Året avslutas med två spännande returmatcher.
27 november: Deontay Wilder vs Luis Ortiz
7 december:Andy Ruiz Jr vs Anthony Joshua.
Ni som såg första matcherna.
Hur tror ni att det här kommer sluta?
Alla som tycker att Wilder är en bra boxare, vad fan är det för fel på er?
Ortiz hade Wilder på kornet i rond 7.
När klockan ringer för rond 8 så skickas Wilder till sin hörna för en längre paus. Det fanns inte ett enda skråma och han hade inte blivit sänkt.
Korruptionen slutar inte där.
Kolla matchen mot Fury. Boxarnas reaktioner när matchen är slut och när beslutet kom när det blev oavgjort.
ORTIZ KAN VINNA.
Han är en bra boxare. Trots hans höga ålder så har han allt som krävs för att slutföra jobbet. Den här gången är ”King Kong” mentalt förberedd.
Att han är southpaw kan till regel ställa till det för många. (Tror jag)
Men det är egentligen 50/50.
Wilder kan ta emot stryk, har motivationen och fenomenal superstyrka (i båda armarna).
Sen att han saknar teknik, missar 90% av sina slag (även när motståndarna knappt kan stå på benen) och tror att han skulle ta Tyson på 1986, gör han till tidernas största pajas som världsmästare i boxningens historia.
RUIZ VS AJ in 🇸🇦.
Det är Anthonys viktigaste dag i sitt liv.
Alla säger att första matchen är i liknelse med Tyson och Buster Douglas (till Tysons försvar så sov han inte den natten) men jag förstår inte varför folk underskattar Ruiz. Han har snabbheten i händerna. Han är dessutom en skicklig counter, trots hans korta längd mot större motståndare. Mexikanare är dessutom ingen dans på rosor.
Minus är hans skick (form). Har en växande arrogans, eller stark beslutsamhet. I can’t tell.
Anthony Joshua kan komma tillbaka som sitt rättmätiga jag. Han har sportsmannaandan och bra inställning som människa. Han har styrka, bättre rörlighet, men precis som Lennox Lewis har han räckvidd till sin fördel för att hålla motståndarna på avstånd. (Inget hinder för Ruiz). Tittar man på tidernas bästa boxare så är hans chin på snudd till gränsen av glas.
Jag upplevde även att Andy var i alla sinnens bruk när han blev golvad.
Vem som vinner kan jag inte svara på.
Kan inte föreställa mig smärtan om AJ förlorar sin revansch.