Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Utan att vara en dickrider, men ställer frågan ändå. Kan någon nämna en fighter med bättre teknik än Mayweather genom alla tider? Jones är mer spektakulär men knappast lika teknisk. Finns många här som vet mer om boxning än mig, men jag kommer inte på någon.
Tar tacksamt emot tips!
Om vi bara snackar teknik och utförande av "the sweet science of self defense" så nej ,jag kommer då fan inte på någon som utför det så kliniskt som PBF. Han har hållt den stilen hela tiden för den funkar ju ,so why not
Både Jones jr och PBF är DNA dömda till att bli vad dom blev ,Svårt mellan jones på topp och PBF faktiskt tycker jag.
Roy jones spexade mycket pga av sin överlägsenhet ,det gör inte PBF han tar det säkra före det osäkra därmed ofta inga spännande fighter IMO.
Hade Roy varit skäpt hela tiden på bara vinna matchen hur den än såg ut så håller jag dem rätt lika.
Men han lattja runt lite mycket ett tag för att showa just pga av att det ansågs tråkigt att titta på jones för det fanns inget motstånd tycktes det i USA
Långt senare slutade det ju i att Roy gick upp i tungvikt o vann mot Ruiz.....känns årtionden närman tänker å det
Väldigt jämna iallafall ,ställer mig imellan