2015-04-11, 18:13
  #6589
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Två på pappret skapliga matcher i natt: Andy Lee vs. Peter Quillin och Danny Garcia vs. Lamont Peterson. Sändningen börjar visst 2.30 svensk tid (enligt Box Nation: http://www.boxnation.com/boxing-matches/).

Har inte sett särskilt mycket av någon av dessa, men tror att Quillin knockar Lee, som jag inte är imponerad av. Enda invändningen jag kan komma på är Quillins inaktivitet, nästan ett år sedan hans senaste match.

Det är något med Garcia som jag inte gillar (kan inte sätta fingret på vad), men han känns som division 1 och Peterson som div. 2. Peterson har levt länge på sin knappa, kontroversiella seger över Khan ... som Garcia knockade. En annan gemensam motståndare (vet att det inte är mycket att gå på) är Matthysse.

Sluttips:

Quillin KO 8 Lee
Garcia UD 12 Peterson

Vad tror ni andra?
Citera
2015-04-11, 18:53
  #6590
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Två på pappret skapliga matcher i natt: Andy Lee vs. Peter Quillin och Danny Garcia vs. Lamont Peterson. Sändningen börjar visst 2.30 svensk tid (enligt Box Nation: http://www.boxnation.com/boxing-matches/).

Har inte sett särskilt mycket av någon av dessa, men tror att Quillin knockar Lee, som jag inte är imponerad av. Enda invändningen jag kan komma på är Quillins inaktivitet, nästan ett år sedan hans senaste match.

Det är något med Garcia som jag inte gillar (kan inte sätta fingret på vad), men han känns som division 1 och Peterson som div. 2. Peterson har levt länge på sin knappa, kontroversiella seger över Khan ... som Garcia knockade. En annan gemensam motståndare (vet att det inte är mycket att gå på) är Matthysse.

Sluttips:

Quillin KO 8 Lee
Garcia UD 12 Peterson

Vad tror ni andra?
Rätta mig om jag har fel men tror det är 10 ronder i Garcia-fighten. Vet inte vem det gynnar mer.

Jag vill tro på Peterson men Garcia bevisar mig alltid fel. Trodde Khan skulle ta honom, trodde Matthysse skulle ta honom, trodde till och med att Judah hade en chans. Så jag tror Garcia tar det på poäng som du. Hans vänsterkrok kan nog sänka Peterson.
Citera
2015-04-11, 20:47
  #6591
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Rätta mig om jag har fel men tror det är 10 ronder i Garcia-fighten. Vet inte vem det gynnar mer.

Jag vill tro på Peterson men Garcia bevisar mig alltid fel. Trodde Khan skulle ta honom, trodde Matthysse skulle ta honom, trodde till och med att Judah hade en chans. Så jag tror Garcia tar det på poäng som du. Hans vänsterkrok kan nog sänka Peterson.

Har också sett/hört att det skulle vara 10 ronder, men enligt både Box Nation (länk i min förra post) och Boxrec är det 12 ... det är bara att hoppas på lite extra underhållning, i så fall.

Sen måste jag påminna om Orlando Salido vs Roman Martínez också. En annan gala som går i Puerto Rico. Kanske kvällens bästa match? Båda har levererat genom åren. Mycket svårtippad, avstår därför från förutsägelser.
Citera
2015-04-14, 20:58
  #6592
Bannlyst
Viasat har köpp fighten melllean pac vs may 2nd may.

500kr viasat online idag när jag prata med dem..........fan bättre än inget trodde dom skulle skita i seklets fight helt!!!! fan va va jag ser fram emot detta
Citera
2015-04-14, 21:28
  #6593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Viasat har köpp fighten melllean pac vs may 2nd may.

500kr viasat online idag när jag prata med dem..........fan bättre än inget trodde dom skulle skita i seklets fight helt!!!! fan va va jag ser fram emot detta

Är det med amerikanska kommentatorer då?
Citera
2015-04-14, 21:47
  #6594
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Är det med amerikanska kommentatorer då?
vet faktiskt inte , hoppas hbo.......men fick rådet att ringa om 10 dar igen
Citera
2015-04-15, 17:45
  #6595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
vet faktiskt inte , hoppas hbo.......men fick rådet att ringa om 10 dar igen

Nice i vilket fall, sån bedrövlig kvalite på alla streams!
Citera
2015-04-15, 19:45
  #6596
Medlem
challiss avatar
Efter att ha gjort lite amatörresearch på ett par black jack-bord här i Vegas verkar den generella uppfattningen vara att floyd kommer ta hem det. Manny är inte jätteomtyckt här, ändå. Hörde från en snubbe igår också att det är snack om att inga barer och annat kommer få visa fighten, utan att den bara kommer att gå att se på PPV/live. Helt sjukt att de ska ha 99 $ för en HD-stream, haha.

Förresten, stämmer det att det inte finns en rematch-klausul i kontraktet?
Citera
2015-04-16, 00:57
  #6597
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Efter att ha gjort lite amatörresearch på ett par black jack-bord här i Vegas verkar den generella uppfattningen vara att floyd kommer ta hem det. Manny är inte jätteomtyckt här, ändå. Hörde från en snubbe igår också att det är snack om att inga barer och annat kommer få visa fighten, utan att den bara kommer att gå att se på PPV/live. Helt sjukt att de ska ha 99 $ för en HD-stream, haha.

Förresten, stämmer det att det inte finns en rematch-klausul i kontraktet?

Det stämmer, i.a.f. enligt diverse Google-träffar, bland annat: http://www.interaksyon.com/interaktv/pacquiao-explains-why-mayweather-fight-has-no-rematch-clause

Citat:
Filipino boxing champion Manny Pacquiao revealed he opted not to have a rematch clause in his upcoming fight with Floyd Mayweather because he wants to next time control negotiations should the American, if he loses, call for another bout in the future.

Intressant med din Vegas-rapport, fyll gärna på med mer.

För resten, 99 $, det är ju dyrare än i Sverige!
__________________
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2015-04-16 kl. 01:03.
Citera
2015-04-16, 05:25
  #6598
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Helt sjukt att de ska ha 99 $ för en HD-stream, haha.
äh blir ju runt 600 kr för en amerikan.

vad kostade Mike Tyson ppvs i Sverige på 90-talet? var det inte närmare 500 kr? det är helt sjukt!
Citera
2015-04-16, 14:34
  #6599
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
äh blir ju runt 600 kr för en amerikan.

vad kostade Mike Tyson ppvs i Sverige på 90-talet? var det inte närmare 500 kr? det är helt sjukt!
Håller med om periserna! MEn så många PPV som gått utan (utlösning)
Så payar jag 500 spänn lätt för denna mega fight. jag vet mayweatyher är favorit men HAN komer få jobba 5-7 ronnder för att hålla manny borta ,sen finns också den magiska "Punchen" som inte finns i andra sporter. Ändrar allt.
Hoppas stark på att pac kommer få in en förödande vänster ,men vet också vilket geni mayweather är defensivt........Men detta gör boxningen ingen 100% VET............2nd May Let i get it ON!

Bästa fighten till oss alla o vi alla är värda den!
Citera
2015-04-16, 22:03
  #6600
Bannlyst
Ser att samma gubbar gott att se som håller på sina egna so dety skall va!!!! jag själv har hjärtat med pac säger inte mycket ,mayweather ha sitt försvar intakt ,ocha att Manny har kraft nog att böja Floyd (Maidana) är inte Pacquiou ,låt oss inte glömma detta......

Seklets fight lätt 499kr Viaplay

ViVa Manny ViVa Boxinng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in