2017-01-29, 19:33
Medlem
Som jag hävdat här i tråden innan, Mikey Garcia är en Superstjärnan. Och en oerhört ödmjuk och fantastisk ambassadör för sporten!
Citera
2017-01-29, 22:59
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Stefan Alfeldt på Aftonbladet är en duktig och kunnig kampsportsreporter, han har sett mängder av matcher, inte minst stormatcher.

Men nu tror jag att det har slagit slint i hans övre regioner.

Alfeldt har skrivit en krönika på temat "varför förföljs jag av usla domare?". Så listar han några matcher med skandalartade domarbeslut där svenska utövare helt uppenbart blev bortdömda. Han nämner bland annat:

1. Andreas Gustafsson mot Jon Jones (MMA).
2. Badou Jack mot George Groves (han är upprörd över att det blev 2-1 och inte 3-0).
3. Badou Jack mot deGale (han är upprörd över oavgjort istället för Jack-seger.)

Match 1: Hur han kan tycka att den är uppenbart feldömd övergår mitt förstånd.
Match 2: Okej, svensken borde ha fått 3-0. Men det händer hela tiden att någon domare dömer annorlunda i matcher av den här karaktären, där en boxare inte är totalt överlägsen.
Match 3: Jag hade accepterat Jack-seger och deGale-seger, liksom oavgjort. Så jämt var det. Mayweathers (och Jacks) tirader om köpta domare var pinsamma att höra.

Vad säger ni? Kan man i någon av dessa matcher prata om regelrätt domarskandal?
Nej! Tråkigt svar, men så är det. Jag håller med dig.

Är det någon som har nattens match mellan Frampton och Santa Cruz? Jag missade den. Hoppas på ett tredje möte i Belfast!
Citera
2017-01-29, 23:46
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Stefan Alfeldt på Aftonbladet är en duktig och kunnig kampsportsreporter, han har sett mängder av matcher, inte minst stormatcher.

Men nu tror jag att det har slagit slint i hans övre regioner.

Alfeldt har skrivit en krönika på temat "varför förföljs jag av usla domare?". Så listar han några matcher med skandalartade domarbeslut där svenska utövare helt uppenbart blev bortdömda. Han nämner bland annat:

1. Andreas Gustafsson mot Jon Jones (MMA).
2. Badou Jack mot George Groves (han är upprörd över att det blev 2-1 och inte 3-0).
3. Badou Jack mot deGale (han är upprörd över oavgjort istället för Jack-seger.)

Match 1: Hur han kan tycka att den är uppenbart feldömd övergår mitt förstånd.
Match 2: Okej, svensken borde ha fått 3-0. Men det händer hela tiden att någon domare dömer annorlunda i matcher av den här karaktären, där en boxare inte är totalt överlägsen.
Match 3: Jag hade accepterat Jack-seger och deGale-seger, liksom oavgjort. Så jämt var det. Mayweathers (och Jacks) tirader om köpta domare var pinsamma att höra.

Vad säger ni? Kan man i någon av dessa matcher prata om regelrätt domarskandal?
1. Tycker Alexander* Gustafsson vann tre ronder i den matchen. Men jag kan även se hur man kan ha gett 3 ronder till Jones.
2. Tycker Jack vann den. Men det var tight. Att en av domarna tyckte Grooves vann kan jag väl se som rimligt eftersom det var såpass jämt. Men eftersom Jack ändå vann ser jag inte hur det spelar någon roll.
3. Samma där. Riktigt tight. Både vinst med 1-2 poäng för Jack eller DeGale, eller oavgjort, kan jag köpa som rimligt resultat. Officiellt, utifrån vad jag såg, tycker jag Jack snodde segern med två poäng i.o.m. nedslagningen i sista ronden. Hade det oavgjort efter 11.

När det gäller Badou Jack har han under sin titelhistoria haft enbart jämna matcher. Däremot tycker jag den där domslutet var mest befängt är det oavgjorda resultatet mot Bute. Kan inte se hur Jack inte vann den matchen med åtminstone 3-4 ronder.

Kan hålla med journalisten om att domsluten kan ses som fel, men inte att de är såpass kontroversiella som han predikar om. Inga rån.
Läser inte aftonblaskan så ofta, så jag har inte läst något av denna Alfeldt vad jag kan minnas. Men jag har noterat, både sen MMA blev mainstream och nu när boxning fått ett uppsving i popularitet igen, att det finns flera självutnämnda experter på området bland svenska sportjournalister.. Dessa verkar ofta lyckas häva ur sig ledare och krönikor och liknande där missuppfattningar, feltolkningar och direkta faktafel står som spön i backen.
Citera
2017-01-30, 07:10
Medlem
Frampton en besvikelse för mig. Dock hade Santa Cruz gjort läxan. Det ska han har cred för. Segern var helt i sin ordning. Men en tredje match är nog oundviklig. Hoppas de kan lägga den i Belfast till sommaren.
Citera
2017-02-03, 12:13
Medlem
Då är det dags för Eubank Jr att krönas till världsmästare i random förbundet IBO mot en australiensare med ett record som knappast skrämmer någon. Pappa Eubank målar ju upp sonen son den som skulle bolla med båda Ward o Kovalev.... Han är ju helt borta den gode English...
Citera
2017-02-04, 17:32
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Då är det dags för Eubank Jr att krönas till världsmästare i random förbundet IBO mot en australiensare med ett record som knappast skrämmer någon. Pappa Eubank målar ju upp sonen son den som skulle bolla med båda Ward o Kovalev.... Han är ju helt borta den gode English...
Kul att den går på Viaplay också så man slipper köpa in den själv, för det hade jag inte gjort. Det här är nog första gången i livet som jag är glad att jag hade fel haha!

Eubank Sr gör inte sin son så stora tjänster med sitt härjande och skitsnack kan man inte säga, nej. Snarare gör han honom till en engelsk motsvarighet till Adrien Broner som bara slösar bort sin otroliga talang. Jag hoppas att Quinlan spöar skiten ur honom. Jag tror inte att det kommer hända, men jag hoppas så. Vad som talar för australiensaren är att det här är hans chans att presentera sig på världsscenen, han har allt att vinna och i stort sett ingenting att förlora. För Eubank Jr är läget snarare tvärtom.
Citera
2017-02-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Kul att den går på Viaplay också så man slipper köpa in den själv, för det hade jag inte gjort. Det här är nog första gången i livet som jag är glad att jag hade fel haha!

Eubank Sr gör inte sin son så stora tjänster med sitt härjande och skitsnack kan man inte säga, nej. Snarare gör han honom till en engelsk motsvarighet till Adrien Broner som bara slösar bort sin otroliga talang. Jag hoppas att Quinlan spöar skiten ur honom. Jag tror inte att det kommer hända, men jag hoppas så. Vad som talar för australiensaren är att det här är hans chans att presentera sig på världsscenen, han har allt att vinna och i stort sett ingenting att förlora. För Eubank Jr är läget snarare tvärtom.
Då var galan i gång. En Selby är alltid intressant.
Hoppas du får rätt ang dina profesior ang Eubank, att han bli KO ad.. Hade varit kanon 👌
Citera
2017-02-04, 22:59
Medlem
Citat:

Hade Sr snackat sig till en match mot Golovkin så hade han vunnit med sitt BS men samtidigt så önkar man ju att Jr hade fått den matchen och inom 30 sekunder blivit avslöjad och sedan sönderslagen i 1, 2, 3 ronder eller så innan matchen hade stoppats.
Citera
2017-02-04, 23:46
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Hade Sr snackat sig till en match mot Golovkin så hade han vunnit med sitt BS men samtidigt så önkar man ju att Jr hade fått den matchen och inom 30 sekunder blivit avslöjad och sedan sönderslagen i 1, 2, 3 ronder eller så innan matchen hade stoppats.
Sr snackade ju till sig matchen, vilket jag tror han gjorde som rent skryt. Att han sedan ställde totalt orimliga krav var nog en manöver för att få motparten att tacka nej och på så vis rädda sonens hälsa. För det inser nog Sr också, att Jr skulle få storpisk av Golovkin och alla på tio-topp-listan i mellanvikten. Så även supermellan.

Edit: stort hjärta i både Price och Hammer nyss. Lider lite med Price som får bränslestopp så där, men vilken krigare!
Senast redigerad av introverto 2017-02-04 kl. 23:50.
Citera
2017-02-05, 00:40
Medlem
Ollonets avatar
Nån mer pinsam boxare än Eubank får man leta efter.Samma intro som sin far när han går in till match.Hela hans uppsyn gör att man hoppas att han ska åka på stryk.
Citera
2017-02-05, 01:04
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Nån mer pinsam boxare än Eubank får man leta efter.Samma intro som sin far när han går in till match.Hela hans uppsyn gör att man hoppas att han ska åka på stryk.
Tyvärr inte denna gången. Quinlan var alldeles för långsam. Kunde ta en smäll dock, eller om det är Eubank som inte slår tillräckligt hårt. Hoppas nu att han får DeGale, Groves eller någon i den kalibern.

Haha, samma beteende i ringen som sin far också. Frågan är om pappa Eubank inte skapat Jr i något labb i källaren istället för att knulla på hans morsa som är brukligt i skapandet av barn?
Citera
2017-02-05, 10:24
Medlem
Citat:
Tyvärr inte denna gången. Quinlan var alldeles för långsam. Kunde ta en smäll dock, eller om det är Eubank som inte slår tillräckligt hårt. Hoppas nu att han får DeGale, Groves eller någon i den kalibern.

Haha, samma beteende i ringen som sin far också. Frågan är om pappa Eubank inte skapat Jr i något labb i källaren istället för att knulla på hans morsa som är brukligt i skapandet av barn?
Hahaha, fan vet. The Aussie boy tålde en del och var bättre än jag trodde men att kalla det en världsmästare är bara pinsamt 😳... Ska Jr vinna någon respekt så gäller det att han möter nån i topp 10. Kung Arthur hade varit en bra början.. Sen en retur mot BJS, eller DeGale
Blir en mkt intresant vår med bra fighter arrade av Matchroom och Boxnation /BT sport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in