2009-04-09, 00:18
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatarsalt
någon annan som såg povetkin-estrada igår på viasat sport? den svenske kommentatorn började av någon anledning prata om hur tungviktare är större nu för tiden och så sa han att Muhammad Ali inte skulle ha en chanch mot wladimir klitschko eller povetkin, jo han sa faktiskt det tro det eller ej. jag grinade nästan över hur dum i huvudet han var.

Muhammad Ali hade aldrig haft en chans mot Vitali Klitschko, nej. Världens bästa tungviktare genom tiderna är vad han är, så passa på och njut nu medan du fortfarande har chansen!
Citera
2009-04-09, 09:00
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Muhammad Ali hade aldrig haft en chans mot Vitali Klitschko, nej. Världens bästa tungviktare genom tiderna är vad han är, så passa på och njut nu medan du fortfarande har chansen!

He he he, ironi är alltid kul...
Citera
2009-04-09, 23:40
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Inte länge sen WBC utsåg Vitali till bästa "Punchern" genom tiderna. Lägg därtill att Klitschko ALDRIG blivit knockad själv. Sen talar längden, tyngden, och räckvidden för sig själv.. Sluta drömma bort er i svunna tider. Ali var bra för sin era, men nu är det 2009 och Vitalis tidsepok...

Fattas bara när han fäller Valuev, - vilken jävla smäll!
längtar så in i helve...
Citera
2009-04-09, 23:50
Bannlyst
Citat:
Inte länge sen WBC utsåg Vitali till bästa "Punchern" genom tiderna. Lägg därtill att Klitschko ALDRIG blivit knockad själv. Sen talar längden, tyngden, och räckvidden för sig själv.. Sluta drömma bort er i svunna tider. Ali var bra för sin era, men nu är det 2009 och Vitalis tidsepok...

Fattas bara när han fäller Valuev, - vilken jävla smäll!
längtar så in i helve...

vitalis bror wladimir slår nog hårdare på ett slag än han själv. och det säger inte så himla mycket. tyson, foreman, louis, liston, lewis etc slog utan tvekan hårdare än vitali. Vitali är inte äns bäst för sin tidsepok heller, Lennox Lewis var mycket bättre och slog till och med vitali fast än han var 38 år gammal och långt förbi sitt bästa. Vitali har inte slagit i närheten så många och så bra boxare som Ali.
Citera
2009-04-09, 23:55
Medlem
fugus avatar
Jisses vilken sandlådediskussion.
Klitschko skulle ha alla chanser i världen mot vilken tungviktare somhelst ur alla eror. Han är tillräckligt stor och atletiskt begåvad med en väldigt solid teknik samt väldigt bra tryck i nävarna.
Skulle han vara favorit varje fight? Absolut inte.
Skulle han vinna mot Ali? Ja, det skulle han kunna göra. Varför inte? Men jag tror inte Ali skulle vara chanslös på långa vägar. Tramsig fråga överhuvudtaget.

Folk har en tendens att glorifiera gamla mästare och förkasta dagens. Speciellt om fightern har en stil som inte direkt elektifierar.
Senast redigerad av fugu 2009-04-10 kl. 00:01.
Citera
2009-04-10, 00:00
Medlem
fugus avatar
Citat:
vitalis bror wladimir slår nog hårdare på ett slag än han själv. och det säger inte så himla mycket. tyson, foreman, louis, liston, lewis etc slog utan tvekan hårdare än vitali. Vitali är inte äns bäst för sin tidsepok heller, Lennox Lewis var mycket bättre och slog till och med vitali fast än han var 38 år gammal och långt förbi sitt bästa. Vitali har inte slagit i närheten så många och så bra boxare som Ali.
Nej, vad jag kan bedömma slår Vitali klart hårdare än Wladimir. Han är även en mer komplett boxare.

Ja Lewis vann. På cut. Fram till dess hade inte Lennox tagit många ronder även om fighten så smått började se bättre och bättre ut för honom.
Sedan är inte 37 år en anmärkningsvärd ålder för en boxare idag. Särskilt inte en tungviktare. Problemet med Lennox är att han var en gudabenådad talang men som var lite för lat för sitt eget bästa. Totalt sett tycker jag givetvis att Lennox är en bättre fighter än Vitali, men ditt exempel saknar ändå relevans.
Förövrigt skulle jag säga att Lewis även var bättre och mer komplett än allas kelgris Ali.

Helgens matcher blir grymma. Kan dock sätta min vänstra testikel på Williams som jag tror kommer bli en p4p kung inom nåt år.
Citera
2009-04-10, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Nej, vad jag kan bedömma slår Vitali klart hårdare än Wladimir. Han är även en mer komplett boxare.

Ja Lewis vann. På cut. Fram till dess hade inte Lennox tagit många ronder även om fighten så smått började se bättre och bättre ut för honom.
Sedan är inte 37 år en anmärkningsvärd ålder för en boxare idag. Särskilt inte en tungviktare. Problemet med Lennox är att han var en gudabenådad talang men som var lite för lat för sitt eget bästa. Totalt sett tycker jag givetvis att Lennox är en bättre fighter än Vitali, men ditt exempel saknar ändå relevans.
Förövrigt skulle jag säga att Lewis även var bättre och mer komplett än allas kelgris Ali.

Helgens matcher blir grymma. Kan dock sätta min vänstra testikel på Williams som jag tror kommer bli en p4p kung inom nåt år.

ok, men Lewis var ju inte i sin bästa form, och hade inte boxats på et år men ändo så lyckades han slå Vitali. Och det är klart att klitschko skulle ha en god chans mot Ali, men den här kommentatorn på viasat sport tror han heter roger petterson sa att Muhammad Ali inte skulle ha någon chans mot dom eller povetkin. altså om något så borde väl Ali vara favoriten i en match mot dom. Lennox Lewis tror jag skulle ha bäst chans av alla at slå Ali.
Citera
2009-04-10, 01:02
Medlem
fugus avatar
Citat:
ok, men Lewis var ju inte i sin bästa form, och hade inte boxats på et år men ändo så lyckades han slå Vitali. Och det är klart att klitschko skulle ha en god chans mot Ali, men den här kommentatorn på viasat sport tror han heter roger petterson sa att Muhammad Ali inte skulle ha någon chans mot dom eller povetkin. altså om något så borde väl Ali vara favoriten i en match mot dom. Lennox Lewis tror jag skulle ha bäst chans av alla at slå Ali.
Om vi ska gå på ren logik skulle Lewis utan tvekan slå Ali. Ali är definitivt inte tidernas bäste tungviktare.

Ni måste inse att sporten utvecklas och att dagens fighters är bättre tränade och förberedda än gårdagens.

Ett års uppehåll var helt normalt för Lewis.
Citera
2009-04-10, 01:17
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Nackdelen för Lewis är hans glaskäke samt Ali's "phantom punch"...

Hehe, äh men Lewis var också grymt bra, även om han inte var i sin livs bästa form i Klitschko-fighten. Han backade ur ett returmöte då han kom undan billigt, vad tyder det på? Han hade kunnat träna sig i bättre form, men vek ner sig...

Kollar man matchen i sig förlorade Lewis inledningsronderna, där han inte kan skylla allt för mycket på formen... Och kom ihåg att en tungviktare kan fortsätta ett bra tag, kolla bara på Klitschko själv!

Den dagen Vitali lägger handskarna på hyllan kommer folk börja förstå hur bra han var.. Hans granitkäke, Knockout-ratio och hjärta är alla i sig helt enastående!
Jag kan inte för en endaste sekund förstå hur man inte kan ge honom ens lite creeds, särskilt med tanke på hur mycket han gått igenom, och ändå komma tillbaka 4 år senare, större och starkare än nånsin!
Citera
2009-04-10, 01:22
Medlem
fugus avatar
Citat:
Nackdelen för Lewis är hans glaskäke samt Ali's "phantom punch"...

Hehe, äh men Lewis var också grymt bra, även om han inte var i sin livs bästa form i Klitschko-fighten. Han backade ur ett returmöte då han kom undan billigt, vad tyder det på? Han hade kunnat träna sig i bättre form, men vek ner sig...

Kollar man matchen i sig förlorade Lewis inledningsronderna, där han inte kan skylla allt för mycket på formen... Och kom ihåg att en tungviktare kan fortsätta ett bra tag, kolla bara på Klitschko själv!

Den dagen Vitali lägger handskarna på hyllan kommer folk börja förstå hur bra han var.. Hans granitkäke, Knockout-ratio och hjärta är alla i sig helt enastående!
Jag kan inte för en endaste sekund förstå hur man inte kan ge honom ens lite creeds, särskilt med tanke på hur mycket han gått igenom, och ändå komma tillbaka 4 år senare, större och starkare än nånsin!
Problemet är att han inte mött så bra motstånd. Han är lite ett offer pga brist på andra fighters som kan legitimera hans status i historien.. Han har ingen Frazier, ingen Foreman.
Citera
2009-04-10, 09:13
Medlem
tom-joness avatar
Nu får ni fan ge er, att diskussionen ens finns. Två faktorer gör att Vitali kan hålla ett bälte;

1. Den totala avsaknaden av konkurrens. Vad har han för motstånd? Tungvikten är i en all-time low svacka, avsaknaden av talang är alarmerande.

2. Hans storlek. Goda gener har gjort honom till en jätte. Utan detta skulle han inte ha mkt att sätta emot med sin dåliga teknik och taskiga defensiv.

Vitali är kanske nr 1 idag men det säger inte mkt i ett historiskt perspektiv. Och nej, Ali är inte tidernas bäste heller...
Citera
2009-04-10, 09:27
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Vitali var väl på väg att vinna över Lewis? Jag tyckte det såg ut som Vitali slog hårdare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in