlunda logiskt riktiga. Men jag vet inget med säkerhet.

International Pedophile and Child Emancipation???
Citera
2008-10-08, 18:33
Medlem
Citat:
Jag tror även att människans utveckling kunnat gynnas av att det finns en stark kärlek från vuxna män till flickor i alla åldrar och att det också sammanfaller med sexuell attraktion till dem. Vi vill ta hand om dessa flickor, älska dem och senare få barn med dem, därför skyddar, gynnar och älskar vi dessa unga flickor. Dessa gener har fortsatt varit till fördel för människans utveckling i tidiga samhällsstrukturer. Därför lever dessa gener kvar bland oss nutida människor.

En pedofil tappar väl oftast intresse när barnet når puberteten och hittar därefter en ny yngre flicka...
Citera
2008-10-08, 18:44
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Jo visst har vi en våldsmekanism. När vi blir angripna så försvarar vi oss, en överlevnads instinkt, eller när vi behöver föda så angriper vi andra djur. Då gör vi det för att överleva, inte för själva dödandets skull.

Att mörda andra människor systematiskt eller för njutningens skull ligger inte i vår natur.

Jag påstår inte heller att allt beror på våra gener, men mer än vad vi tror har ett genetiskt ursprung som tillsammans med vår miljö påverkar vårt handlande. Psykiska sjukdomar m.m. kan ju också påverka människor och latenta psykopater.

Jag tror att de flesta som har en sexuell attraktion till barn inte har en sjukdom som plötsligt dyker upp. Det finns inprogrammerat generna.

Även om det inte är så många som 20 – 25 % av den vanliga befolkningen som har den läggningen så bekräftar dock de flesta internationella undersökningar att siffran är kring 5 % av dem själva som anser sig ha en sexuell attraktion till barn. Med tanke på hur laddad denna frågeställning är så vill de flesta nog inte ens erkänna detta för sig själv eller ens i en anonym undersökning. Därför tror jag siffran är betydligt högre, kanske 10 %? Jag vet naturligtvis inte.

Försök gärna göra en undersökning i Iran om hur stor andel av populationen som är homosexuella så får du garanterat också en alltför låg siffra.
Citera
2008-10-08, 18:55
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgh647
En pedofil tappar väl oftast intresse när barnet når puberteten och hittar därefter en ny yngre flicka...

Det behöver inte alltid vara så, det är en stereotypisk beskrivning av pedofiler. Speciellt när de flesta av oss attraheras av tjejer i varierande åldrar och även vuxna kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in