2012-11-26, 12:44
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Jag kan inte komma på vilken tungviktare som skulle förtjäna en plats på p4p listan. Vitali har inte mött någon som gör att han förtjänar en plats där, o Wlad ser ju ut som ett korthus som kan kollapsa när som helst i hans matcher.
Han kan ge sken av osäkerhet, men än så länge är han superstabil. Hans haka är bra, aldrig nockad på ett övertygande sätt.
Citera
2012-11-26, 12:45
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
J
Guerrero var lite ful, men det är en del av sporten. Berto fick panik och foulade helt uppenbart med slag i bakhuvudet.
Mmm förstod Berto i det läget.
Citera
2012-11-27, 09:59
Medlem
AIFares avatar
En liten tankeställare om doping i sporten.

http://www.maxboxing.com/news/max-boxing-news/the-ped-mess-part-one
Citera
2012-11-27, 10:52
Medlem
Libérées avatar
Citat:
En liten tankeställare om doping i sporten.

http://www.maxboxing.com/news/max-boxing-news/the-ped-mess-part-one

Vilken jävla soppa. "Olympic Style" verkar inte vara så mycket att hurra för trots allt.
Citera
2012-11-27, 14:38
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Vilken jävla soppa. "Olympic Style" verkar inte vara så mycket att hurra för trots allt.
Jag försöker inte ta parti för Pacquiao, men Floyd framstår ju knappast som någon som försöker "rensa upp" sporten.

Fast jag tror alla elitidrottare idag (i de grenar/sporter som det finns mycket pengar i) är dopade, det enda som skiljer dom som inte åker dit från de som gör det är hur skickliga deras läkare är, samt tur.
Om man vill lösa problemet skall man köra "olympic style testing" året om på alla utövare som tjänar pengar på sin sport. Men vi får nog acceptera de här halvhjärtade försöken att lösa problemen (som enligt Conte är helt värdelösa när det gäller att ta fast de skickligaste läkarnas adepter).
Citera
2012-11-27, 23:05
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Höll på Guerrero har lite svårt för Berto mer korkad en han får man leta efter,som när han fick rematch imot Ortiz och anklagade han för doping och senare själv torska.
Jävla påhitt sen att tro man är Mayweather sen då trodde han skoja först,såg ju förjävla dumt ut,jaja kul för Guerrero.
Hoppas Hatton kan få ro nu då,han verkar ju ha en del att göra som promotor och tränare.

Haha jo Bertos två första ronder i fighten är ett praktexemplar på vad som händer om man försöker sig på philly shell-tekniken (Mayweather/Broner) utan att ha fotarbetet, utan att stå stabilt och brett och inte vara en riktig "boxare". Berto tappar alltför ofta koncentrationen och då är hakan helt fri. Sen att han gjorde det mot en southpaw gör inte det hela bättre. Skulle nästan påstå att det var det här försöket att imitera en teknik han inte kunde hantera som kostade honom fighten.

Tycker han visade enormt hjärta dock att fortsätta och var det inte för de där två knockdowns:en han fick tidigt så hade det varit jämnt i alla fall på mitt kort för Berto vann många av de sista ronderna enligt mig. Han var grym när han var uppemot repen, vilka uppercuts han landade. Guerrero visade också hjärta tycker jag, slog nästan dubbelt så mycket som Berto och visade att han klarar weltern. Jag trodde på Berto på KO på förhand, hade en tanke om att Guerrero kunde ta det på beslut på grund av hans högvolymsboxning. Trodde däremot aldrig att han skulle få ner Berto två gånger men jag hade fel, blir kul att se honom i framtiden i welterweight.
Citera
2012-11-27, 23:14
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Jag försöker inte ta parti för Pacquiao, men Floyd framstår ju knappast som någon som försöker "rensa upp" sporten.

Fast jag tror alla elitidrottare idag (i de grenar/sporter som det finns mycket pengar i) är dopade, det enda som skiljer dom som inte åker dit från de som gör det är hur skickliga deras läkare är, samt tur.
Om man vill lösa problemet skall man köra "olympic style testing" året om på alla utövare som tjänar pengar på sin sport. Men vi får nog acceptera de här halvhjärtade försöken att lösa problemen (som enligt Conte är helt värdelösa när det gäller att ta fast de skickligaste läkarnas adepter).

Jag håller med om att Floyd aldrig riktigt försökt att rensa upp sporten. Det han däremot gjort är att han har lyft fram frågan. Han har fått boxningsvärlden att verkligen snacka om dopning men vad grundar du på att ALLA elitidrottare är dopade? Att dra alla över en kam funkar ju inte. Det kommer alltid finnas en del i värdstoppen inom alla sporter som är dopade men absolut inte alla.

Tyvärr går det inte att lösa problemet. Olympic style testing året om är givetvis det absolut bästa sättet i och med att fler fuskare åker dit men dopade idrottsmän som lyckas komma undan kommer det ändå finnas. Det finns många sätt att se till att du inte fastnar oavsett hur ofta du testas. Ju bättre tester desto bättre blir fuskarna och fuskarna ligger hela tiden en steg före.

Visst har Conte rätt i mycket det han säger men man ska också komma ihåg att den mannen som var grundaren av BALCO som blev den största dopningskandalen genom alla tider med Marion Jones i spetsen är mycket väl medveten om att problemet inte försvinner. Conte tillverkade till exempel designer steroider som gjorde att Marion Jones aldrig åkte fast i något dopningstest trots att hon testades året om i flera år. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om han fortfarande tillverkar designer steroider.

Jag gillar inte Conte och förstår verkligen inte varför det finns idrottsmän idag på allra högsta nivå som väljer att jobba med honom. Det blir väldigt misstänksamt när idrottsmän plötsligt börjar få kosttillskott av Vicor Conte....hur smart är det på en skala?
Citera
2012-11-29, 10:34
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag håller med om att Floyd aldrig riktigt försökt att rensa upp sporten. Det han däremot gjort är att han har lyft fram frågan. Han har fått boxningsvärlden att verkligen snacka om dopning men vad grundar du på att ALLA elitidrottare är dopade? Att dra alla över en kam funkar ju inte. Det kommer alltid finnas en del i värdstoppen inom alla sporter som är dopade men absolut inte alla.

Tyvärr går det inte att lösa problemet. Olympic style testing året om är givetvis det absolut bästa sättet i och med att fler fuskare åker dit men dopade idrottsmän som lyckas komma undan kommer det ändå finnas. Det finns många sätt att se till att du inte fastnar oavsett hur ofta du testas. Ju bättre tester desto bättre blir fuskarna och fuskarna ligger hela tiden en steg före.

Visst har Conte rätt i mycket det han säger men man ska också komma ihåg att den mannen som var grundaren av BALCO som blev den största dopningskandalen genom alla tider med Marion Jones i spetsen är mycket väl medveten om att problemet inte försvinner. Conte tillverkade till exempel designer steroider som gjorde att Marion Jones aldrig åkte fast i något dopningstest trots att hon testades året om i flera år. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om han fortfarande tillverkar designer steroider.

Jag gillar inte Conte och förstår verkligen inte varför det finns idrottsmän idag på allra högsta nivå som väljer att jobba med honom. Det blir väldigt misstänksamt när idrottsmän plötsligt börjar få kosttillskott av Vicor Conte....hur smart är det på en skala?
Det finns för mycket pengar i sporten för att riskera att hamna i ett fysiskt underläge. Boxning är så påfrestande på kroppen som en sport kan bli, så är det någon sport det lönar sig att dopa sig i så är det just boxning. Dessutom har man en betydligt liberalare syn på doping i USA än vad man har i Europa, o framförallt Norden. Holyfield sa en gång "det är min kropp, jag gör vad jag vill med den", Tommy Morrison erkände att han tagit steroider under hela sin boxningskarriär. Det är grabbar som aldrig åkt fast, inte skulle deras motståndare riskera att hamna i ett fysiskt underläge när det finns så mycket pengar att göra.

Aja, här kommer senaste krönikan om Marquez Pacquiao IV, och just doping.
http://www.fightplay.tv/nyheter/infor-juan-manuel-marquez-vs-manny-pacquiao-iv/
Citera
2012-11-30, 01:06
Medlem
Är det någon som vet vilken kanal dem kommer att sända tungvikts matchen mellan Tyson Fury och Kevin Johnsson? Dem boxas nu på lördag men jag hittar ingen kanal som sänder den.
Citera
2012-12-01, 09:44
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dutch201
Är det någon som vet vilken kanal dem kommer att sända tungvikts matchen mellan Tyson Fury och Kevin Johnsson? Dem boxas nu på lördag men jag hittar ingen kanal som sänder den.
Wealth TV, wealthtv.com
Citera
2012-12-01, 15:32
Medlem
nickoruts avatar
Enligt Golden boys CEO, Richard Schaefer, kommer Floyd meddela sin nästa motståndare inom en vecka. Alternativen är tydligen Guerrero, Canelo och rematch med Cotto. Jag tror det blir Guerrero om Floyd fortsätter på sin vanliga risk-kontra-belöning taktik när han väljer motståndare och det är en fight som kommer vara hyfsat intressant de första 4-5 ronderna men sen se ut som vanligt. Jag hoppas verkligen på en fight mot Canelo. Om Floyd tar den så blir jag imponerad (sjukt att behöva säga så om nr 1 p4p) för den fighten är ruggigt tuff. Jag ger Canelo större chanser mot Floyd än vad Pacman skulle ha. Canelo är en stor, stark, stabil motståndare som framförallt har väldigt bra kroppslag och jag kan absolut se en (eventuellt) åldrande Floyd ha problem där.

Blir fighten mot Cotto kommer jag förvisso ändå kolla men skulle aldrig, ALDRIG köpa fighten PPV eftersom Cotto aldrig i helvete kommer göra en bättre fight än sist och då var det en bra bit ifrån att räcka.

Imorrn (inatt) kollar jag på Cotto-Trout och på Furys senaste äventyr. Finns det nån annan fight värd att kolla in?
Citera
2012-12-01, 16:32
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Enligt Golden boys CEO, Richard Schaefer, kommer Floyd meddela sin nästa motståndare inom en vecka. Alternativen är tydligen Guerrero, Canelo och rematch med Cotto. Jag tror det blir Guerrero om Floyd fortsätter på sin vanliga risk-kontra-belöning taktik när han väljer motståndare och det är en fight som kommer vara hyfsat intressant de första 4-5 ronderna men sen se ut som vanligt. Jag hoppas verkligen på en fight mot Canelo. Om Floyd tar den så blir jag imponerad (sjukt att behöva säga så om nr 1 p4p) för den fighten är ruggigt tuff. Jag ger Canelo större chanser mot Floyd än vad Pacman skulle ha. Canelo är en stor, stark, stabil motståndare som framförallt har väldigt bra kroppslag och jag kan absolut se en (eventuellt) åldrande Floyd ha problem där.

Blir fighten mot Cotto kommer jag förvisso ändå kolla men skulle aldrig, ALDRIG köpa fighten PPV eftersom Cotto aldrig i helvete kommer göra en bättre fight än sist och då var det en bra bit ifrån att räcka.

Imorrn (inatt) kollar jag på Cotto-Trout och på Furys senaste äventyr. Finns det nån annan fight värd att kolla in?

En rematch med Cotto vore värdelöst håller jag med om, tyckte Cotto gjorde bra ifrån sig mot Mayweather men fick ändå ganska ordentligt med pisk. Jag tror inte heller Mayweather kommer möta Canelo som nästa motståndare, jag tror mycket lutar åt Cotto-Canelo (om nu Cotto klarar Trout vilket jag inte alls är så säker på). Guerrero känns mest troligt just nu som du skrev och egentligen kan man inte säga mycket emot det, han är trots allt interim champion och näst på tur för Welterweightbältet och har förtjänat en chans. Men med tanke på hur mycket Berto kunde landa uppemot repen så vill jag inte ens tänka på hur mycket Mayweather skulle landa. Jag hade hoppats på May-Pac, jag tror fortfarande det kommer ske men det måste nästan gå av i andra halvan av 2013 då. Jag tycker inte det är försent för den fighten, båda är efter sin prime men båda är fortfarande på toppen av p4p. Men mycket beror väl på hur Pacman klarar Marquez.
Senast redigerad av Godzilla3 2012-12-01 kl. 16:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in