2017-01-22, 18:17
Medlem
Matchen mellan klara Svensson och Cecilia Breakhous är uppskjuten till den 24 februari pga att norskan drabbat utav influensan.
Citera
2017-01-24, 10:42
Medlem
Mindre än en vecka kvar till den hett framemotsedda returen mellan Carl Frampton och Leo Santa Cruz. Första fighten var riktigt bra. två riktigt bra boxare som gick på varandra stenhårt och där Frampton avgick som segrare helt rättvist.

Nu ny fight och nya förutsättningar men jag har en känsla av att The Jackal kommer avsluta LSC på TKO eller RSC nån gång runt ronderna 5-7. Sjukt spännande lär det bli.
Grym förfight med Micky Garcia som ska försöka bli Champ i sin tredje viktklass. Comebacken såg mkt lovande ut, trots en hel del ringrost inledningsvis. En boxare med mycket hög potential! Blir KO inom 4-5 ronder.
Citera
2017-01-26, 16:18
Medlem
introvertos avatar
Vad tror ni om Adrien Broner vs. Adrian Granados den 18:e februari? Aldrig hört talas om Granados tidigare, men jag hoppas han förnedrar Broner.

Vilka andra matcher har vi att se fram emot? Frampton nu till helgen, nästa helg Eubank Jr (på PPV tyvärr, och jag tänker då inte betala för att se honom boxas om någon Kalle Anka-titel). När skulle Adrian Granat gå upp i ringen härnäst?
Citera
2017-01-26, 17:15
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Vad tror ni om Adrien Broner vs. Adrian Granados den 18:e februari? Aldrig hört talas om Granados tidigare, men jag hoppas han förnedrar Broner.

Vilka andra matcher har vi att se fram emot? Frampton nu till helgen, nästa helg Eubank Jr (på PPV tyvärr, och jag tänker då inte betala för att se honom boxas om någon Kalle Anka-titel). När skulle Adrian Granat gå upp i ringen härnäst?
Granat är bokad mot Alexander Dimitrenko (38-3, 24 KO's) till 18/3.
Citera
2017-01-27, 07:16
Medlem
Citat:

Vart framgår det att Eubank Jr 's fight om Kalle Anka titeln sänds som PPV? Har kollat Viaplay hemsida, där står inget om det. Endast Klara Svensson s fight står som PPV där. Skulle knappast tro att någon i Sverige skulle betala 1kr för att se den fighten.
Citera
2017-01-27, 19:18
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Vart framgår det att Eubank Jr 's fight om Kalle Anka titeln sänds som PPV? Har kollat Viaplay hemsida, där står inget om det. Endast Klara Svensson s fight står som PPV där. Skulle knappast tro att någon i Sverige skulle betala 1kr för att se den fighten.
ITV sänder den matchen. Eubank Jr är bra förvisso, men han tycks glömma pennan hemma när det gäller att skriva på matcher där motståndaren faktiskt kan bjuda något motstånd...
Citera
2017-01-27, 20:08
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Klara Svensson PPV?!

Jag tänker inte säga ett enda ont ord om Viaplay, jag är evigt tacksam för deras fighting-paket och tycker att de gör ett suveränt jobb. De har sänt varenda en av de MMA/boxningsgalor som jag allra helst har velat se. I USA skulle det ha kostat mig en förmögenhet.

Men vem i hela världen betalar extra för att se Klara Svensson? PPV måste vara på grund av norskans omåttliga popularitet i Norge. Det måste vara norska tittare de siktar in sig på.

Nån som kan tipsa om en bra fulstream?
Citera
2017-01-27, 20:51
Medlem
299 för icke viaplay kunder och 199 kr för viaplay fighting kunder. Viaplay har ej avtal med den norske arrangören. Kommer inte köpa hem den.
Men jävla vilket program som väntar i vår. Tunga bra fighter med Matchroom. PBC har några riktigt bra fighter på gång. Bla Broner.
Men en av årets höjdar är nog galan på söndag morgon. Frampton vs Cruz. Mikey Garcia, Lee Sellby. Wooa
Citera
2017-01-27, 22:47
Medlem
introvertos avatar
Citat:
299 för icke viaplay kunder och 199 kr för viaplay fighting kunder. Viaplay har ej avtal med den norske arrangören. Kommer inte köpa hem den.
Men jävla vilket program som väntar i vår. Tunga bra fighter med Matchroom. PBC har några riktigt bra fighter på gång. Bla Broner.
Men en av årets höjdar är nog galan på söndag morgon. Frampton vs Cruz. Mikey Garcia, Lee Sellby. Wooa
Vad tror du om Broner? Inte enbart matchen som är bokad härnäst, då det verkar som att han möter en jävla smurf som han kan spöa med ögonbindel om han vill, utan om hela hans karriär? Är han ute?
Citera
2017-01-28, 08:30
Medlem
Citat:
Vad tror du om Broner? Inte enbart matchen som är bokad härnäst, då det verkar som att han möter en jävla smurf som han kan spöa med ögonbindel om han vill, utan om hela hans karriär? Är han ute?
Tillhör inte mina favoriter direkt. Men alltid spektakulär. Gillar Mikey Garcia extremt mkt. Och Josh Warrington. Ska bli spännande o se om Frank Warren och BT Sport kan bli den konkurrenten till Matchroom, som faktiskt behövs. Hearn med Sky i ryggen är såklart på ett eget plan vad det gäller det ekonomiska, men många är de fighterna som de arrar med sin mästare så otroligt "missmatched". Och de har de fått mkt kritik för. Warren o sin sida tycker jag har en spännande vår /sommar framför sig med flera bra, på förhand spännande fighter.
Ska bli en spännande morgon med Frampton o Garcia som mina vinnare!
Citera
2017-01-28, 22:33
Medlem
introvertos avatar
Någon som vet när huvudmatchen inatt går så jag kan ställa klockan därefter?
Citera
2017-01-29, 18:43
Medlem
Ibiza80s avatar
Stefan Alfeldt på Aftonbladet är en duktig och kunnig kampsportsreporter, han har sett mängder av matcher, inte minst stormatcher.

Men nu tror jag att det har slagit slint i hans övre regioner.

Alfeldt har skrivit en krönika på temat "varför förföljs jag av usla domare?". Så listar han några matcher med skandalartade domarbeslut där svenska utövare helt uppenbart blev bortdömda. Han nämner bland annat:

1. Andreas Gustafsson mot Jon Jones (MMA).
2. Badou Jack mot George Groves (han är upprörd över att det blev 2-1 och inte 3-0).
3. Badou Jack mot deGale (han är upprörd över oavgjort istället för Jack-seger.)

Match 1: Hur han kan tycka att den är uppenbart feldömd övergår mitt förstånd.
Match 2: Okej, svensken borde ha fått 3-0. Men det händer hela tiden att någon domare dömer annorlunda i matcher av den här karaktären, där en boxare inte är totalt överlägsen.
Match 3: Jag hade accepterat Jack-seger och deGale-seger, liksom oavgjort. Så jämt var det. Mayweathers (och Jacks) tirader om köpta domare var pinsamma att höra.

Vad säger ni? Kan man i någon av dessa matcher prata om regelrätt domarskandal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in