2009-09-20, 18:36
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spazzie
Fan va jag hoppas han far stryk snart. Det lar inte bli PacMan eftersom han ar en smula for liten och jag tror att Floyd kommer undvika den fighten.

Han undviker alla som ar snabbare an han sjalv.
Nej det gör han inte. Han kom tillbaka för att bevisa just att han är mycket bättre än Manny (samt av ekonomiskt incitament givetvis). Varför tror du han valde Marquez som redan förtjänat 2 vinster mot Pac? Detta är endast en ekonomisk fråga. Fast allt kan ju sabbas redan i november då Cotto möter Pacquiao.

Och nej, Floyd undviker ingen som är snabbare. Han har redan fightats mot en prime Zab Judah som är den ende som faktiskt är(var) snabbare än honom. Vem ska han möta nu som är snabbare?
Citera
2009-09-20, 18:42
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Sen är det också tråkigt att det inte GÅR att intervjua Floyd överhuvudtaget, så fort han får en fråga som är det minsta kritisk börjar han förolämpa intervjuaren, i det här fallet Max Kellerman...
Ja till viss del håller jag med. Men det är ju ALLTID samma sak när HBO intervjuar honom efter fighter. Oavsett hur bra han varit under fighten ska det alltid snackas negativt. Nu Kellerman och tidigare Larry Merchant.

Dock har ju Floyd lite mindervärdeskomplex att jobba på.
Citera
2009-09-20, 19:04
Medlem
Sudos avatar
Jag börjar må illa utav hur folk behandlar Floyd, det är fan löjligt att HBO alltid ska ha något att klaga över när det gäller Floyd.
Folk må kanske inte tycka om Mayweathers sätt att prata och hur hans personlighet är(Förmodligen en hel del skådespel för att få mer folk att köpa ppvn). Men det är löjligt att förneka att Floyds sätt att boxas är annat än riktigt underbar konst. Den ända fighten jag sett som Floyd inte har varit brilliant i var den första matchen mot Castillo, och även där så hade Floyd en väldigt skadad axel.

Tror inte Pacman kommer ha någon chans mot Floyd, tror dock Suger shane blir lite jobbigare då han är såpass stor, men inget som Floyd inte kommer klara galant. Han må vara kaxig, men det är dags att inse att varje ord han säger kan han stå för.
Citera
2009-09-20, 19:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudo
Jag börjar må illa utav hur folk behandlar Floyd, det är fan löjligt att HBO alltid ska ha något att klaga över när det gäller Floyd.
Folk må kanske inte tycka om Mayweathers sätt att prata och hur hans personlighet är(Förmodligen en hel del skådespel för att få mer folk att köpa ppvn). Men det är löjligt att förneka att Floyds sätt att boxas är annat än riktigt underbar konst. Den ända fighten jag sett som Floyd inte har varit brilliant i var den första matchen mot Castillo, och även där så hade Floyd en väldigt skadad axel.

Tror inte Pacman kommer ha någon chans mot Floyd, tror dock Suger shane blir lite jobbigare då han är såpass stor, men inget som Floyd inte kommer klara galant. Han må vara kaxig, men det är dags att inse att varje ord han säger kan han stå för.

Pac-Man vs Floyd tror jag blir en slugger fest med en massa hard hits men jag håller Pac-Man som segrare, Floyd kommer falla på sitt eget grepp för eller senare och när han möter en boxare i samma kaliber som han själv kommer han få det jobbigt jobbigt!
Citera
2009-09-20, 19:42
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Pac-Man vs Floyd tror jag blir en slugger fest med en massa hard hits men jag håller Pac-Man som segrare, Floyd kommer falla på sitt eget grepp för eller senare och när han möter en boxare i samma kaliber som han själv kommer han få det jobbigt jobbigt!
Utveckla gärna dina tankar angående detta. Hur ska Pacquiao vinna? Floyd har det som enklast mot fighters som pressar framåt. Pacquiao å sin sida har det som svårast mot fighters såsom Floyd.
Lägg till storleksfördelen. En viss fördel i speed. Troligen minst lika bra slagstyrka. Och överlag överlägsen atletisk förmåga så ser jag inte hur pacquiao skulle vinna.

Och någon sluggerfest blir det inte. Floyd fightas inte på det sättet.
Citera
2009-09-20, 19:45
Medlem
camejos avatar
Citat:

lugn nu... pac ska slå cotto först, sen kan vi snacka. han har inte bevisat ett dyft som welter ännu. Och floyd är heller inte vilken welter som helst..

Sen ska vi också komma ihåg att Arum och Mayweather hatar varandra, Arum sa för inte så längesen att han hade noll intresse av Floyd...
Citera
2009-09-20, 19:47
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Utveckla gärna dina tankar angående detta. Hur ska Pacquiao vinna? Floyd har det som enklast mot fighters som pressar framåt. Pacquiao å sin sida har det som svårast mot fighters såsom Floyd.
Lägg till storleksfördelen. En viss fördel i speed. Troligen minst lika bra slagstyrka. Och överlag överlägsen atletisk förmåga så ser jag inte hur pacquiao skulle vinna.

Och någon sluggerfest blir det inte. Floyd fightas inte på det sättet.

Vad jag menar Floyd är en mer statisk boxare som låter sina motståndare komma till han och köra inside boxning, Pac-Man kommer utnytta det genom att köra snabba korta slag serier och sedan gå på halvdidtans och jabba runt runt tills läget kommer.

Floyd har haft trubbel med snabba boxare som inte är sttionära i sin stil och där väger det över för Pac-Man!
Citera
2009-09-20, 19:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
lugn nu... pac ska slå cotto först, sen kan vi snacka. han har inte bevisat ett dyft som welter ännu. Och floyd är heller inte vilken welter som helst..

Sen ska vi också komma ihåg att Arum och Mayweather hatar varandra, Arum sa för inte så längesen att han hade noll intresse av Floyd...

Det är ett problem också match promotorn om inte han gillar en viss boxare då är det svårt att fixa matchen!

Pac-Man kommer köra sin stil som han gjort so far Cotto kommer få bli varse om det , Men men ett slag kan ändra allt tjusningen med denna sport
Citera
2009-09-20, 19:51
Medlem
fugus avatar
Citat:
Vad jag menar Floyd är en mer statisk boxare som låter sina motståndare komma till han och köra inside boxning, Pac-Man kommer utnytta det genom att köra snabba korta slag serier och sedan gå på halvdidtans och jabba runt runt tills läget kommer.

Floyd har haft trubbel med snabba boxare som inte är sttionära i sin stil och där väger det över för Pac-Man!
Floyd kan ju matcha pacquiaos speed och har dessutom överlägset bättre försvar. Om det blir inside fighting vinner Floyd. Om den lille asiaten dessutom ska på halvdistans kommer han få käka så mycket jabbar och leadin rights att hans huvud kommer implodera.
Citera
2009-09-20, 22:58
Bannlyst
][quote=camejo]Har du månne slut på Sen är det också tråkigt att det inte GÅR att intervjua Floyd överhuvudtaget, så fort han får en fråga som är det minsta kritisk börjar han förolämpa intervjuaren, i det här fallet Max Kellerman...[/QUOT

Det bottnar i Flyods egna rädslor och med det minderhetskoplexet han ligger inne med så är kritiken befogad!
Det e därför han blir förbannad för redan innan vet han att valt en tupp som inte rår på honom o hans fight game. Och det vet defenetivt boxnings fansen ,ja alla involverade i ett PPV event som detta var vet att detta var en mismatch.
Citera
2009-09-20, 23:06
Bannlyst
Marquez on fighting :mayweater and Pacquiao:

“Different styles,” Marquez said when asked who was the better fighter out of Mayweather and Pacquiao. “Floyd is a defensive fighter 100%. He’s a good counter puncher. Pacquiao is a guy that likes to fight.”
Citera
2009-09-20, 23:22
Medlem
camejos avatar
http://www.boxingscene.com/index.php?m=show&id=22329

Ellerbe hintar om att PBF - Mosley kan vara förestående.

Golden Boy Promotion och Mayweather promotion samarbetar gärna med varandra numera vilket också tyder på att denna fight kommer hända.

Arum, under vilken Cotto och Paqcuiao fightas, är ju som bekant mindre samarbetsvillig med Floyd dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in