2009-05-03, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Lederman är ingen officiell domare, det säger ju Jim Lampley varje gång "...with our unofficial ringside scorer Harold Lederman". Hursomhelst, han är ju en gammal veteran och brukar ligga hyfsat i linje med vad man själv tycker. Jag hade Pac-man som knapp segrare i första fighten och oavgjort i andra. Att Manny skulle vinna 9/10 mot JMM tror jag inte alls. Han lever på explosivitet, tempo och sin punch. JMM däremot är en smartare boxare och skulle säkert lista ut ett sätt att neutralisera detta efterhand. Men låt säga att Pac vinner 6 av 10 då. Det går ju bara att spekulera om detta.

Däremot tror jag inte att Manny rår på Floyd, tyvärr. Hade gärna sett honom nita Pretty Boy. Floyd är bättre på allt utom slagkraft. Bättre defensiv, mer teknisk, bättre fotarbete, snabbare. Vem vet, han kanske har tappat mkt nu under tiden han varit borta men jag tror inte det. Han har en sån otrolig talang i kroppen och till skillnad från många andra med talang så litar han inte enbart på den utan tränar stenhårt också.
Men det vore riktigt kul att se den fighten eller Pac-JMM 3. Manny är P4P #1 just nu, tills Floyd visar vad han har kvar.

Harold Lederman i högform:
http://www.youtube.com/watch?v=SmM1pRVeFP0
Du har rätt gällande Lederman ,ville bara göra det korrekt
Citera
2009-05-03, 21:23
Bannlyst
Loved By Few,Hated By Many ,Respected By All

Lite om planerna för Manny ,snack om Mosley o mayweather o inrervjuer efter fighten med Roach Manny o Mosley:
http://www.youtube.com/watch?v=IC4ATX7sKF8

Som sa Freddy Roach säger PBF kunde vänta en dag o få sin match med Manny ,men valde JMM??? också det skulle bli svårt för PBF att få alla pengarna när han inte e på topp
Citera
2009-05-03, 21:36
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pacquiao
Lite om planerna för Manny ,snack om Mosley o mayweather o inrervjuer efter fighten med Roach Manny o Mosley:
http://www.youtube.com/watch?v=IC4ATX7sKF8

Som sa Freddy Roach säger PBF kunde vänta en dag o få sin match med Manny ,men valde JMM??? också det skulle bli svårt för PBF att få alla pengarna när han inte e på topp
Floyd kommer troligen ha lättare för JMM. Han behöver en tuneup fight, och kommer få sinnessjukt mycket pengar för det. Att han skulle hoppa direkt på Pacman är direkt korkat.
Citera
2009-05-03, 21:39
Medlem
fugus avatar
Att en boxare utvecklas är väl knappast ett argument för att han ska kunna vinna mot Floyd. Ni får nog komma med något mer konkret där.
En smart ringhörna. Ptja, det har Floyd också så det räcker och blir över. Roger Mayweather är utan tvekan en topptränare. Och vad man än säger om Floyd SR's uppträdande är han extremt duktig han också.

Det lustiga i denna diskussion är att jag inte ens är ett fan av Floyd, desto mer utan Manny. Däremot ser jag inget som tyder på en vinst för fillipinen.
Citera
2009-05-03, 21:44
Medlem
fugus avatar
En annan fight jag gärna vill se är Manny vs Mosley. Den kan bli jävligt tight och extremt underhållande.
Citera
2009-05-03, 21:46
Medlem
Partons avatar
Fan, missade gårdagens fight. Någon som vet om man kan se highlights eller liknande nånstans?
Citera
2009-05-03, 22:01
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Fan, missade gårdagens fight. Någon som vet om man kan se highlights eller liknande nånstans?
Jag kollade in den på dailymotion. Finns säkert bättre, men jag var nöjd med kvalitén.
Citera
2009-05-03, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Floyd kommer troligen ha lättare för JMM. Han behöver en tuneup fight, och kommer få sinnessjukt mycket pengar för det. Att han skulle hoppa direkt på Pacman är direkt korkat.
Tror fan det ,JMM´s slag går i ultrarapid jämfört med Mannys....han vill inte ha med manny att göra om han inte köpt några extra hus ,bilar o jets till sig ,så han måste ha mer pengar....den vanliga visan.........och kom igen vem har floyd slagit på pacs vis?? zab judah e ett skämt kommer inte ihåg om det var corrales som alla tyckte han förlora mot ,jaja han skall förbi JMM först ,sen är det bara att hoppas att han har kulor nog att gå upp mot MP
Citera
2009-05-03, 23:20
Medlem
camejos avatar
vilken brutal ko, saknar ord. hattons haka verkar inte vara den bästa dessa dagar, men pacs sista vänster träffade å andra sidan jävligt klockrent..

angående PBF - Pac så ska nog PBF inte vara så jättesäker på att han går vinnande ur den fighten, även fast han är en långt mycket bättre fighter än både dlh och hatton.. kan nog bli rätt intressant, om det blir av.
Citera
2009-05-03, 23:32
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alliance
Tror fan det ,JMM´s slag går i ultrarapid jämfört med Mannys....han vill inte ha med manny att göra om han inte köpt några extra hus ,bilar o jets till sig ,så han måste ha mer pengar....den vanliga visan.........och kom igen vem har floyd slagit på pacs vis?? zab judah e ett skämt kommer inte ihåg om det var corrales som alla tyckte han förlora mot ,jaja han skall förbi JMM först ,sen är det bara att hoppas att han har kulor nog att gå upp mot MP
Vad har handspeed med något att göra? JMM i ultrarapid var ändå för mycket för Pacquiao.
Ja, det är en professionell sport. Precis som alla andra vill Floyd tjäna pengar. Skulle du tacka nej till $10.000.000 extra? Tro det eller ej, men helgonet Manny tänker också främst på pengar.

Corrales körde Floyd totalt över, därmed var det relativt tight mot Castillo. Han besegrade dock honom utan tvekan två gånger, vilket är mer än vad man kan säga om Pacmans fighter med JMM. Castillo var en fruktansvärt bra fighter.

Vem Floyd slagit på "pacs" vis? Hur menar du då? Floyd är världens bästa defensiva fighter och vinner inte på spektakulärt sätt för det otränade ögat alltsomoftast.

Visst går det att argumentera för att Manny har mött lite tuffare motstånd överlag, men det är verkligen inte så stor skillnad som folk tror.

Barrera, Morales, JMM jämfört med Castillo Corrales och Chop-chop corley. Judah är dessutom verkligen inget skämt. Han är en fighter med kanske mest talang sett över hela sin generation men med ett psyke skört som knäckebröd.

Nu om vi ska vara ärliga har ju även Pacquiao förlorat mot Morales, en thailändare jag inte kan namnet på samt fått en draw mot JMM. Så hans record är ju lite naggat i kanten jämfört med lille Floyds.

Den stora skillnaden som gör att folk älskar Pac och hatar Mayweather är att Pac är en väldigt offensiv fighter som varit med i många krig, och besitter en personlighet som inte sticker i ögonen lika mkt som Floyds. Däremot att säga att Pacquiao skulle vinna mot Floyd tycker jag är naivt. Det finns inget som tyder på det. Men kom gärna med argument och upplys mig om varför annat än för att han är er lilla favorit.
Citera
2009-05-03, 23:34
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
vilken brutal ko, saknar ord. hattons haka verkar inte vara den bästa dessa dagar, men pacs sista vänster träffade å andra sidan jävligt klockrent..

angående PBF - Pac så ska nog PBF inte vara så jättesäker på att han går vinnande ur den fighten, även fast han är en långt mycket bättre fighter än både dlh och hatton.. kan nog bli rätt intressant, om det blir av.
Nej den är ju inte det. Blev skakad av både Laszcano och bomullsnäve Malignaggi. Tyvärr var man för blind av kärlek till Hatton att man gav honom en ärlig chans.
Citera
2009-05-03, 23:34
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alliance

PBF skolade Corralses, det var Castillo. Jag hade nog den oavgjord ungefär men vissa domare var väldigt konstiga i bedömningen, 116-111 floyd t. ex.

JMM tar han nog ganska lätt, i mina ögon borde inte han ställa till något problem. han kommer varken kunna träffa floyd effektivt (förutsatt att han inte tappat all sin superskeelz) och han kommer bli träffad.

nåå vi får väl se lite, man ska inte ta ut nåt i förskott. men jag tror också att han skulle få problem mot Manny. det skulle dom flesta få.. tror cotto skulle ligga på mattan i första t. ex... (iaf om dom möttes nånstans mellan 140-147, vid 147 skulle nog cotto ha lite större chans..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in