Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Ja gillar Helenius. Jag hade velat ha en övertygande seger, men detta vad fan. Detta var kasst. Han vann absolut inte. Och snack om handen, där låter han som Haye som klagar på tån. Nä enligt finsk press så har det inte varit något brutet i handen.
Och efter matchen snacka Helenius med press-folk, varför visa han inte upp handen där? Chisora var den bättre boxarn, Helenius var den sämre. Om nu Helenius var kass i handen, så SKALL DE HA RETURMÖTE.
Håller med i mycket av det du säger, Helenius borde ha varit mer övertygande men kanske var det en underskattning av Chisora också från både media och Helenius. Chisora bjöd på mycket bra motstånd och visade verkligen vad han går för, jag hoppas innerligt på ett returmöte mellan dessa två - väldigt underhållande fight oavsett om resultatet må ha varit orättvist. Fin kemi.
Helenius skadade alltså handen i första ronden (
http://www.youtube.com/watch?v=nZlu0lVPso0 - folk säger att det var runt 01:10 i klippet), det var dock inget brutet men Helenius sa att det gjorde mer ont än när han bröt ett finger mot Oloukon så man kan ju förstå varför han blev så pass passiv med högern. Som sagt, detta kan ju vara en "undanflykt" men han vann ju (om än kontroversiellt) olikt Haye som förlorade ganska klart mot Klitschko så jag tror på det Helenius säger.
Så här sade Helenius efter ett besök hos läkare (taget från
http://hbl.fi/sport/2011-12-05/helenius-handskada-lindrig):
Citat:
– Jag befarade mer. Ett ligament och en ledkapsel har på något sätt hamnat ur led, säger Helenius.
Röntgenbilderna visade också en liten spricka, men Helenius trodde på betydligt värre skador utgående från smärtan under lördagskvällens EM-match.
Förhoppningsvis så slipper han operera och kan möta Dimitrenko för att försvara titeln, och det blir hans riktiga värdemätare enligt mig. Sen tycker jag han bör ta en returmatch med Chisora för att hävda sig igen
Edit: Vill också lägga till att jag tror att det var positivt för Helenius att verkligen få ett tufft motstånd, uthärda smärta och genomgå 12 ronder. Bra för hans utveckling enligt mig.