2011-12-04, 21:50
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Bröt handen? Varför hördes inget av det mellan ronderna? Ni som kan tyska hörde väl Helenius tränare säga "nu måste du göra något" och visa vänster-höger innan rond 11?

Bruten hand låter som en lögn. Helenius var ju utmattad, tog emot många kroppsslag, hade ingen kraft i slagen efter rond 4 typ.....

Jag tror vi kan ta död på bruten högerhand-myten. Helenius tränare visar vänster-höger och instruerar högerslag. (Tyvärr hör man inte vad han säger pga kommentatorerna men som jag minns det sa han på tyska "nu måste du göra något")

Bevis från 11:15:

http://www.youtube.com/watch?v=s2OzGW2dBhw
Citera
2011-12-04, 22:07
Medlem
tom-joness avatar
Skön söndag, innan frukost hade man sett Cotto-Margacheato, Mares-Agbeko, Mike Jones-Lujan, Moreno-Darchinyan och Wolak-Rodriguez.

Cotto kommer troligast möta Chavez Jr, det är väl det som den jävla Arum vill. Cottos kontrakt med Top Rank har visserligen gått ut nu men jag tror han lär stanna där.

Har bara sett 12e ronden av Helenius-Chisora men som det låter av det man läst i media så vart det ett ruttet domslut. Helenius hade stått i dubbelguard stora delar av fighten. Bruten hand säger han själv. Heroiskt säger vissa här. Heroiskt var när Bosse Högberg gick 13 ronder med bruten käke. Eller när James Toney gick 10 ronder med avsliten biceps och triceps i vänster arm. Eller när Danny Williams knockade Mark Potter med en vänster uppercut när hans högeraxel hoppat ur led och armen hängde å dinglade. Eller när Arturo Gatti bröt handen i 4e ronden i andra mötet mot Ward och krigade som ett djur iallafall. Eller framförallt Harry Greb som boxade en stor del av sin karriär (ca 300 profighter) blind på ena ögat. Det är heroiskt. Men bra av Helenius att fullfölja iallafall. Lycka till framöver, hoppas näven blir bra. Kul med en skandinav i stora fighter.

Vic Darchinyans sista fight gick inget vidare, han fick en boxningslektion av Moreno. Nu ska han tydligen gå över till MMA, undrar hur det kommer gå.

Nån skrev att Cotto har dålig kondis och kanske har den inte alltid varit på topp men nu var den som den ska. Han var bra tränad. Den som skrev det har förmodligen inte boxat matcher själv, det är då man inser hur fruktansvärt jobbigt det är att backa när man boxar. Att möta ett betongblock som Margarito som bara kommer och kommer är skittufft, det tar väldigt mkt mer på krafterna att bli pressad sådär. Cottos nya coach verkar skarp och fick honom att träna bla genom att springa baklänges och sidledes i sand. Bra. Men han pressade honom också när de körde mittsar, Cotto fick backa och göra snabba sidförflyttningar. Jag tror inte Cotto följde taktiken helt, istället för att gå åt sidan runt Margarito så backade han lite för mkt rakt bakåt, ungefär som i första fighten. Men han boxade bättre denna gången på det stora hela, trots att han igen gick för lite mot kroppen och slog för lite på insidan. Men det är min fasta övertygelse att Cotto vunnit även om Marg fått fortsätta och även om ögat inte murats igen.
En bra intensiv fight var det men jag vill inte se dem mötas igen. Jag hoppas att jag aldrig mer behöver se Margarito boxas, han är en jävla fuskare. Dessutom så kommer han bli allvarligt skadad snart. Jag tror det kan bli svårt för honom att bli licensierad i USA igen.
Citera
2011-12-04, 22:20
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Jag tror vi kan ta död på bruten högerhand-myten. Helenius tränare visar vänster-höger och instruerar högerslag. (Tyvärr hör man inte vad han säger pga kommentatorerna men som jag minns det sa han på tyska "nu måste du göra något")

Man kan ju slå även med en spricka i handen. Inte skönt och inte vidare hårda slag men det går. Distraherar motståndaren om inte annat.

http://www.youtube.com/watch?v=rImBAyrnal0&feature=related
3e fighten var det visst, kolla 9:16 in i klippet. Fraktur i handen. Men kolla resten av fighten hur Gatti krigar som ett djur och vinner. Det är heroiskt!
Citera
2011-12-05, 12:23
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:

Ja gillar Helenius. Jag hade velat ha en övertygande seger, men detta vad fan. Detta var kasst. Han vann absolut inte. Och snack om handen, där låter han som Haye som klagar på tån. Nä enligt finsk press så har det inte varit något brutet i handen.

Och efter matchen snacka Helenius med press-folk, varför visa han inte upp handen där? Chisora var den bättre boxarn, Helenius var den sämre. Om nu Helenius var kass i handen, så SKALL DE HA RETURMÖTE.
Citera
2011-12-05, 12:31
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Cotto kommer troligast möta Chavez Jr, det är väl det som den jävla Arum vill. Cottos kontrakt med Top Rank har visserligen gått ut nu men jag tror han lär stanna där.
Gillar dem båda, hade velat de möter nån annan, inte varandra. Varför vet jag inte. Jag gillar Chavez och gillar Cotto.
Citera
2011-12-05, 12:32
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:

Har bara sett 12e ronden av Helenius-Chisora men som det låter av det man läst i media så vart det ett ruttet domslut. Helenius hade stått i dubbelguard stora delar av fighten.
http://www.youtube.com/watch?v=nZlu0lVPso0

Se matchen och återkom med kommentarer..
Citera
2011-12-05, 12:35
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
En bra intensiv fight var det men jag vill inte se dem mötas igen. Jag hoppas att jag aldrig mer behöver se Margarito boxas, han är en jävla fuskare. Dessutom så kommer han bli allvarligt skadad snart. Jag tror det kan bli svårt för honom att bli licensierad i USA igen.
Precis. Dessutom tycker jag han såg långsam ut.

Nä, han är en riktig bandit.

Förresten, tror du ögat blev svullet pga Pacmans bomma igen den i deras möte? Alltså har svullnaden samband med den fighten eller var det helt Cottos förtjänst? Eller kan de varit ögonskadan som skapa svullnaden?
Citera
2011-12-06, 12:48
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Ja gillar Helenius. Jag hade velat ha en övertygande seger, men detta vad fan. Detta var kasst. Han vann absolut inte. Och snack om handen, där låter han som Haye som klagar på tån. Nä enligt finsk press så har det inte varit något brutet i handen.

Och efter matchen snacka Helenius med press-folk, varför visa han inte upp handen där? Chisora var den bättre boxarn, Helenius var den sämre. Om nu Helenius var kass i handen, så SKALL DE HA RETURMÖTE.

Håller med i mycket av det du säger, Helenius borde ha varit mer övertygande men kanske var det en underskattning av Chisora också från både media och Helenius. Chisora bjöd på mycket bra motstånd och visade verkligen vad han går för, jag hoppas innerligt på ett returmöte mellan dessa två - väldigt underhållande fight oavsett om resultatet må ha varit orättvist. Fin kemi.

Helenius skadade alltså handen i första ronden (http://www.youtube.com/watch?v=nZlu0lVPso0 - folk säger att det var runt 01:10 i klippet), det var dock inget brutet men Helenius sa att det gjorde mer ont än när han bröt ett finger mot Oloukon så man kan ju förstå varför han blev så pass passiv med högern. Som sagt, detta kan ju vara en "undanflykt" men han vann ju (om än kontroversiellt) olikt Haye som förlorade ganska klart mot Klitschko så jag tror på det Helenius säger.

Så här sade Helenius efter ett besök hos läkare (taget från http://hbl.fi/sport/2011-12-05/helenius-handskada-lindrig):
Citat:
– Jag befarade mer. Ett ligament och en ledkapsel har på något sätt hamnat ur led, säger Helenius.

Röntgenbilderna visade också en liten spricka, men Helenius trodde på betydligt värre skador utgående från smärtan under lördagskvällens EM-match.

Förhoppningsvis så slipper han operera och kan möta Dimitrenko för att försvara titeln, och det blir hans riktiga värdemätare enligt mig. Sen tycker jag han bör ta en returmatch med Chisora för att hävda sig igen

Edit: Vill också lägga till att jag tror att det var positivt för Helenius att verkligen få ett tufft motstånd, uthärda smärta och genomgå 12 ronder. Bra för hans utveckling enligt mig.
Citera
2011-12-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Håller med i mycket av det du säger, Helenius borde ha varit mer övertygande men kanske var det en underskattning av Chisora också från både media och Helenius. Chisora bjöd på mycket bra motstånd och visade verkligen vad han går för, jag hoppas innerligt på ett returmöte mellan dessa två - väldigt underhållande fight oavsett om resultatet må ha varit orättvist. Fin kemi.

Helenius skadade alltså handen i första ronden (http://www.youtube.com/watch?v=nZlu0lVPso0 - folk säger att det var runt 01:10 i klippet), det var dock inget brutet men Helenius sa att det gjorde mer ont än när han bröt ett finger mot Oloukon så man kan ju förstå varför han blev så pass passiv med högern. Som sagt, detta kan ju vara en "undanflykt" men han vann ju (om än kontroversiellt) olikt Haye som förlorade ganska klart mot Klitschko så jag tror på det Helenius säger.

Så här sade Helenius efter ett besök hos läkare (taget från http://hbl.fi/sport/2011-12-05/helenius-handskada-lindrig):

Förhoppningsvis så slipper han operera och kan möta Dimitrenko för att försvara titeln, och det blir hans riktiga värdemätare enligt mig. Sen tycker jag han bör ta en returmatch med Chisora för att hävda sig igen

Edit: Vill också lägga till att jag tror att det var positivt för Helenius att verkligen få ett tufft motstånd, uthärda smärta och genomgå 12 ronder. Bra för hans utveckling enligt mig.
han vann knappt ett par ronder den där svikaren, även en blind man kan se att han forlorade matchen. Så kom för fan inte hit och försvara korruptionen som pågår i boxningen nu..

Helenius borde träna ordentligt, mentalt, gymmet och på sin uthållighet istället för att börja hitta på massa saker varje gång han torskar.. har tappat all hopp och respekt om honom, han som såg så lovande ut.

klitschko skulle massakrera honom inom 3-4 ronder.. håll dig borta från dem rånar-Robban för där kommer du inte kunna ha nytta av dina korrupta domare ditt jävla as
Senast redigerad av I Am Omega 2011-12-08 kl. 16:08.
Citera
2011-12-08, 16:45
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Am Omega
han vann knappt ett par ronder den där svikaren, även en blind man kan se att han forlorade matchen. Så kom för fan inte hit och försvara korruptionen som pågår i boxningen nu..

Helenius borde träna ordentligt, mentalt, gymmet och på sin uthållighet istället för att börja hitta på massa saker varje gång han torskar.. har tappat all hopp och respekt om honom, han som såg så lovande ut.

klitschko skulle massakrera honom inom 3-4 ronder.. håll dig borta från dem rånar-Robban för där kommer du inte kunna ha nytta av dina korrupta domare ditt jävla as

Bara av nyfikenhet, vilka matcher innan Chisora ansåg du att han borde ha torskat? Visst, han kanske drog ut lite i Liakhovich-matchen och tog onödigt många smällar och det blev en sen TKO i nionde. Men innan dess tyckte jag att han imponerade stort mot både Peter och Levin.

Men ja, håller med dig att Helenius måste träna hårdare speciellt kondisen, får han såg ganska utpumpad ut efter 6 ronder typ.

Sen försvara korruptionen är inget jag försöker göra, har tidigare i tråden sagt att jag inte har kunskap nog om hur poängsystemet fungerar och jag medger att Chisora såg bättre ut i matchen. Däremot så vill jag gärna spekulera i hur framtiden ser ut för Helenius samt om det nu var en skada som hämmade honom i fighten eller inte. En Helenius-Chisora II hade varit rättvist i England eller neutral mark, låt oss hoppas.
Citera
2011-12-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Bara av nyfikenhet, vilka matcher innan Chisora ansåg du att han borde ha torskat? Visst, han kanske drog ut lite i Liakhovich-matchen och tog onödigt många smällar och det blev en sen TKO i nionde. Men innan dess tyckte jag att han imponerade stort mot både Peter och Levin.

Men ja, håller med dig att Helenius måste träna hårdare speciellt kondisen, får han såg ganska utpumpad ut efter 6 ronder typ.

Sen försvara korruptionen är inget jag försöker göra, har tidigare i tråden sagt att jag inte har kunskap nog om hur poängsystemet fungerar och jag medger att Chisora såg bättre ut i matchen. Däremot så vill jag gärna spekulera i hur framtiden ser ut för Helenius samt om det nu var en skada som hämmade honom i fighten eller inte. En Helenius-Chisora II hade varit rättvist i England eller neutral mark, låt oss hoppas.
såg jävligt illa ut mot sergei liakhovic innan han stoppade honom, men mot chisora såg han uppgiven ut..
och det stod klart efter 4 ronden att Helenius är rädd, chisora bestämde tempot han var den enda drivande fightern. det såg man på honom, det handlade inte om någon skada utan att han faktiskt inte hade en kämpar/vinnar-anda som boxare brukar ha. det tappade han ganska fort i början av matchen när han insåg att chisora kan ta hans powershots.

sen måste jag säga att jag gillat Helenius val av motståndare hittills men jag blev otroligt besviken på hans sista match.. det jag ifrågasätter hos han är hjärtat faktiskt, han klappade ihop mot chisora och mestadels gömde sig bakom sin gard.
verkar som han är en Sven Ottke eller Brian Nielsen typ, som bara fightas på hemmaplan i Finland eller Tyskland med korrupta domare..

Klitschko och Haye gör mos av Helenius just nu.. han behöver 3-4 år till kanske om han nu nånsin kommer lära sig läxan. men klart är det chisora boxade öronen av honom vilket jag inte alls hade förväntat mig eller hoppats
Citera
2011-12-10, 17:22
Medlem
Spännande match inatt mellan Lamont Peterson och Amir Khan, gillar inte Khan men tror att han tar det ändå.. hoppas på en jämn match dock! Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in