2009-08-29, 17:36
Medlem
tom-joness avatar
Cotto är redan inne på 4e veckan i sin träning, Manny har inte ens börjat, han kör igång om 3v ungefär, har inte bestämt var han ska ha sin camp än eftersom han inte kan ha den i USA. Så Cotto verkar grymt taggad. Efter Marg-fighten så verkar något ha saknats hos honom, hans killer-mentalitet verkar ha försvunnit, hoppas den är tillbaka.
Fighten kan mycket väl sluta med att Pac slår upp ett jätte-cut på Cotto (det i Clottey-fighten krävde 20 stygn) och att de får bryta pga det. Men nu ska ni få höra: det här kommer bli Cottos stora seger. Han kommer stoppa Pacman.

Guillermo Rigondeux är ju 2-0 nu, men såg ni motståndet i 3e fighten? Gamle Giovanni Andrade med en record på 60-11, 49 KOs. Tuff matchning...

Nästa Prizefighter-gala verkar bli underhållande. Tungvikt, med bla Danny Williams, Audley Harrison, Michael Sprott. Okt 2 i York Hall.

Tomasz Adamek säger att han kommer knocka Andrew Golota i höst och sedan möta Hopkins i januari. Vore kul om det blev av.

Pavlik-Williams är framflyttad, Pavlik skadade handen.

Oscar Larios har lagt handskarna på hyllan, endast 32 år men 77 fighter gammal. Han var riktigt tuff som boxare.

Kubanen Sullivan Barrera har blivit proffs i Miami. Han gick 413!!! amatörfighter.

Joan Guzman-Ali Funeka om IBF lättvikt 28 november. Samma gala som returen mellan Bute och Andrade.
Citera
2009-08-29, 20:47
Medlem
schabo-labos avatar
Ja, Guzman och Golota kommer att bli kul att se.
Citera
2009-08-30, 00:00
Bannlyst
Cotto vs Clottey

Tom-Jones är intresserad av vem du tyckte vann fighten? Cotto klart eller Clottey på poäng eller gjorde draw.

Är stort fan av båda ,klart Cotto klingar högre i öronen men fighten var jävligt jämn tyckte jag....svårt att se en klar vinnare IMO

vad tyckte du
Citera
2009-08-30, 00:14
Medlem
fugus avatar
Nu är jag inte Tom-Jones men jag hade Clottey 114-113. Däremot var matchen extremt tight så den kunde mycket väl varit vinst för Cotto. Tycker Clottey gav bort fighten.

Mer imponerad av Cotto som inte gnällde som en kärring hela fighten och fightades med sitt gigantiska cut.
Citera
2009-08-30, 06:48
Medlem
serbers avatar
Hur bra boxare är Roy Jones Jr? Snackas mycket om att Anderson Silva vill möta honom och vise versa, hade nog blivit intressant.
Citera
2009-08-30, 06:58
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Hur bra boxare är Roy Jones Jr? Snackas mycket om att Anderson Silva vill möta honom och vise versa, hade nog blivit intressant.
Roy Jones JR är troligen tidernas mest talangfulla boxare. Däremot är han over the hill och en skugga av sitt forna jag. Däremot lär han piska upp Anderson Silva ordentligt i en ren boxningsmatch trots detta.
Citera
2009-08-30, 07:04
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Roy Jones JR är troligen tidernas mest talangfulla boxare. Däremot är han over the hill och en skugga av sitt forna jag. Däremot lär han piska upp Anderson Silva ordentligt i en ren boxningsmatch trots detta.

Jo han är 40 bast men Randy är 46 och kör på, Tror absolut inte Silva har några större chanser men som jag såg i en intervju så är båda väldigt underhållande och kan inbringa väldigt höga tittarsiffror då den når ut till en väldigt stor massa.
Citera
2009-08-30, 07:10
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Jo han är 40 bast men Randy är 46 och kör på, Tror absolut inte Silva har några större chanser men som jag såg i en intervju så är båda väldigt underhållande och kan inbringa väldigt höga tittarsiffror då den når ut till en väldigt stor massa.
MMA är en sport som bygger mycket på brottning också vilket gör det mer förlåtande mot åldern. Dessutom har inte Randy fightats och tagit emot smällar sedan 5årsåldern.
Citera
2009-08-30, 09:24
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Matchen mellan Paulie och Diaz slutade inte precis som jag trodde. Hur som helst, jag hade Paulie som segrare (115-113) men det var en jämn match med många jämna ronder. Ni som tycker Paulie blev "rånad" hade ni även tyckt det om domarsiffrorna speglade matchen bättre. Typ 115-113 114-113 eller en split decision?

För mig så är inte det kontroversiella att Diaz fick segern, utan att ena domaren kunde ha Diaz som vinnare med hela 118-110. Den mannen kommer att ha svårt att få döma matcher i framtiden.

Tarvis Cloud spöade Clinton Woods i fredags ganska enkelt i en underhållande fight. Ska bli kul att se vad Cloud kan göra i den lätta tungvikten.
Citera
2009-08-30, 10:06
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Matchen mellan Paulie och Diaz slutade inte precis som jag trodde. Hur som helst, jag hade Paulie som segrare (115-113) men det var en jämn match med många jämna ronder. Ni som tycker Paulie blev "rånad" hade ni även tyckt det om domarsiffrorna speglade matchen bättre. Typ 115-113 114-113 eller en split decision?

För mig så är inte det kontroversiella att Diaz fick segern, utan att ena domaren kunde ha Diaz som vinnare med hela 118-110. Den mannen kommer att ha svårt att få döma matcher i framtiden.

Tarvis Cloud spöade Clinton Woods i fredags ganska enkelt i en underhållande fight. Ska bli kul att se vad Cloud kan göra i den lätta tungvikten.
Givetvis är det 118-110 siffrorna som gör allt förjävligt och ger hela matchen ett sken av korruption. 115-113 till Diaz är enligt mig "fel" men samtidigt är det åtminstone MÖJLIGT att döma så. 118-110 är som att säga att Mona Sahlin ser bättre ut än Jessica Alba. Helt jävla patetiskt.

Och nej. Problemet med boxning är att Van Hoyt kommer fortsätta döma högprofilerade fighter.
Citera
2009-08-30, 10:38
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Givetvis är det 118-110 siffrorna som gör allt förjävligt och ger hela matchen ett sken av korruption. 115-113 till Diaz är enligt mig "fel" men samtidigt är det åtminstone MÖJLIGT att döma så. 118-110 är som att säga att Mona Sahlin ser bättre ut än Jessica Alba. Helt jävla patetiskt.

Och nej. Problemet med boxning är att Van Hoyt kommer fortsätta döma högprofilerade fighter.

OK, men allt för ofta skriker fans och kompisar RÅN så fort en match är över och segern gått till enligt de fel fighter och det spelar ingen roll hur pass jämn matchen än var. Jag vet inte hur många gånger jag har hört att "Fan det är inte sant han blev rånad, han vann enkelt"...Hur såg du matchen?...Ja, jag tyckte han vann med 115-113. Va fan skrik inte rån om du har matchen så pass jämn som 115-113
Citera
2009-08-30, 12:05
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livefight
Tom-Jones är intresserad av vem du tyckte vann fighten? Cotto klart eller Clottey på poäng eller gjorde draw.

Är stort fan av båda ,klart Cotto klingar högre i öronen men fighten var jävligt jämn tyckte jag....svårt att se en klar vinnare IMO

vad tyckte du
Jag hade Cotto 115-113, dvs 6-5 i ronder med 1 oavgjord + 1 knockdown. Riktigt tight var det och det kunde mkt väl gått åt andra hållet men enligt mig så tog Cotto segern de två sista ronderna, han var mer aktiv och visade mer vilja. Clottey var alldeles för passiv. Och som fugu sa, Cotto var ingen gnällkärring. 95% av alla fighters hade nog givit upp med ett sånt cut och gått på domarpoängen istället men han fortsatte kriga rond efter rond trots att cutet uppenbart störde honom ordentligt. Warrior mentality, något som Clottey verkar sakna lite utav medan Cotto visade att han har en del. Inte i Gatti eller Corrales-klass men tillräckligt för att besegra en världsklassboxare som Clottey. Det finns nästan ingen annan boxare i världstoppen som konstant har mött så tufft motstånd som Cotto gjort under sin karriär så det ska han ha stor respekt för. Han har ALDRIG backat för någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in