2010-01-08, 00:27
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaHead
No worries fight fans. Det är väl klart att matchen blir av. Det handlar om alldeles för mycket pengar för att den INTE ska bli av. Detta är Boxing och en del av spelet. Det kommer att lösa sig ska ni se. Det handlar om runt 200 miljoner dollar här varav 80 kommer att gå till Floyd och Pacman. "Come On" Tror ni dom kommer att säga nej och walk away? No way Jose som dom säger i Mejico. Det blir fight någon månad senare än tänkt. Maj-Juli troligt.
Det hade ju varit en tröst om det vore möjligt.
Det finns inte en lucka för en fight i Maj eller juni pga Pacquiaos politiska karriär.

I bästa fall får vi vänta till september.
Citera
2010-01-08, 00:37
Medlem
CBSativas avatar
Citat:
No worries fight fans. Det är väl klart att matchen blir av. Det handlar om alldeles för mycket pengar för att den INTE ska bli av. Detta är Boxing och en del av spelet. Det kommer att lösa sig ska ni se. Det handlar om runt 200 miljoner dollar här varav 80 kommer att gå till Floyd och Pacman. "Come On" Tror ni dom kommer att säga nej och walk away? No way Jose som dom säger i Mejico. Det blir fight någon månad senare än tänkt. Maj-Juli troligt.

Jag vill inte börja längta till matchen förens jag hör klockan klinga, så är det med alla stora matcher. Jag kollar countdowns, predictions, presskonferenser osv men det kan alltid hända något. Jag blir inte längre speciellt förvånad när något ploppar upp i sista sekunden utan hade nästan räknat med det.

Sen förstår jag inte riktigt en sak. När man ses som den kanske bästa p4p i världen, med flera bälten, varför inte slåss mot den som folk ser som en värdig utmanare när man ändå bara förlorar respekt genom att ducka matchen?
Citera
2010-01-08, 00:41
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBSativa
Jag vill inte börja längta till matchen förens jag hör klockan klinga, så är det med alla stora matcher. Jag kollar countdowns, predictions, presskonferenser osv men det kan alltid hända något. Jag blir inte längre speciellt förvånad när något ploppar upp i sista sekunden utan hade nästan räknat med det.

Sen förstår jag inte riktigt en sak. När man ses som den kanske bästa p4p i världen, med flera bälten, varför inte slåss mot den som folk ser som en värdig utmanare när man ändå bara förlorar respekt genom att ducka matchen?
Vem talar du om nu?
Citera
2010-01-08, 00:46
Medlem
MegaHeads avatar
Sports media i USA sågar Floyd vid fotknölarna och kallar honom feg mm. Han kommer att få komma krypande snart för att rädda sitt rykte. Floyd måste ta den har matchen. Han har inte råd av att tacka nej. Han kommer att få backa.
Citera
2010-01-08, 00:49
Medlem
fugus avatar
Citat:
Sports media i USA sågar Floyd vid fotknölarna och kallar honom feg mm. Han kommer att få komma krypande snart för att rädda sitt rykte. Floyd måste ta den har matchen. Han har inte råd av att tacka nej. Han kommer att få backa.
Ja han blev sågad på grund av lögner från Team Pacquiao och Bob Arum.

Något säger mig att imorgon kommer det vara en annan ton i tidningarna efter att medlaren gått ut med sanningen.

http://www.boxingscene.com/?m=show&id=24552
Citera
2010-01-08, 00:52
Medlem
fugus avatar
Pacquiao kommer förövrigt inte möta Yuri Foreman tack och lov. Längdskillnaden gör att Manny inte vill möta honom.

http://www.boxingscene.com/?m=show&id=24551

Frågan är vem han nu ska möta.
Joshua Clottey är väl enda vettiga weltern, och han kommer från en förlust mot Cotto. Knappast högintressant.

I lätt mellanvikt finns inga fighter då Manny antagligen tycker alla är för stora.

I lätt welter finns Tim Bradley. En fantastisk fighter och högintressant namn. Men Bradley har valt Mayweathers sida och kommer begära samma tester.

Lättvikt klarar knappast Manny i dagsläget.

Så då återstår.... En lagom sliten Marquez?
Citera
2010-01-08, 01:00
Medlem
MegaHeads avatar
Fighten kommer att bli av. Pacman kommer att vinna på poäng och det kommer att bli en returmatch som kommer ge ännu mer pengar. Detta med att ställa in fighten är det bästa ur business synvinkel. Detta gör fighten ännu mer intressant. Boxing behöver den här matchen då sporten egentligen är helt ointressant just nu. Floyd och Pacman ÄR Boxing. Det finns ingen annan som är money för sporten. Ingen tungvikt. Ingenting. Bara PacMan och Floyd. Räkna med två fighter fugu..
Citera
2010-01-08, 01:01
Medlem
Kom att tänka på en sak när jag läste manny tråden men tycker den här tråden passar bättre för den frågan, eftersom det här är typ "stora boxningstråden" egentligen

Frågan är iallafall, hur duktiga är the contender deltagarna egentligen? Är det bara en tvshow (som jag tycker är underhållande) eller är de faktiskt så duktiga som de framställs?

Te x Serigo Mora, är han något i boxningsvärlden?
Citera
2010-01-08, 01:04
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zehcnas
Kom att tänka på en sak när jag läste manny tråden men tycker den här tråden passar bättre för den frågan, eftersom det här är typ "stora boxningstråden" egentligen

Frågan är iallafall, hur duktiga är the contender deltagarna egentligen? Är det bara en tvshow (som jag tycker är underhållande) eller är de faktiskt så duktiga som de framställs?

Te x Serigo Mora, är han något i boxningsvärlden?
En del av dem är faktiskt rätt duktiga. Sergio Mora plockade faktiskt en legitim titel exempelvis.
Visst, det är mycket produktion och överdrifter, ungefär som i TUF. Men överlag håller dem hyffsad nivå. Många är väl topp50-topp20 i allafall.

Du kan kika på deras namn på www.boxrec.com som är en motsvarighet till sherdogs fight finder.
Citera
2010-01-08, 01:36
Medlem
fugus avatar
Floyd har slutligen gjort ett pressmeddelande.

http://www.boxingscene.com/?m=show&id=24553

Om detta är sant. Oh herre min skapare.
Citera
2010-01-08, 01:47
Medlem
kmbalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
verkar inte så.. sportens två största egon lyckas inte kompromissa om dopingstesterna.

pac siktar på titel i lätt mellanvikt mot Yuri Foreman istället

Hoppas det ordnar sig iaf.

http://globalnation.inquirer.net/cebudailynews/sports/view/20100105-245617/Pacman-Floyd-camps-meet-to-resolve-issues
Citera
2010-01-08, 01:59
Medlem
fugus avatar
Nu vill Roach få Khan att tacka nej till sin fight mot Maidana. Det är för stor risk tydligen.

http://www.boxingscene.com/?m=show&id=24554

Börjar tröttna ordentligt på Roach nu. Han förstör sporten som han håller på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in