Citat:
Ursprungligen postat av hatarsalt
vitalis bror wladimir slår nog hårdare på ett slag än han själv. och det säger inte så himla mycket. tyson, foreman, louis, liston, lewis etc slog utan tvekan hårdare än vitali. Vitali är inte äns bäst för sin tidsepok heller, Lennox Lewis var mycket bättre och slog till och med vitali fast än han var 38 år gammal och långt förbi sitt bästa. Vitali har inte slagit i närheten så många och så bra boxare som Ali.
Nej, vad jag kan bedömma slår Vitali klart hårdare än Wladimir. Han är även en mer komplett boxare.
Ja Lewis vann. På cut. Fram till dess hade inte Lennox tagit många ronder även om fighten så smått började se bättre och bättre ut för honom.
Sedan är inte 37 år en anmärkningsvärd ålder för en boxare idag. Särskilt inte en tungviktare. Problemet med Lennox är att han var en gudabenådad talang men som var lite för lat för sitt eget bästa. Totalt sett tycker jag givetvis att Lennox är en bättre fighter än Vitali, men ditt exempel saknar ändå relevans.
Förövrigt skulle jag säga att Lewis även var bättre och mer komplett än allas kelgris Ali.
Helgens matcher blir grymma. Kan dock sätta min vänstra testikel på Williams som jag tror kommer bli en p4p kung inom nåt år.