2009-01-30, 21:33
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrios
Ok, Hamilkar, jag är osäker på om du redan har svarat på detta. Så jag ställer frågan för säkerhets skull. Varför är det omöjligt att en pedofil hanne får syn på en prepubertal hona och paxar henne tills hon har blivit så gammal att hon inte längre är intressant? Även vuxna honor har ju barnsliga drag, så sannolikheten är ju ganska stor att han är intresserad tillräckligt länge för att hon ska kunna bli befruktad av honom, båden en och två gånger.

Att sex med prepubertala individer inte är fruktsamt är väl självklart, men varför skulle en pedofil individ inte kunna yngla av sig tillsammans med en f.d. prepubertal individ?
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14859555&postcount=609
Citera
2009-01-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag vill påstå att juryn fortfarande är ute på den punkten. Vi förlitar ju oss, för att vara däggdjur, i osedvanligt liten grad på luktsinnet. Men det faktum att vi har könshår och hår under armarna, samtidigt som vi har en specfik sorts svettkörtlar just där vi har hår som vuxna, antyder att doftkommunikation spelar viss roll i paketet med mänsklig sexuell attraktion. Men då måste den feromonkommunikationen vara något ytterligare som pedofiler inte är känsliga för - prepubertala barn sänder ju inte ut feromoner.

App, app, app! Med en drucken papegojas envishet återkommer jag till att i den mänskliga sexuella selektionen väljer båda könen! Annars skulle vi inte ha specifika kvinnliga sekundära könskarakterisktika som brösten - de få försöken att förklara det permanenta mänskliga kvinnobröstet med naturlig selektion pga fitnessfördelar är extremt krampaktiga. (De enda som försökt sig på det reptricket är två olika amerikanska kvinnliga forskare, och deras avsmak mot den bröstfixerade amerikanska kulturen lyser igenom lång väg i deras vetenskapliga resonemang.)

Och anledningen till detta är att mannen tvingas bidra med så mycket resurser till kvinnan under sen graviditet och spädbarnstid för att ungen ska få bästa chanser att överleva, att han har all anledning att välja noga, så han får det bästa han kan.

De där faktorerna var inte riktigt på samma nivå, va? Faktorerna "Hormoner" och "Hjärnans kemi" är ju ytterst genetiskt betingade.

Eller menar du att vårt hormonsystem och vår hjärnkemi möjliggör pedofila reaktionsmönster, så att det bara krävs en måttlig genetisk variation och/eller specifika uppväxterfarenheter eller kulturmönster för att pedofili ska uppstå?

Om en viss gen förekommer i två olika former en ”kort” och en ”lång” variant . Den som föds med den korta är mer benägen få
pedofila reaktionsmönster än den som har den långa .
Det kan finnas olika platser på våra kromosomer som påverkar benägenheten.
Genetiska faktorn kanske inte bara påverkar VEM som blir utan även vad man gör …

Y kromosomerna säger åt kroppen skapa testiklar vid befruktningen som producerar testosteron, andra hormoner som även har som uppgift stärka könstillhörigheten med en fertil kvinna .
Evolutionshistoriskt …blir min tolkning att pedofila reaktionsmönster gynnar inte människans utveckling .

Teorin att könsmogen kvinna väljer partner är för mannen kan bli far till många barn medan kvinnan är uppbunden med ett under lång tid .Ligger även i kvinnas intresse och sprida sina anlag/gener vidare .
Citera
2009-01-31, 01:03
Medlem
H.E.Pennypackers avatar
Du verkar fundamentalt ha missförstått hur mekanismerna i evolutionen fungerar.

Homosexualitet och pedofili har säkert funnits under hela evolutionens gång, precis som alla andra möjliga avvikelser som kan förekomma (kortare armar, längre näsa, osv).
Att samma avvikelser/mutationer (även om sexualitet hos människan inte bara är genetik) fortfarande i ett fåtal fall förekommer är inte för att det är gynnande för arten. Utan bara för att avvikelser i alla sorter behövs för att pröva nya möjligt gynnande vägar för arten i det evolutionella trädet.

Hade det varit gynnande att vara homofil eller pedofil så hade den större delen av populationen varit något av dessa i dagsläget och vanliga hetrosexuella hade varit den avvikande gruppen i arten.
Men nu är det tvärtom, det finns bara ett fåtal avvikande exemplar av pedofilerna, vilket är du och dina gelikar.

Hade alla provade kombinationer som inte funkat inte blivit testade av evolutionen igen så hade ni inte funnits då ni i årtusenden bevisats vara icke gynnande för artens utveckling, men nu funkar inte evolutionen så.

Vilket man får säga med blandade känslor, icke gynnande egenskaper kan vara gynnande senare i utvecklingen av en art (vid miljöförändringar, osv) - vilket gör att allt "testas" om och om igen.
Jag kan däremot inte föreställa mig ett enda scenario där pedofili eller homofili skulle kunna vara gynnsamt för arten.

När ska du inse att du inte kan övertala varken dig själv eller andra i din omgivning att något som uppenbarligen är så fel - är rätt.
Med bara grundläggande fysiologiska kunskaper om ett barns utveckling så inser man hur fel det är, för att inte nämna dom hundratals andra synvinklarna som alltid pekar på samma svar.

OBS, jag har inget emot homosexuella - konstaterar bara deras icke-behövande ur ett evolutionellt perspektiv.

Mvh H.
Citera
2009-01-31, 01:24
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.Pennypacker
Men nu är det tvärtom, det finns bara ett fåtal avvikande exemplar av pedofilerna, vilket är du och dina gelikar.
Mvh H.
Upp till 25 % (33 %) i vissa undersökningar av män.

Gissningsvis 5 - 15 % i verkligheten har en pedofil sexuell läggning (i alla fall sekundärt eller primärt och inte enbart exklusiv läggning som är ett fåtal < 1 %).
Senast redigerad av girlsinmydream 2009-01-31 kl. 01:29.
Citera
2009-01-31, 02:27
Medlem
Kyrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14859555&postcount=609
Ok, det verkar alltså som att ifall hanarna har ett val så är det dåligt att "tjinga" de som inte ännu kan producera barn.

Men ifall där inte finns ett val? Ifall utbudet av honor är begränsat till endast ännu icke fertila sådana? Den teleiofile hanen drar vidare efter ett bättre "byte" medan den pedofile stannar och får således efter ett tag sprida sin gener?

Jag medger att det inte är ett särskilt troligt scenario, dock så känns det inte orimligt att det kan ha uppståt.
Citera
2009-01-31, 02:48
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrios
Ok, det verkar alltså som att ifall hanarna har ett val så är det dåligt att "tjinga" de som inte ännu kan producera barn.

Men ifall där inte finns ett val? Ifall utbudet av honor är begränsat till endast ännu icke fertila sådana? Den teleiofile hanen drar vidare efter ett bättre "byte" medan den pedofile stannar och får således efter ett tag sprida sin gener?

Jag medger att det inte är ett särskilt troligt scenario, dock så känns det inte orimligt att det kan ha uppståt.
Om "pedofilen" i det tidiga samhället ser att mödrarna är "heta" men bara parar sig med "hingstarna" så lägg beslag på döttrarna genom att visa kärlek tidigt.

Det gynnar smarta gener, inte åsnor som står bredvid och inte förstår vad som händer när den unga dottern sedan blir gravid med den kärleksfulla och mångsidiga älskaren av unga flickor.
Senast redigerad av girlsinmydream 2009-01-31 kl. 02:51.
Citera
2009-01-31, 03:01
Medlem
H.E.Pennypackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Upp till 25 % (33 %) i vissa undersökningar av män.

Gissningsvis 5 - 15 % i verkligheten har en pedofil sexuell läggning (i alla fall sekundärt eller primärt och inte enbart exklusiv läggning som är ett fåtal < 1 %).

För det första: Källa?
För det andra: Jag har svårt att tro på dessa siffror stämmer då att ens 1% av populationen någonsin skulle ha producerat en "pedofilisk tanke" är för mig helt bisarrt.
För det tredje: Även om siffrorna skulle stämma så skulle det inte påverka min vetenskapliga härledning och argumentation ovan. Fortfarande en mindre och avvikande grupp i den stora populationen.

Du har fått svar på din frågeställning i mitt inlägg ovan. Fler frågor? Annars case closed.

Mvh H.
Senast redigerad av H.E.Pennypacker 2009-01-31 kl. 03:02. Anledning: stämmer kursiverat i mitt inlägg
Citera
2009-01-31, 03:05
Medlem
H.E.Pennypackers avatar
Citat:
Det gynnar smarta gener, inte åsnor som står bredvid och inte förstår vad som händer när den unga dottern sedan blir gravid med den kärleksfulla och mångsidiga älskaren av unga flickor.

Jag trodde jag aldrig skulle yttra dessa ord till en pedofil, men du är mångt skevare än jag någonsin kunde föreställa mig.

/H.
Citera
2009-01-31, 03:13
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
För det andra: Jag har svårt att tro på dessa siffror stämmer då att ens 1% av populationen någonsin skulle ha producerat en "pedofilisk tanke" är för mig helt bisarrt.
För det tredje: Även om siffrorna skulle stämma så skulle det inte påverka min vetenskapliga härledning och argumentation ovan. Fortfarande en mindre och avvikande grupp i den stora populationen.

Du har fått svar på din frågeställning i mitt inlägg ovan. Fler frågor? Annars case closed.

Mvh H.
Läs vad jag skrivit tidigare, du verkar inte förstå någonting av detta ...
Citera
2009-01-31, 03:18
Medlem
Kyrioss avatar
Citat:
Om "pedofilen" i det tidiga samhället ser att mödrarna är "heta" men bara parar sig med "hingstarna" så lägg beslag på döttrarna genom att visa kärlek tidigt.

Jag förstår faktiskt inte alls ditt svar. Klockan är visserligen tre på natten så det kanske inte är så konstigt.

I det scenariot som du citerade så fanns där ju inga mödrar, de hade blivit uppätna av den sabeltandade tigern. Kvar fanns en flicka och två män. En man drar vidare med orden "Henne kan jag ju inte knulla, bah!" Den andre säger: "Hon är ju riktigt söt, jag tar hand om henne!" Den förste sticker för att leta efter en annan flock (och kanske lyckas). Medan den andre har en framtida avlerska lättillängligt.

Jävlar, det är visst inte bra att skriva inlägg klockan tre på natten.
Citera
2009-01-31, 04:12
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
...
Se mitten på sid 50 om du orkar! https://www.flashback.org/showthread.php?t=761440&page=50

med hänvisning till: http://www.ipce.info/ipceweb/Library/97-048_article.html
Citera
2009-01-31, 06:53
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Se mitten på sid 50 om du orkar! https://www.flashback.org/showthread.php?t=761440&page=50

med hänvisning till: http://www.ipce.info/ipceweb/Library/97-048_article.html
Urvalet är inte slumpmässigt så du kan inte dra de slutsatser du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in