Citat:
Ursprungligen postat av livefight
Tom-Jones är intresserad av vem du tyckte vann fighten? Cotto klart eller Clottey på poäng eller gjorde draw.
Är stort fan av båda ,klart Cotto klingar högre i öronen men fighten var jävligt jämn tyckte jag....svårt att se en klar vinnare IMO
vad tyckte du
Jag hade Cotto 115-113, dvs 6-5 i ronder med 1 oavgjord + 1 knockdown. Riktigt tight var det och det kunde mkt väl gått åt andra hållet men enligt mig så tog Cotto segern de två sista ronderna, han var mer aktiv och visade mer vilja. Clottey var alldeles för passiv. Och som fugu sa, Cotto var ingen gnällkärring. 95% av alla fighters hade nog givit upp med ett sånt cut och gått på domarpoängen istället men han fortsatte kriga rond efter rond trots att cutet uppenbart störde honom ordentligt. Warrior mentality, något som Clottey verkar sakna lite utav medan Cotto visade att han har en del. Inte i Gatti eller Corrales-klass men tillräckligt för att besegra en världsklassboxare som Clottey. Det finns nästan ingen annan boxare i världstoppen som konstant har mött så tufft motstånd som Cotto gjort under sin karriär så det ska han ha stor respekt för. Han har ALDRIG backat för någon.