Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Naturligtvis tycker jag att det e tragiskt att han inte inser det bästa för sig själv är att lägga handskarna på hyllan men han har väl inget annat att göra?
och folk vill väl se skiten.
Annars finns det absolut ingen anledning att kalla Roy Jones Jr tragisk då han är en av dom mest underhållande boxarna genom tiderna.
Jag kan gå med om mycket med Jones, men detta är en mening jag inte kan hålla med om. Har du sett alla hans matcher mot totalt chanslösa killar som går rond efter rond då han vill undvika att gå på något slag och endast kör enstaka in hoppslag och sedan ut på säkert avstond direkt (detta framförallt i lätt tungvikt). Roy Jones "high lights" är bland det mest spektakulära som finns, men hans matcher var sällan det.
Mosley mot Mora i helgen. Jag tror Mora vinner så vida han inte måste tömma sig på allt som finns i hans smala kropp för att klara vikten (stor risk för just detta). Mosley är gammal och hans kropp klarar inte av 3 camps på så kort tid. Mora är en lång och svårboxad motståndare, något Shane har haft problem med (Forrest).
Så dålig som Mosley såg ut mot Floyd tycker jag han ska ta lite längre vila och överväga hans karriär.