2018-06-10, 11:19
Medlem
paras0nics avatar
Crawford gjorde verkligen slarvsylta av Horn, ruskigt imponerande. Welterweight är lätt den hetaste viktklassen just nu, enligt mig.
Citera
2018-06-10, 11:39
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Fury och hans snack om att han ville ta sig an en toppboxare i sin comeback och plockar sen en liten cruiserviktare som inte ens är rankad bland de 50 bästa i sin viktklass. Vilken fars, mest patetiska match jag sett på länge, om det nu går att kalla det där för en fight.

Crawford forsätter att imponera och tycker han påminner en hel del om en ung Floyd Mayweather. Weltervikten är är kanske den bästa viktklassen i dagens läge där Spence mot Crawford vore den ultimata fighten.
Citera
2018-06-11, 13:12
Medlem
Bara jag som tyckte Furys motståndare var ett skämt? Fattar inte ens hur det gick ihop, killen kunde inte ens nå tysons huvud.

Vad sägs som whyte och parker tror det kommer bli en riktig bra fight, tror antingen whyte på poäng eller parker på ko, tko
Citera
2018-06-11, 21:13
Medlem
Errol Spence Jr på Visat fighting till helgen!
Citera
2018-06-12, 11:48
Medlem
DjPuttes avatar
Verkar ut som AJ Vs Wilder blir av tydligen i September el Oktober och som jag kunde ta gift på att den skulle gå av stapeln i England, Bara vänta och se då det blir officiellt det hela nu då....

Tror AJ kommer ta det på poäng om han inte hittar en växel och drar KO på Wilder!
Citera
2018-06-12, 15:49
Medlem
Nja, är inte lika säker.. Wilder kan slå. Och AJ kan gå ner. Blir det över 12 ronder vinner AJ men vi KO sätter jag min peng på Wilder.
Citera
2018-06-13, 00:41
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jousha
Bara jag som tyckte Furys motståndare var ett skämt? Fattar inte ens hur det gick ihop, killen kunde inte ens nå tysons huvud.

Vad sägs som whyte och parker tror det kommer bli en riktig bra fight, tror antingen whyte på poäng eller parker på ko, tko

Tror också Whyte vs Parker kommer bli en jävligt bra fight. Tycker Parker är lite vassare och lite snabbare men den där fighten kan gå precis hur som helst. Fighten lär inte gå tiden ut.
Citera
2018-06-13, 17:57
Medlem
Bryter tillfälligt diskussionen om kommande matcher med en okunnig fråga. En fråga som jag säkert lätt kan googla fram - men det kan kanske kan leda fram till någon diskussion som fler vill ta del av.

Min fråga är helt enkelt: Vad ger "poäng" i proffsboxning? Vad är det som gör att en domare ger en rond till den ena eller den andra boxaren? Jag har väl alltid trott att det är rena träffar man främst går på och inget annat. Möjligtvis även aggressivitet och allmänt "tryck" i ringen. Men det verkar som en domare kan tänka "Gud, vilken snygg duckning X gjorde! X var på väg att förlora ronden men tack vare den snygga duckningen så ger jag honom rondsegern - även fast Y träffat flera gånger"

Det som får mig att undra är taget från GGGs wiki: "CompuBox stats showed that Golovkin was the busier of the two, landing 218 of 703 thrown (31%), while Álvarez was more accurate, landing 169 of his 505 thrown (34%). Golovkin out punched Álvarez in 10 of the 12 rounds"

Så varför vann inte GGG? Eller snarare: varför finns det människor som tycker att Canelo vann? Det står ju i svart på vitt att GGG träffade 218 gånger emot Canelos 169 och GGG var dessutom mer aggressiv och slog mer. Så vad är problemet?

Man kan alltså vinna ronder på att göra snygga undanglidningar - utan att slå ett enda slag? Kan man vinna en hel match bara på att vara överjävlig på att ducka och glida undan? :-) Eller blir man straffad för inaktivitet då? Var går gränsen mellan inaktivitet och att vara grym på att undvika stryk?
Senast redigerad av fujian 2018-06-13 kl. 18:00.
Citera
2018-06-13, 18:34
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Bryter tillfälligt diskussionen om kommande matcher med en okunnig fråga. En fråga som jag säkert lätt kan googla fram - men det kan kanske kan leda fram till någon diskussion som fler vill ta del av.

Min fråga är helt enkelt: Vad ger "poäng" i proffsboxning? Vad är det som gör att en domare ger en rond till den ena eller den andra boxaren? Jag har väl alltid trott att det är rena träffar man främst går på och inget annat. Möjligtvis även aggressivitet och allmänt "tryck" i ringen. Men det verkar som en domare kan tänka "Gud, vilken snygg duckning X gjorde! X var på väg att förlora ronden men tack vare den snygga duckningen så ger jag honom rondsegern - även fast Y träffat flera gånger"

Det som får mig att undra är taget från GGGs wiki: "CompuBox stats showed that Golovkin was the busier of the two, landing 218 of 703 thrown (31%), while Álvarez was more accurate, landing 169 of his 505 thrown (34%). Golovkin out punched Álvarez in 10 of the 12 rounds"

Så varför vann inte GGG? Eller snarare: varför finns det människor som tycker att Canelo vann? Det står ju i svart på vitt att GGG träffade 218 gånger emot Canelos 169 och GGG var dessutom mer aggressiv och slog mer. Så vad är problemet?

Man kan alltså vinna ronder på att göra snygga undanglidningar - utan att slå ett enda slag? Kan man vinna en hel match bara på att vara överjävlig på att ducka och glida undan? :-) Eller blir man straffad för inaktivitet då? Var går gränsen mellan inaktivitet och att vara grym på att undvika stryk?

Seriöst? Du behöver titta på boxning i ett antal år och lära dig. Det är inget som går att uttrycka i text eller i siffror. Ett antal faktorer spelar in. Det är inte alltid rättvist.

Du kan inte läsa två eller tre meningar och lära dig hela proffsboxningens historia. Folk vill att det ska var enkelt men tyvärr.....
Citera
2018-06-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Seriöst? Du behöver titta på boxning i ett antal år och lära dig. Det är inget som går att uttrycka i text eller i siffror. Ett antal faktorer spelar in. Det är inte alltid rättvist.

Du kan inte läsa två eller tre meningar och lära dig hela proffsboxningens historia. Folk vill att det ska var enkelt men tyvärr.....

Ja, okej, barnsligt skrivet av mig - jag var stressad. Försökte bara få fram min undran snabbt. Jag var på väg till jobbet. Nu är jag på jobbet. :-)

Men vadå?
Citat:
Det är inget som går att uttrycka i text eller i siffror
Finns det inte nedskrivet vad domarna tittar på och hur de ska bedöma? Det låter väldigt konstigt. Vad lär dom sig på domarkurserna? Att utveckla en magkänsla? Vilka är faktorerna? Berätta? Ja, jag är okunnig och jag står för det. :-)
Citera
2018-06-14, 07:14
Medlem
Canelo vs GGG verkar vara på. I september går re matchen. Håller stenhårt på GGG.
Citera
2018-06-14, 16:43
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Canelo vs GGG verkar vara på. I september går re matchen. Håller stenhårt på GGG.

Om inte Canelo juicar igen då. Han kommer alltid att få den slängt i sitt ansikte. Hoppas också på GGG. Canelo vill inte möta Charlo, så han fightas mot GGG igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in