2009-09-20, 23:49
Medlem
camejos avatar
haha, detta skrev en i ett annat forum om intervjudebaclet

Citat:
Yo floyd... I'm happy for you. I'ma let you finish... but James Toney had one of the best post-fight outbursts of all time!!!
Senast redigerad av camejo 2009-09-20 kl. 23:51.
Citera
2009-09-21, 00:12
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livefight
Marquez on fighting :mayweater and Pacquiao:

“Different styles,” Marquez said when asked who was the better fighter out of Mayweather and Pacquiao. “Floyd is a defensive fighter 100%. He’s a good counter puncher. Pacquiao is a guy that likes to fight.”
Detta var väl något vi redan visste?
Citera
2009-09-21, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Detta var väl något vi redan visste?
Alla kanske inre såg fighten och kan det var kul att höra "quots från fightern JMM själv vad han tyckte och svara på en frågan ,detta var därför!jag la upp det ,tyckte det hörde till ,

Och Fugu du verkar ha väldigt svårt när andra tar upp något ,delar med sig osv sålänge det inte tilltalar dig. Du verkar bara vara en grining unge som inte låter folk posta inlägg sm dom vill. Vad är faran skedd?.
Du som tycker att du står över alla andra här inne i boxnings kunskap hade det med rätt att hålla käft o låt oss dumbommar fortsätta pladdra om det som vi tycker om om du hade den hedern i dig,men lik dig som du är och dras in sånt som vi båda inte vill tjata om.

sagt det förut ,e det något om boxing om jag finner Lite fakta bild inslag intervjuer osv. kul att lägga upp så kommer ja att göra det.

Och Fugu jag väntar redan tills nästa stor pik
Citera
2009-09-21, 01:02
Medlem
fugus avatar
Citat:
Alla kanske inre såg fighten och kan det var kul att höra "quots från fightern JMM själv vad han tyckte och svara på en frågan ,detta var därför!jag la upp det ,tyckte det hörde till ,

Och Fugu du verkar ha väldigt svårt när andra tar upp något ,delar med sig osv sålänge det inte tilltalar dig. Du verkar bara vara en grining unge som inte låter folk posta inlägg sm dom vill. Vad är faran skedd?.
Du som tycker att du står över alla andra här inne i boxnings kunskap hade det med rätt att hålla käft o låt oss dumbommar fortsätta pladdra om det som vi tycker om om du hade den hedern i dig,men lik dig som du är och dras in sånt som vi båda inte vill tjata om.

sagt det förut ,e det något om boxing om jag finner Lite fakta bild inslag intervjuer osv. kul att lägga upp så kommer ja att göra det.

Och Fugu jag väntar redan tills nästa stor pik
Tolkade det hela fel helt enkelt. Trodde du var ute efter att klanka ner på Floyd, som vanligt, med citatet.
Delge gärna både åsiktet och klipp/citat. Det har jag absolut inget emot. Men var beredd på att jag kanske har åsikter ibland och försök att inte bli alltför uppjagad.

Nej jag tycker inte jag står över någon alls härinne. Ärligt talat vet jag mycket mindre om boxning än kanske majoriteten här. Särskilt Tom-Jones. Det är dock inget problem för mig, det är ingen tävling och jag ser ingen prestige i att veta mest. Däremot är jag en boxningsentusiast som kommer debattera och delge mina åsikter i frågor. En del kan hantera det, andra inte.

Din egen psykoanalys av mig stämmer verkligen inte.
Citera
2009-09-21, 01:28
Bannlyst
http://www.sherdog.com/news/articles/1/note-to-mayweather-amp-boxing-the-battle-is-over-and-you-lost-19810

"Got a matchup fans don’t like, such as Dan Henderson-Rich Franklin II? Replace Henderson with Vitor Belfort."

"Got an injured fighter in a main event card? Put in a top-flight substitute on short notice (if you need examples, click back to the boxing page you came from, where such efficiency is unknown).

Need to get Brock Lesnar in the cage again? Scrap Cain Velasquez-Shane Carwin and give Carwin a go at the biggest name in the sport.

And so on. And check your cable guide while you’re at it -- MMA is on everywhere. Where are the meaningful boxing bouts of years past?"
Citera
2009-09-21, 01:29
Medlem
MegaHeads avatar
Mayweather har inte mött en southpaw sedan 2006 då hann vann över Zeb Judah. Tror Pacman kan störa Floyd pga sin förmåga att slå ur konstiga vinklar. Pacman är också väldigt rörlig i ringen. Han två senaste fighter har han haft ett fantastiskt fotarbete som gett honom fina lägen. Han har blivit snabbare, starkare, men framför allt förbättrat sitt fotarbete/rörelse mönster. Stork skillnad på Pacman 2007 och Pacman 2009. Han kommer montera ner Cotto utan problem och det är hans fötter som kommer göra grovjobbet och hans händer finjobbet.
Citera
2009-09-21, 01:30
Bannlyst
" Däremot är jag en boxningsentusiast" för att qouta dig ,kunde inte sagt det bättre. Boxning e stort i del i mitt liv som jag tänker ta vara på alla sätt jag kan ,njuta ,hata ,skika ,klappa om varann efteråt Denna fina sport som inte existerar i svensk media 2009 och vi kan inte se våra sporter vi följer

TV1000 kan suga ,efter alla lovningar om uppköpningsrätter till alla titel fighter inte bara HW med tv bolag samt promotors,,,,dom kan dra åt helvete
Senast redigerad av livefight 2009-09-21 kl. 01:38.
Citera
2009-09-21, 23:14
Bannlyst
Pac Video

Har inte med någon kommande stor match att göra bara lite ögon godis med Manny Pacquaio för oss boxnings älskare och PacMan fans ,några till en mig finns det nog här inne.

Från slugger till slugger/ boxare i sina mest spännande ögonblick ,också bilder från väldigt tidigt i hans karriär.

Snyggt ihopsatt av hero1 Production ,snygg musik KO`s brawlig.

Fugu jag jävlas inte med dig genom att lägga upp den ,det e bara att skita linken ,bara kan vara kul att sätta sig tillbaka o gotta sig lite för oss som vill det

Enjoy:
http://www.youtube.com/watch?v=ocsqR015R8I&feature=related
Citera
2009-09-21, 23:19
Medlem
fugus avatar
Citat:
Har inte med någon kommande stor match att göra bara lite ögon godis med Manny Pacquaio för oss boxnings älskare och PacMan fans ,några till en mig finns det nog här inne.

Från slugger till slugger/ boxare i sina mest spännande ögonblick ,också bilder från väldigt tidigt i hans karriär.

Snyggt ihopsatt av hero1 Production ,snygg musik KO`s brawlig.

Fugu jag jävlas inte med dig genom att lägga upp den ,det e bara att skita linken ,bara kan vara kul att sätta sig tillbaka o gotta sig lite för oss som vill det

Enjoy:
http://www.youtube.com/watch?v=ocsqR015R8I&feature=related
Du har uppenbarligen fått för dig att jag ogillar Pacquiao. Jag gillar honom skarpt! Har följt honom sen 2001 eller vadfan det var då han knockade Ledwaba. Har det inspelat på VHS!

Det enda jag är tveksam till är all den hypen som kommit om honom helt plötsligt. Jag tycker fortfarande han är, tillsammans med JMM, de bästa superfjäderviktarna, lättviktarna och kanske till och med lätta welterviktarna i världen. Det är grymma jävla fighters, men jag köper inte riktigt att de skulle ha en chans mot en suverän welterviktare som dessutom kan vara en av världens 10 mest talangfulla boxare genom tiderna. Det är därför det finns viktklasser ju.

Nice video förövrigt.
Citera
2009-09-21, 23:37
Medlem
fugus avatar
Utan att vara en dickrider, men ställer frågan ändå. Kan någon nämna en fighter med bättre teknik än Mayweather genom alla tider? Jones är mer spektakulär men knappast lika teknisk. Finns många här som vet mer om boxning än mig, men jag kommer inte på någon.
Tar tacksamt emot tips!
Citera
2009-09-22, 00:04
Bannlyst
Citat:
Utan att vara en dickrider, men ställer frågan ändå. Kan någon nämna en fighter med bättre teknik än Mayweather genom alla tider? Jones är mer spektakulär men knappast lika teknisk. Finns många här som vet mer om boxning än mig, men jag kommer inte på någon.
Tar tacksamt emot tips!

Om vi bara snackar teknik och utförande av "the sweet science of self defense" så nej ,jag kommer då fan inte på någon som utför det så kliniskt som PBF. Han har hållt den stilen hela tiden för den funkar ju ,so why not

Både Jones jr och PBF är DNA dömda till att bli vad dom blev ,Svårt mellan jones på topp och PBF faktiskt tycker jag.
Roy jones spexade mycket pga av sin överlägsenhet ,det gör inte PBF han tar det säkra före det osäkra därmed ofta inga spännande fighter IMO.
Hade Roy varit skäpt hela tiden på bara vinna matchen hur den än såg ut så håller jag dem rätt lika.

Men han lattja runt lite mycket ett tag för att showa just pga av att det ansågs tråkigt att titta på jones för det fanns inget motstånd tycktes det i USA

Långt senare slutade det ju i att Roy gick upp i tungvikt o vann mot Ruiz.....känns årtionden närman tänker å det

Väldigt jämna iallafall ,ställer mig imellan
Citera
2009-09-22, 08:40
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Tar tacksamt emot tips!
Roy Jones har ju faktiskt inget vidare teknik, han gör massor av fel. Dålig guard, jabbar inte, hoppar in slag med hakan uppe osv. MEN..han har/hade ju sån fantastisk atletisk talang och snabbhet så han kom ju undan med det och fick det att se snyggt och tekniskt ut, trots att det egentligen är fel.

Willie Pep var en fantastisk tekniker, en av tidernas bästa fjäderviktare. Ingen puncher (bara 65 KO på 229 segrar) men med en otrolig defensiv. Inga flashy moves, det såg bara så enkelt och naturligt ut.

James Toney är förmodligen den mest naturliga boxaren jag nånsin sett, han är verkligen född till boxare och har en ruskigt bra teknik med små enkla rörelser. Men tyvärr riktigt dålig självdisciplin, han har ätit sönder sin karriär. Kakorna på hans mammas konditori blev hans fall. Riktigt synd.

Men min röst för tidernas bästa tekniker går nog till Pernell Whitaker. Riktigt störig som person men vilken boxare. The noble art of self defence....
http://www.youtube.com/watch?v=_G5v_PNsl4Q

Topp 5:
Sugar Ray Leonard
Ricardo Lopez
Willie Pep
Floyd Mayweather
Pernell Whitaker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto