2019-09-28, 22:28
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Daniel Dubois behövde 2 min för att städa av nambianen. Ingen värdemätare. Han är för bra för de han ställs mot helt enkelt. Känns som det kan bli svårt för Warren o hitta en lämplig motståndare framöver..

Dock mer glädjande att Viaplay kommer visa Golovkin nästa helg och längre fram Canelo vs Kovalev. Såg man inte komma direkt..
Sen blir det Josh Warrington i oktober.
Inatt blir det spännande med Errol Spence Jr vs Porter.
Tror oxå som ovan att det blir en UD för Errol.
Var hittar du schemat för sändningarna skulle vilja se det
Citera
2019-09-29, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Var hittar du schemat för sändningarna skulle vilja se det
De nämndes i sändningen och golovkin fighten rullade i text nertill i slutet av sändningen.
Via play kundservice, sport, innehåll, via fighting.
Citera
2019-09-29, 09:50
Medlem
Errol spence jr vinner på SD. En ok fight där Porter gick ner i 11 ronden.
Lär nog bli en retur vad det lider.
Citera
2019-09-29, 11:17
Medlem
DjPuttes avatar
Lockande tanke se de 2 bästa mot varandra Spence Jr Vs Pacman tror det skulle vara en fight det sprakade om, Inget illa om Porter i denna viktklass men jag förstår att Spence Jr vill ha Pacman och jag tror det är rätt ömsesidigt mellan båda läger gäller bara fått sytt i hop fighten!
Citera
2019-09-29, 19:36
Medlem
Bra fight mellan två starka boxare. Jag tyckte det var oskiljbart jämnt tills Errol fick ner Shawn i den elfte ronden. I mina ögon avgjorde knocken.

Också märkligt hur envist alla kommentatorer på Fox/PBC vägrar nämna Crawfords namn. Fighten ALLA skriker efter i den divisionen men hans namn nämns inte som en framtida drömfight? Hans namn kommer inte ens upp när de diskuterar de starkaste boxarna i divisionen. Tycker det är väldigt löjligt av PBC att låtsas som att han inte existerar.
Citera
2019-09-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joelhenry
Bra fight mellan två starka boxare. Jag tyckte det var oskiljbart jämnt tills Errol fick ner Shawn i den elfte ronden. I mina ögon avgjorde knocken.

Också märkligt hur envist alla kommentatorer på Fox/PBC vägrar nämna Crawfords namn. Fighten ALLA skriker efter i den divisionen men hans namn nämns inte som en framtida drömfight? Hans namn kommer inte ens upp när de diskuterar de starkaste boxarna i divisionen. Tycker det är väldigt löjligt av PBC att låtsas som att han inte existerar.
Mkt trist. Men det är politk och pengar. Tyvärr. Det sportsliga kommer i tredje hand.. Låt de bästa mötas!!
Citera
2019-09-30, 08:03
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:

PBC / FOX har en agenda det ser man problemet är bara divisionen skriker efter en champion eom enar titlarna, Som jag sade nedanför Crawford lär Porter få i sin han efter som Spence Jr vill och kommer få möta Pacman!

Citat:
Mkt trist. Men det är politk och pengar. Tyvärr. Det sportsliga kommer i tredje hand.. Låt de bästa mötas!!
Allt handlar mer om att samtliga i klassen vill möta Pacman som dem anser är den bästa av ngn anledning, Crawford lär nog få Porter som ev motståndare för Spence Jr vill ha en viss Pacman till nästa sommar i ringen efter det så beror det på utgången av matchen vem som möter vem!
Citera
2019-09-30, 20:57
Medlem
Citat:

Det är verkligen frustrerande att det sitter 3-4 (framförallt 2) pampar och nekar fansen fighterna alla vill se, bara för att dessa superrika gubbar ska få tjäna ännu lite mer. I längden skadar det ju sporten och därmed de själva också.

Citat:
PBC / FOX har en agenda det ser man problemet är bara divisionen skriker efter en champion eom enar titlarna, Som jag sade nedanför Crawford lär Porter få i sin han efter som Spence Jr vill och kommer få möta Pacman!

Allt handlar mer om att samtliga i klassen vill möta Pacman som dem anser är den bästa av ngn anledning, Crawford lär nog få Porter som ev motståndare för Spence Jr vill ha en viss Pacman till nästa sommar i ringen efter det så beror det på utgången av matchen vem som möter vem!

Det finns en risk att Manny och Spence möts, men jag hoppas inte att det blir så. Det hade varit så fint att få minnas Manny för den ofantligt imponerande insatsen mot Thurman. Går han upp mot Spence tror jag tyvärr att han kommer förlora och sedan aldrig gå en fight igen, iaf inte på den här nivån. Även om han vann mot Thurman så fick Thurman in många hårda rena träffar i de senare ronderna, och det såg ut som att Manny veknade mot slutet på ett sätt han inte gjorde för några år sen. Jag tror att Spence kommer visa sig vara en ännu större utmaning än Keith, och jag tror att det blir för mycket för Manny. Jag skulle hellre se att han tog en lite enklare fight eller två innan han hänger upp handskarna.
Citera
2019-09-30, 21:58
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Det är verkligen frustrerande att det sitter 3-4 (framförallt 2) pampar och nekar fansen fighterna alla vill se, bara för att dessa superrika gubbar ska få tjäna ännu lite mer. I längden skadar det ju sporten och därmed de själva också.

Det finns en risk att Manny och Spence möts, men jag hoppas inte att det blir så. Det hade varit så fint att få minnas Manny för den ofantligt imponerande insatsen mot Thurman. Går han upp mot Spence tror jag tyvärr att han kommer förlora och sedan aldrig gå en fight igen, iaf inte på den här nivån. Även om han vann mot Thurman så fick Thurman in många hårda rena träffar i de senare ronderna, och det såg ut som att Manny veknade mot slutet på ett sätt han inte gjorde för några år sen. Jag tror att Spence kommer visa sig vara en ännu större utmaning än Keith, och jag tror att det blir för mycket för Manny. Jag skulle hellre se att han tog en lite enklare fight eller två innan han hänger upp handskarna.
Du ska INTE räkna bort Pacman för det är ett fenomen inom boxningen han har speeden i händer och fötterna, Känslan är att han KAN vinna en match mot Spence Jr för jag tror lite att Errol kan få problem med den rutinerade Pacman!
Citera
2019-10-01, 20:09
Medlem
Citat:
Du ska INTE räkna bort Pacman för det är ett fenomen inom boxningen han har speeden i händer och fötterna, Känslan är att han KAN vinna en match mot Spence Jr för jag tror lite att Errol kan få problem med den rutinerade Pacman!

Jag räknar inte bort honom. Jag tror inte att Spence kommer utklassa Manny men jag tror att Manny ändå har åldrats såpass mycket de senaste åren att han inte skulle kunna ta Spence. Spence är dessutom såpass cool och intelligent att jag tror han skulle kunna hantera den mer rutinerade Pacquiao väl. Men om fighten blir av kommer jag bli lättad och glad om jag har fel, för Manny är nog min favoritboxare någonsin och jag vill alltid att han ska vinna!
Citera
2019-10-02, 01:40
Medlem
Mayahems avatar
Året avslutas med två spännande returmatcher.

27 november: Deontay Wilder vs Luis Ortiz
7 december:Andy Ruiz Jr vs Anthony Joshua.

Ni som såg första matcherna.
Hur tror ni att det här kommer sluta?
Alla som tycker att Wilder är en bra boxare, vad fan är det för fel på er?

Ortiz hade Wilder på kornet i rond 7.
När klockan ringer för rond 8 så skickas Wilder till sin hörna för en längre paus. Det fanns inte ett enda skråma och han hade inte blivit sänkt.

Korruptionen slutar inte där.

Kolla matchen mot Fury. Boxarnas reaktioner när matchen är slut och när beslutet kom när det blev oavgjort.

ORTIZ KAN VINNA.
Han är en bra boxare. Trots hans höga ålder så har han allt som krävs för att slutföra jobbet. Den här gången är ”King Kong” mentalt förberedd.
Att han är southpaw kan till regel ställa till det för många. (Tror jag)

Men det är egentligen 50/50.
Wilder kan ta emot stryk, har motivationen och fenomenal superstyrka (i båda armarna).

Sen att han saknar teknik, missar 90% av sina slag (även när motståndarna knappt kan stå på benen) och tror att han skulle ta Tyson på 1986, gör han till tidernas största pajas som världsmästare i boxningens historia.

RUIZ VS AJ in 🇸🇦.

Det är Anthonys viktigaste dag i sitt liv.
Alla säger att första matchen är i liknelse med Tyson och Buster Douglas (till Tysons försvar så sov han inte den natten) men jag förstår inte varför folk underskattar Ruiz. Han har snabbheten i händerna. Han är dessutom en skicklig counter, trots hans korta längd mot större motståndare. Mexikanare är dessutom ingen dans på rosor.
Minus är hans skick (form). Har en växande arrogans, eller stark beslutsamhet. I can’t tell.

Anthony Joshua kan komma tillbaka som sitt rättmätiga jag. Han har sportsmannaandan och bra inställning som människa. Han har styrka, bättre rörlighet, men precis som Lennox Lewis har han räckvidd till sin fördel för att hålla motståndarna på avstånd. (Inget hinder för Ruiz). Tittar man på tidernas bästa boxare så är hans chin på snudd till gränsen av glas.

Jag upplevde även att Andy var i alla sinnens bruk när han blev golvad.

Vem som vinner kan jag inte svara på.
Kan inte föreställa mig smärtan om AJ förlorar sin revansch.
Citera
2019-10-02, 12:37
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Året avslutas med två spännande returmatcher.

7 december:Andy Ruiz Jr vs Anthony Joshua.

Ni som såg första matcherna.
Hur tror ni att det här kommer sluta?
Alla som tycker att Wilder är en bra boxare, vad fan är det för fel på er?

Ortiz hade Wilder på kornet i rond 7.
När klockan ringer för rond 8 så skickas Wilder till sin hörna för en längre paus. Det fanns inte ett enda skråma och han hade inte blivit sänkt.

Korruptionen slutar inte där.

Kolla matchen mot Fury. Boxarnas reaktioner när matchen är slut och när beslutet kom när det blev oavgjort.

ORTIZ KAN VINNA.
Han är en bra boxare. Trots hans höga ålder så har han allt som krävs för att slutföra jobbet. Den här gången är ”King Kong” mentalt förberedd.
Att han är southpaw kan till regel ställa till det för många. (Tror jag)

Men det är egentligen 50/50.
Wilder kan ta emot stryk, har motivationen och fenomenal superstyrka (i båda armarna).

Sen att han saknar teknik, missar 90% av sina slag (även när motståndarna knappt kan stå på benen) och tror att han skulle ta Tyson på 1986, gör han till tidernas största pajas som världsmästare i boxningens historia.

RUIZ VS AJ in 🇸🇦.

Det är Anthonys viktigaste dag i sitt liv.
Alla säger att första matchen är i liknelse med Tyson och Buster Douglas (till Tysons försvar så sov han inte den natten) men jag förstår inte varför folk underskattar Ruiz. Han har snabbheten i händerna. Han är dessutom en skicklig counter, trots hans korta längd mot större motståndare. Mexikanare är dessutom ingen dans på rosor.
Minus är hans skick (form). Har en växande arrogans, eller stark beslutsamhet. I can’t tell.

Anthony Joshua kan komma tillbaka som sitt rättmätiga jag. Han har sportsmannaandan och bra inställning som människa. Han har styrka, bättre rörlighet, men precis som Lennox Lewis har han räckvidd till sin fördel för att hålla motståndarna på avstånd. (Inget hinder för Ruiz). Tittar man på tidernas bästa boxare så är hans chin på snudd till gränsen av glas.

Jag upplevde även att Andy var i alla sinnens bruk när han blev golvad.

Vem som vinner kan jag inte svara på.
Kan inte föreställa mig smärtan om AJ förlorar sin revansch.
Wilder har bara en sak i arsenalen och det är slaget i höger näve sedan är han ofarlig en sk Tyson Light, Håller Ortiz han på anstånd och jabbar runt han så kommer han montera ned wilder rätt effektivt så där har jag Ortiz som en favorit 40/60 till Ortiz favör

7 december:Andy Ruiz Jr vs Anthony Joshua
Sedan returfighten där AJ ska ställa ordning på torpet mot Ruiz Jr vilket jag också tror han kommer gör, Att AJ förlorade titeln tror jag var positivt för han och Matchroom stallet för det bevisar varjke motståndare måste man ta på allvar det gjorde inte AJ riktigt!

Tror att AJ kommer göra processen kort 4-5ronden kommer han dra ut Ruiz Jr och visa vem som är champ, DEt man sett från PK et cetc på nätet av AJ är det en mer ÖDMJUK herre och mer sugen på boxningen än tidigarte!
20/80 till AJ favör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in