Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-14, 19:32
  #9409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Men vadå? Finns det inte nedskrivet vad domarna tittar på och hur de ska bedöma? Det låter väldigt konstigt. Vad lär dom sig på domarkurserna? Att utveckla en magkänsla? Vilka är faktorerna? Berätta? Ja, jag är okunnig och jag står för det. :-)
HBO Boxing unofficial scorer Harold Lederman explains how to score a fight
https://youtu.be/YHnEva3lC9Y
Citera
2018-06-14, 23:34
  #9410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
HBO Boxing unofficial scorer Harold Lederman explains how to score a fight
https://youtu.be/YHnEva3lC9Y

Ja, tack. Den "officiella" bedömningen handlar alltså om 25% clean punching, 25% effective aggressiveness, 25% ring generalship och 25% defence.

Men sen säger han "the truth is that you score 99% for clean punching and 1% for the other three, thats the truth".

Om vi går efter den officiella bedömningen och fortsätter att använda GGG och Canelo som exempel, så bör väl GGG ha vunnit "Clean Punching" (enligt CompuBox), "effective aggressiveness" samt "ring generalship" och Canelo hade kanske bättre försvar.

Enligt detta så skulle ju GGG ha vunnit. Och om vi sen beaktar det där om 99% och 1% så skulle GGG också ha vunnit.

Så, ska jag var ärlig förstår jag ännu inte varför en del tycker Canelo vann?

Är det olika faktorer i olika länder tro?
Citera
2018-06-15, 16:03
  #9411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Ja, tack. Den "officiella" bedömningen handlar alltså om 25% clean punching, 25% effective aggressiveness, 25% ring generalship och 25% defence.

Men sen säger han "the truth is that you score 99% for clean punching and 1% for the other three, thats the truth".

Om vi går efter den officiella bedömningen och fortsätter att använda GGG och Canelo som exempel, så bör väl GGG ha vunnit "Clean Punching" (enligt CompuBox), "effective aggressiveness" samt "ring generalship" och Canelo hade kanske bättre försvar.

Enligt detta så skulle ju GGG ha vunnit. Och om vi sen beaktar det där om 99% och 1% så skulle GGG också ha vunnit.

Så, ska jag var ärlig förstår jag ännu inte varför en del tycker Canelo vann?

Är det olika faktorer i olika länder tro?


Finns ju alltid korruption i det hela, kan tänka mig att en rematch drar in ton med cash och när det kommer till domarna så favoriserar dom klart omedvetet eller medvetet samma sak gäller för hur dom ger poäng dom blir olika mycket imponerade för olika saker
Citera
2018-06-16, 03:01
  #9412
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Ja, tack. Den "officiella" bedömningen handlar alltså om 25% clean punching, 25% effective aggressiveness, 25% ring generalship och 25% defence.

Men sen säger han "the truth is that you score 99% for clean punching and 1% for the other three, thats the truth".

Om vi går efter den officiella bedömningen och fortsätter att använda GGG och Canelo som exempel, så bör väl GGG ha vunnit "Clean Punching" (enligt CompuBox), "effective aggressiveness" samt "ring generalship" och Canelo hade kanske bättre försvar.

Enligt detta så skulle ju GGG ha vunnit. Och om vi sen beaktar det där om 99% och 1% så skulle GGG också ha vunnit.

Så, ska jag var ärlig förstår jag ännu inte varför en del tycker Canelo vann?

Är det olika faktorer i olika länder tro?

Adelaide Byrd är tyvärr den enda som ansåg att Canelo vann med 118-110 och därmed avgjorde domslutet. GGG vann, ifall man skall utgå från boxningens premisser. Domslutet stinker skunk och korruption.
Citera
2018-06-17, 16:06
  #9413
Medlem
Errol Spence Jr befäste sig i topp 5 P4P i natt. Grym KO mot kroppen gjorde mexaren helt utslagen.

Sen kan man undra vad Kalle o Co håller på med i WBSS.. Inga datum eller info överhuvudtaget när det gäller finalerna i SM och CW. Näst intill pinsamt..
Citera
2018-06-17, 18:21
  #9414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Ja, tack. Den "officiella" bedömningen handlar alltså om 25% clean punching, 25% effective aggressiveness, 25% ring generalship och 25% defence.

Men sen säger han "the truth is that you score 99% for clean punching and 1% for the other three, thats the truth".

Om vi går efter den officiella bedömningen och fortsätter att använda GGG och Canelo som exempel, så bör väl GGG ha vunnit "Clean Punching" (enligt CompuBox), "effective aggressiveness" samt "ring generalship" och Canelo hade kanske bättre försvar.

Enligt detta så skulle ju GGG ha vunnit. Och om vi sen beaktar det där om 99% och 1% så skulle GGG också ha vunnit.

Så, ska jag var ärlig förstår jag ännu inte varför en del tycker Canelo vann?

Är det olika faktorer i olika länder tro?
Ja, i Tyskland är det 25% clean clinching, 25% ineffective passiveness, 25% high double guard och 25% defence.

I grunden så vill man ha domare som dömer till fördel för den boxning som drar tittare, i USA är det action och KO och i Tyskland något mer robotlikt stelt med kontroll.
Citera
2018-06-19, 09:01
  #9415
Medlem
Spännande gala på lördag trots att BJS hoppat av. Yarde och DDD och Murrys titelfight mot Garcia.
Citera
2018-06-20, 21:25
  #9416
Medlem
Äntligen!! Finalen mellan Usyk vs Gassiev är satt till den 21 juli i Moskva. Detta tar Gassiev lätt hand om. Hemmaplan o allt!
Citera
2018-06-20, 22:04
  #9417
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Ja, tack. Den "officiella" bedömningen handlar alltså om 25% clean punching, 25% effective aggressiveness, 25% ring generalship och 25% defence.

Men sen säger han "the truth is that you score 99% for clean punching and 1% for the other three, thats the truth".

Om vi går efter den officiella bedömningen och fortsätter att använda GGG och Canelo som exempel, så bör väl GGG ha vunnit "Clean Punching" (enligt CompuBox), "effective aggressiveness" samt "ring generalship" och Canelo hade kanske bättre försvar.

Enligt detta så skulle ju GGG ha vunnit. Och om vi sen beaktar det där om 99% och 1% så skulle GGG också ha vunnit.

Så, ska jag var ärlig förstår jag ännu inte varför en del tycker Canelo vann?

Är det olika faktorer i olika länder tro?

Jag har bara sett matchen mellan GGG och Canel en gång. Jag gav 6 ronder till Canelo och 6 ronder till Golovkin. Om du har tid så hade det varit intressat att höra vad du tycker rond 3, 4 och 11. Vem vann dessa ronder?

Det här är mitt inlägg från dagen efter matchen:

Citat:
Jag var helt neutral, hoppades lika mycket på en canelo-vinst som en ggg-seger. (Ville mest av allt se en ko-vinst och förväntade mig mer av ggg).

Jag satt med papper och penna och poängsatte matchen. Jag gav 6 ronder till canelo och 6 ronder till ggg.

Jag hade rond 3, 4 och 11 som jämna ronder(mao väldigt svårbedömnda). Kan posta hela mitt "scorecard" om någon är intresserad.

Jag kanske är den enda som tycker att det var ett rättvist domslut.
Citera
2018-06-28, 07:14
  #9418
Medlem
Då verkar AJ vs Wilder off igen. Trist att de inte kan komma överens. Nu verkar Eddie skylla på Wilders promotor /Tvbolag.
Citera
2018-06-28, 08:08
  #9419
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Då verkar AJ vs Wilder off igen. Trist att de inte kan komma överens. Nu verkar Eddie skylla på Wilders promotor /Tvbolag.
Är man förvånad tror att det är Wilders läger som eg inte vill möta AJ utan se till att denna Wilder byggs upp rejält i US och får in cash på det, AJ vill hans promotor vill men det är nog många hinder kvar innan detta möte sker om det ens kommer ske misstänker båda kommer fightas vidare på var sida om Atlanten utan att mötas men forts mun krig kommer ske!
Citera
2018-07-01, 05:15
  #9420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag har bara sett matchen mellan GGG och Canel en gång. Jag gav 6 ronder till Canelo och 6 ronder till Golovkin. Om du har tid så hade det varit intressat att höra vad du tycker rond 3, 4 och 11. Vem vann dessa ronder?

Det här är mitt inlägg från dagen efter matchen:

Hade själv den 8 - 4 GGG när jag såg den live, när jag såg om den hade jag den 7 - 5 GGG, det var en av rundorna 3 eller 4 som var ganska lika och andra gången gav jag den till Canelo. Jag kan även köpa ditt score på 6 - 6. De flesta hade matchen runt dessa resultat. Men problemet med domslutet var att en av domarna hade matchen 10 - 2 Canelo, vilket är bissart och hon var ensam om att se matchen så. Hennes domslut ledde ju t.o.m. till en tillfällig avstängning, vilket är ganska ovanligt för en boxnings domare.

I mina ögon kan det bara finnas två möjliga förklaringar, inkompetens eller korruption, ärligt talat vet jag inte vilket som är värre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback