2008-10-10, 08:53
Bannlyst
Äckligt är detta! Jag blev sexuellt uttnytjad som barn.. Han tvingade mig inte, men jag var såpass liten att det gick att övertala. Vet du hur man som ung liten flicka känner sig efter att en man har utnyttjat ens låga ålder och psykisktmisshandlat en? Jag har fortfarande problem emd detta än idag.. Jag har haft panikångest och självmordsförsök.. Jag kämpar med dessa tankar och bilder varje dag! Detta har förstört mitt liv något så fruktansvärt. Jag tar droger för att dämpa detta när det är som värst. Du förstår inte vad sådana som dig gör!! Det är ingen J*vla genetisk grej! Det är en sjuk störning! små barn vill inte ha sex, förstå detta! Dom har inte växt färdigt varken fysiskt eller psykiskt!
Citera
2008-10-10, 09:30
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgh647
Du borde läsa den här intressanta artikeln, det står bl.a. att en del internationella studier visar på att det är mindre än 1 % av den vuxna befolkningen som kan vara pedofiler. Men den tar även upp försvarstal som används av pedofiler och även möjliga orsaker och tänkbara behandlingar.

http://www.bra.se/extra/pod/?module_instance=12&action=pod_show&id=479

Citat från Wikipedia:

"Det är svårt att veta hur många pedofiler det finns, då peodfili på många håll länge varit ett starkt tabubelagt ämne, först från slutet av 1980-talet har ämnet på allvar blivit ett vanligt inslag i samhällsdebatten. Främst känner man till de pedofiler som gått från tanke till handling, och blivit dömda. Internationella undersökningar visar på att mindre än en procent av befolkningen har en pedofil böjelse. Enligt Brottsförebyggande rådets pedofiliforskare Peter L. Martens ska detta dock betraktas som inte mycket mer än en spekulation, och att man kan anta att många som är pedofiler aldrig begår något brott.[4] Studier baserade på självrapportering visar att antalet pedofiler i normalpopulationen kan vara runt 5 procent.[5] Resultatet stöds även av senare studier som redovisat en andel runt 4 - 5 procent.[6][7]"

Jag tror att det är minst 10 % i verkligheten som har pedofila drag. OBS! Många definitioner av pedofili gäller ju bara personer som har problem med detta i sin omgivning och inte de passiva.
Citera
2008-10-10, 09:38
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyblue86
Äckligt är detta! Jag blev sexuellt uttnytjad som barn.. Han tvingade mig inte, men jag var såpass liten att det gick att övertala. Vet du hur man som ung liten flicka känner sig efter att en man har utnyttjat ens låga ålder och psykisktmisshandlat en? Jag har fortfarande problem emd detta än idag.. Jag har haft panikångest och självmordsförsök.. Jag kämpar med dessa tankar och bilder varje dag! Detta har förstört mitt liv något så fruktansvärt. Jag tar droger för att dämpa detta när det är som värst. Du förstår inte vad sådana som dig gör!! Det är ingen J*vla genetisk grej! Det är en sjuk störning! små barn vill inte ha sex, förstå detta! Dom har inte växt färdigt varken fysiskt eller psykiskt!

Jag tycker mycket synd om dig. Jag vill inte försvara övergrepp mot barn.

Jag har själv sett till att en pedofil som grovt utnyttjade ett barn som inte kunde säga nej blev polisanmäld. Detta ledde också till en fällande dom.

Jag älskar faktiskt barn och vill inte skada dem.
Citera
2008-10-10, 19:47
Medlem
Bronkzs avatar
pedofila gener???

du behagar skämta aprillo.
Citera
2008-10-10, 20:36
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronkz
pedofila gener???

du behagar skämta aprillo.

Likaväl som det finns bevisat att en del av orsaken till homosexualitet är genetisk betingat så borde väl andra typer av sexuella inriktningar också kunna vara genetiskt betingade. Jag har dock inte påstått att jag vet det med säkerhet, men det ju vara snarare konstigt om det inte skulle vara så?

Eller bestämmer den svenska lagen över den genetiska koden? I och med att homosexualitet är lagligt att utöva men inte pedofili.
Citera
2008-10-10, 21:27
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kysc
Råttliknelsen är absolut av relevans då man ofta observerar andra flockdjur för att finna indicier även för hur vi själva fungerar. Detta görs för att variablerna är betydligt enklare att modifiera, det vore ju t ex svårt att kraftigt överbefolka en stad under en tid och undersöka skillnader i sexualbrott mm. Behaviorismen som området kallas för inom psykologin är också i mitt tycke ett av de mer vetenskapliga och trovärdiga sätten att samla in data genom undersökningar.

Jorden är absolut överbefolkad av människor. Från att det har bott färre än en miljon människor på under flera hundratusen år då vi levde som samlare/jägare; till det fullständiga explosionen av befolkning som gjorde sitt inträde imed övergången till jordbrukssamhället för ca 10 000 år sedan. Denna ändring i kombination med dekadent mat och ständig stress har gjort att vi avvikit från det sättet vi egentligen är konstruerade för att leva d v s vårt naturtillstånd därav är det troligt att individer med klena psyken riskerar att utveckla t ex pedofili eller andra störningar. Jag har svårt att tänka mig att pedofili existerar hos isolerade naturfolk t ex i Sydamerika som utan kontakt med omvärlden levt som sina förfäder. ;

Med inspiration från: http://radikal.sexualpolitik.se/?p=50 så skriver jag följande:

Om vi tänker oss ett fiktivt samhälle där alla småflickor är feta, fula och elaka mot alla andra än sina släktingar, men när de fyller 15 år omvandlas de till lika vackra och snälla som de är i vårt nuvarande samhälle.

Jag skulle då ha mina sexuella preferenser mot flickor från 15 år eftersom jag har exakt samma arvsanlag som nu och kan älska kvinnor i alla åldrar. Då skulle jag inte ens kunna fantisera om söta prepubertala flickor. De flickor som då funnits skulle ju inte attrahera mig och jag skulle ha svårt att kunna föreställa mig något jag aldrig sett.

Då skulle min pedofili vara ”botad” enligt vissa. Jag skulle vilja säga undertryckt. Jag är fortfarande inprogrammerad i arvsanlaget att även kunna dras till småflickor.

Även om det skulle vara dödsstraff för sex med flickor under 20 år i detta fiktiva samhälle så skulle jag ändå attraheras av de 15 åriga flickorna.

Jag tror att många i sin miljö, kultur och religion lär sig (programmeras) att undertrycka sina sexuella genetiska arvsanlag. Därför har naturligtvis miljön stor betydelse och speciellt för de som har ett vitt spektra av sexuella preferenser. Ta bisexuella i Iran som exempel, nog tror jag att de flesta undertrycker och intalar sig själva att de är heterosexuella både för sig själv och för omgivningen. Speciellt med tanke på att det finns dödstraff för homosexuella handlingar.

Även om detta fiktiva samhälle hade mer än 50 % homosexuella och en utbredd accepterad gaykultur så skulle jag ändå äcklas av att män knullar varandra i röven, då jag inte har denna sexuella preferens medfödd i generna.

På samma sätt kommer de som inte har de genetiska förutsättningar att kunna se prepubertala barn som sexuellt attraktiva att äcklas i ett samhälle som skulle tillåta sex med barn. Medan många av de som förträngt att de kan ha sådana preferenser skulle bli uppväckt.

Det kan i och för sig också finnas en del personer som mer eller mindre ändå kan påverkas att agera mot sina genetiska förutsättningar eller har andra psykiska problem. Då kan de freudianska tumsugarna tillsammans med behavioristernas miljöfanatiker spekulera om detta i sin egen lilla värld av fördomar och lösa problemen med ”psyko anal ys” och psykofarmaka.
Citera
2008-10-10, 22:20
Medlem
Bronkzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Likaväl som det finns bevisat att en del av orsaken till homosexualitet är genetisk betingat så borde väl andra typer av sexuella inriktningar också kunna vara genetiskt betingade. Jag har dock inte påstått att jag vet det med säkerhet, men det ju vara snarare konstigt om det inte skulle vara så?

Eller bestämmer den svenska lagen över den genetiska koden? I och med att homosexualitet är lagligt att utöva men inte pedofili.

Så borde väl?!?! ett antagande av fantastiska mått.

Och ingenting är bevisat någonstans. Det finns indikationer på att homosexualitet är genetiskt betingat. jag är med dig och tror faktiskt att det är genetiskt betingat vilket kön man diggar.

Men det är liksom inte samma sak som att det moderna ordet "pedofili", som endast är modernt i västvärlden, ska vara genetiskt betingat.

Det är skillnad på att gilla att suga kuk eller slicka fitta. Det är svart på vitt.

Pedofili/hebifili är nånting mycket svårare att göra en svart/vit grejj av.

En kvinna är könsmogen när hon får mens, och då är det ok i över 100 länder i världen. Dock behöver vi i västvärlden applicera andra regler, då våra liv ser annorlunda ut, då vi möter fler utmaningar och har andra förutsättningar än Pekmula m'buko i djupaste nigeria.

Bara en sån grej att man våldtar 3åringar i afrika för att dom är "rena" för att bota sin HIV ångest, säger ju inte att man är pedofil. Dom ligger inte med små barn av sexuell njutning. Det handlar om okunskap och idioti i en värld vi i Sverige inte ens kan föreställa oss.

Så nej, pedofili är inte genetiskt, jag tror snarare att i Sverige handlar det om en djup psykologisk störning a la freud, som kan innefatta övergrepp från föräldrar.

Sen har vi diskussionen om vad som är pedofili. Ena dagen är det ett jävla hallå om en 14årig tjej som ligger med en man som är 22 och hon som ser ut som 20,. och han döms till fängelse. Andra dagen är det erotiska storrubriker om sexiga lärarinnor som ligger med 14åriga pojkar, och förvisso får fängelsestraff, men artiklarna skrivs med en drömsk ton, för alla vill ju ligga med sin lärarinna.

nåja, det är inte genetiskt iaf.
Citera
2008-10-10, 22:44
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Så borde väl?!?! ett antagande av fantastiska mått.

Och ingenting är bevisat någonstans. Det finns indikationer på att homosexualitet är genetiskt betingat. jag är med dig och tror faktiskt att det är genetiskt betingat vilket kön man diggar.

Men det är liksom inte samma sak som att det moderna ordet "pedofili", som endast är modernt i västvärlden, ska vara genetiskt betingat.

Det är skillnad på att gilla att suga kuk eller slicka fitta. Det är svart på vitt.

Pedofili/hebifili är nånting mycket svårare att göra en svart/vit grejj av.

En kvinna är könsmogen när hon får mens, och då är det ok i över 100 länder i världen. Dock behöver vi i västvärlden applicera andra regler, då våra liv ser annorlunda ut, då vi möter fler utmaningar och har andra förutsättningar än Pekmula m'buko i djupaste nigeria.

Bara en sån grej att man våldtar 3åringar i afrika för att dom är "rena" för att bota sin HIV ångest, säger ju inte att man är pedofil. Dom ligger inte med små barn av sexuell njutning. Det handlar om okunskap och idioti i en värld vi i Sverige inte ens kan föreställa oss.

Så nej, pedofili är inte genetiskt, jag tror snarare att i Sverige handlar det om en djup psykologisk störning a la freud, som kan innefatta övergrepp från föräldrar.

Sen har vi diskussionen om vad som är pedofili. Ena dagen är det ett jävla hallå om en 14årig tjej som ligger med en man som är 22 och hon som ser ut som 20,. och han döms till fängelse. Andra dagen är det erotiska storrubriker om sexiga lärarinnor som ligger med 14åriga pojkar, och förvisso får fängelsestraff, men artiklarna skrivs med en drömsk ton, för alla vill ju ligga med sin lärarinna.

Borde det inte vara en mycket stor skillnad i att dras mot förpubertala småflickor (pedofila anlag) jämfört med könsmogna tjejer och kvinnor (Hebefiler och ”vanliga heterosexuella)?

I övrigt blandar du friskt med korten och verkar inte ens förstå att pedofila drag (och gener) handlar om förpubertala småflickor. De är inte ens könsmogna och kan inte få barn på samma sätt som en bög inte får avkomma genom att knulla en hårig och äcklig man i rumpan (vilket för mig känns mycket motbjudande).

Men jag accepterar ändå att vuxna män får hålla på med sina aktiviteter som de vill, bara de inte stör och äcklar mig. Homosexuella pedofiler som våldför sig på barn är dessutom det värsta jag vet då de inte alls kan veta om ett barn har dessa ”sjuka begär”.

(Nu är jag onödigt provocerande med flit )
Citera
2008-10-10, 23:28
Avslutad
Citat:
Borde det inte vara en mycket stor skillnad i att dras mot förpubertala småflickor (pedofila anlag) jämfört med könsmogna tjejer och kvinnor (Hebefiler och ”vanliga heterosexuella)?

I övrigt blandar du friskt med korten och verkar inte ens förstå att pedofila drag (och gener) handlar om förpubertala småflickor. De är inte ens könsmogna och kan inte få barn på samma sätt som en bög inte får avkomma genom att knulla en hårig och äcklig man i rumpan (vilket för mig känns mycket motbjudande).

Men jag accepterar ändå att vuxna män får hålla på med sina aktiviteter som de vill, bara de inte stör och äcklar mig. Homosexuella pedofiler som våldför sig på barn är dessutom det värsta jag vet då de inte alls kan veta om ett barn har dessa ”sjuka begär”.

(Nu är jag onödigt provocerande med flit )

Skillnaden på en homosexuell och en pedofil är att en homosexuell hittar en partner och båda går med på sexuella aktiviteter. En pedofil söker systematiskt upp barn och försöker "lura" med dem med diverse saker och etc, för att stilla deras behov av tillfredställelse. Inte direkt på bådas vilkor, om jag säger så. Sen ska även barn få utforska sin sexualitet själv och inte med något 20år äldre som gör det åt dem.
Citera
2008-10-10, 23:35
Bannlyst
sexuella läggningar har nog inte mycket med gener att göra. det är en psykologisk sak. gener kontrollerar mest bara fysiska saker som utseende.
Citera
2008-10-10, 23:48
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Skillnaden på en homosexuell och en pedofil är att en homosexuell hittar en partner och båda går med på sexuella aktiviteter. En pedofil söker systematiskt upp barn och försöker "lura" med dem med diverse saker och etc, för att stilla deras behov av tillfredställelse. Inte direkt på bådas vilkor, om jag säger så. Sen ska även barn få utforska sin sexualitet själv och inte med något 20år äldre som gör det åt dem.

Jag tillhör majoriteten av de som attraheras av förpubertala barn (inte de 1 % som är kriminella, utan de mellan 5 – 25 % av dem som är snälla).

Jag skapar kontakt och kärlek med dem och utnyttjar dem inte sexuellt fast jag både skulle vilja och kunna det (det stannar i min fantasi).

Om jag i den tidiga utvecklingen i människans grottsamhälle gjort likadant så skulle jag antagligen efter några år senare kunna sprida mina gener bland de flickor som blivit könsmogna, då de vet att jag älskar och tar hand om dem.

Därför är dessa gener antagligen mer spridda än de annars vore om alla småflickor avskydde män som visade att de älskar dem (det gäller ju att ta de bästa så tidigt som möjligt ).

Om ni inte förstår detta, så läs alla mina tidigare inlägg några gånger till och tänk efter, flera gånger till innan ni svarar.
Citera
2008-10-11, 08:47
Medlem
Citat:
I Europa så trodde man förr att ha sex med oskulder kunde bota syfilis…, men man undrar ju hur mycket av den tron berodde på okunskap och hur mycket beror på att de vill ursäkta sina brott. Speciellt sexualbrottslingar brukar ha sanslösa förklaringar. Ta t ex Eklunds försvar att han blev förbannad för att hon sparkade på honom…, det är ju logiskt att man då straffar barnet genom att våldta och mörda…
Citat:
Det verkar vara en myt till största delen, men det finns sådana fall. Eftersom de flesta pedofiler är män och det finns fler kvinnliga offer än manliga så borde det enligt den logiken finnas långt fler kvinnliga pedofiler. Det hela är nog långt mer problematiskt.
Citat:

Att vara barn handlar om mer än att se vuxen ut, man blir inte vuxen bara för att man når puberteten det tar lång tid för hjärnan att komma i kapp kroppen. Det finns tyvärr en dubbelmoral i samhället, alla pojkar förväntas vilja ha sex med vuxna kvinnor…
Citat:
Därför är dessa gener antagligen mer spridda än de annars vore om alla småflickor avskydde män som visade att de älskar dem (det gäller ju att ta de bästa så tidigt som möjligt ).

Om ni inte förstår detta, så läs alla mina tidigare inlägg några gånger till och tänk efter, flera gånger till innan ni svarar.
Det uttalandet äcklar mig...
Jag tänker på alla länder där barn gifts bort och "uppfostras" till lydiga fruar av sina män, istället för att de får chansen att utvecklas till de självständiga individer som de är. Barn ses som ägodelar och det har inget med kärlek att göra snarare så handlar det om slaveri.

Pedofili verkar handla till stora delar att en del vuxna män har dåliga relationer till andra vuxna, de kan inte knyta an till vuxna känslomässigt som de kan till barn. Men jag får intrycket att det handlar om maktbehov, för det kan aldrig handla om ett jämlikt förhållande mellan en vuxen och ett barn. Den vuxne har maktövertaget både psykiskt och fysiskt, barnet är i den vuxnes våld…

Barn attraheras inte av vuxna håriga män, snarare av småpojkar/flickor runt deras egen ålder…för dem så är tanken på sex med en vuxen minst lika äcklig som du tycker manlig homosexualitet är och långt mer skrämmande…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in