2019-09-15, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Om du hade haft l.i.t.e koll...så hade du vetat att han inte har en chans
Ptja... Jag läser idag att Otto överlevde de 12 ronderna, en bragd.
Citera
2019-09-15, 16:32
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Låt oss vara helt ärliga. Det var mer än bara att Fury fick det där såret. Det var en usel insats av Fury som fick Wallin att se betydligt bättre ut än vad han egentligen är. Fury ska vara glad att Wallin inte är någon direkt puncher för då hade han mycket väl kunnat bli knockad och Wallin skrivit svensk boxningshistoria. Om Fury boxas på det här sättet mot bättre motstånd är det kört för hans del. Det är dock inte första gången Fury sjunker i kvalitet när han möter lite sämre motstånd. Han har blivit nedslagen och skakad förut när han mött moståndare som han ska vinna lätt mot. Det här håller inte mot vare sig Wilder eller Ortiz men jag förväntar mig ändå en betydligt mer skärpt och fokuserad Fury mot Wilder/Ortiz nästa år. Den här insatsen skapar dock vissa frågetecken gällande Fury.
Citera
2019-09-15, 17:01
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Jag tycker Otto gjorde riktigt bra ifrån sig de första ronderna. Överraskande bra. Efter 6-7 ronden så såg han däremot mycket tröttare ut än Tyson, som i övrigt är en riktig gummiman med jättearmar.

En rätt medioker insats av Fury. En väldigt bra insats av Wallin.

Kul att läsa alla kommentarer om hur mycket stryk Wallin ska få och hur dålig han är. Så står han upp 12 ronder mot den bästa, och spräcker dessutom ögonbrynet på denne. Mycket bra!
Citera
2019-09-15, 19:29
Medlem
https://www.boxingscene.com/video-bob-arum-reacts-furys-win-talks-cut-slams-hearn--142577?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Bob flätar till Eddie. 😂
Citera
2019-09-15, 19:43
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Nej det har jag inte gjort. Tyckte bara att Fury såg plufsigare ut än vanligt på invägningen igår. Matchresultatet tycker jag tyder på det. Visst gjorde Wallin en bra match, men Fury tycker jag också gjorde en dålig.

han har gått ner 60 kg sen 2017
Citera
2019-09-15, 19:46
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
https://www.boxingscene.com/video-bob-arum-reacts-furys-win-talks-cut-slams-hearn--142577?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Bob flätar till Eddie. 😂
Haha, helt rätt! "Give Otto Wallin a little credit".
Citera
2019-09-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dwight.Schrute
Haha, helt rätt! "Give Otto Wallin a little credit".
Eddie är bara pinsam när han fäktare o slår åt alla håll nu när hans "golden boy" åkte på stryk mot en pizzabagare...
Skulle AJ åka på däng igen, då är karriären över och hans flaggskepp ligger upphuggen på närmsta skrot..
Citera
2019-09-15, 22:42
Medlem
mr.demons avatar
Om han kommer ut som han gjorde i denna fight mot Deontay igen, så är det natti natt.
Citera
2019-09-15, 23:10
Medlem
bravehs avatar
Hmmm ganska ensidiga kommentarer här. Det är inte så enkelt som att Fury var dålig, man såg hans briljans i korta stunder. Detta var första gången som han möter en riktigt bra vänsterhänt/southpaw boxare. Fury hade problem när Wallin gick åt höger och slog mot kroppen.

Jag är dock förvånad att Fury lät sig pressas såpass mycket, och backade under långa stunder i de första ronderna,
Citera
2019-09-26, 13:13
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Errol Spence och Shawn Porter sätter sina respektive welterviktsbälten (IBF och WBC) på spel mot varandra i helgen. Den förstnämnde är förhandsfavorit. Med rätta, tycker jag, men mot Porter får alla motståndare jobba. Spence UD.

I en förmatch tar sig Anthony Dirrell an David Benavidez. Rutin mot ungdom. Ovisst. Oavgjort?

Sen kan vi väl enas om att Otto Wallin var tuffare än de flesta av oss, inklusive undertecknad, trodde? Blir intressant att följa honom i fortsättningen. Bör få möta fler namnkunniga fighters nu.
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2019-09-26 kl. 13:20.
Citera
2019-09-27, 07:32
Medlem
Ikv brakar det loss i Royal Albert Hall med Trippel D på Main Event. Tror faktiskt att Daniel Dubois är en kommande världsmästare. Fighten mot Gorman visade att han har löd. Nu upp mot en afrikan med 20 - 0(16ko). Men vad det betyder vet man ju inte. Tror på Ko för Dynamite i rond 2.
Citera
2019-09-28, 09:23
Medlem
Daniel Dubois behövde 2 min för att städa av nambianen. Ingen värdemätare. Han är för bra för de han ställs mot helt enkelt. Känns som det kan bli svårt för Warren o hitta en lämplig motståndare framöver..

Dock mer glädjande att Viaplay kommer visa Golovkin nästa helg och längre fram Canelo vs Kovalev. Såg man inte komma direkt..
Sen blir det Josh Warrington i oktober.
Inatt blir det spännande med Errol Spence Jr vs Porter.
Tror oxå som ovan att det blir en UD för Errol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in