Två på pappret skapliga matcher i natt: Andy Lee vs. Peter Quillin och Danny Garcia vs. Lamont Peterson. Sändningen börjar visst 2.30 svensk tid (enligt Box Nation: http://www.boxnation.com/boxing-matches/).
Har inte sett särskilt mycket av någon av dessa, men tror att Quillin knockar Lee, som jag inte är imponerad av. Enda invändningen jag kan komma på är Quillins inaktivitet, nästan ett år sedan hans senaste match.
Det är något med Garcia som jag inte gillar (kan inte sätta fingret på vad), men han känns som division 1 och Peterson som div. 2. Peterson har levt länge på sin knappa, kontroversiella seger över Khan ... som Garcia knockade. En annan gemensam motståndare (vet att det inte är mycket att gå på) är Matthysse.
Två på pappret skapliga matcher i natt: Andy Lee vs. Peter Quillin och Danny Garcia vs. Lamont Peterson. Sändningen börjar visst 2.30 svensk tid (enligt Box Nation: http://www.boxnation.com/boxing-matches/).
Har inte sett särskilt mycket av någon av dessa, men tror att Quillin knockar Lee, som jag inte är imponerad av. Enda invändningen jag kan komma på är Quillins inaktivitet, nästan ett år sedan hans senaste match.
Det är något med Garcia som jag inte gillar (kan inte sätta fingret på vad), men han känns som division 1 och Peterson som div. 2. Peterson har levt länge på sin knappa, kontroversiella seger över Khan ... som Garcia knockade. En annan gemensam motståndare (vet att det inte är mycket att gå på) är Matthysse.
Poängseger för Garcia, KO-förlust för Peterson.
Sluttips:
Quillin KO 8 Lee
Garcia UD 12 Peterson
Vad tror ni andra?
Rätta mig om jag har fel men tror det är 10 ronder i Garcia-fighten. Vet inte vem det gynnar mer.
Jag vill tro på Peterson men Garcia bevisar mig alltid fel. Trodde Khan skulle ta honom, trodde Matthysse skulle ta honom, trodde till och med att Judah hade en chans. Så jag tror Garcia tar det på poäng som du. Hans vänsterkrok kan nog sänka Peterson.
Rätta mig om jag har fel men tror det är 10 ronder i Garcia-fighten. Vet inte vem det gynnar mer.
Jag vill tro på Peterson men Garcia bevisar mig alltid fel. Trodde Khan skulle ta honom, trodde Matthysse skulle ta honom, trodde till och med att Judah hade en chans. Så jag tror Garcia tar det på poäng som du. Hans vänsterkrok kan nog sänka Peterson.
Har också sett/hört att det skulle vara 10 ronder, men enligt både Box Nation (länk i min förra post) och Boxrec är det 12 ... det är bara att hoppas på lite extra underhållning, i så fall.
Sen måste jag påminna om Orlando Salido vs Roman Martínez också. En annan gala som går i Puerto Rico. Kanske kvällens bästa match? Båda har levererat genom åren. Mycket svårtippad, avstår därför från förutsägelser.
Viasat har köpp fighten melllean pac vs may 2nd may.
500kr viasat online idag när jag prata med dem..........fan bättre än inget trodde dom skulle skita i seklets fight helt!!!! fan va va jag ser fram emot detta
Viasat har köpp fighten melllean pac vs may 2nd may.
500kr viasat online idag när jag prata med dem..........fan bättre än inget trodde dom skulle skita i seklets fight helt!!!! fan va va jag ser fram emot detta
Efter att ha gjort lite amatörresearch på ett par black jack-bord här i Vegas verkar den generella uppfattningen vara att floyd kommer ta hem det. Manny är inte jätteomtyckt här, ändå. Hörde från en snubbe igår också att det är snack om att inga barer och annat kommer få visa fighten, utan att den bara kommer att gå att se på PPV/live. Helt sjukt att de ska ha 99 $ för en HD-stream, haha.
Förresten, stämmer det att det inte finns en rematch-klausul i kontraktet?
Efter att ha gjort lite amatörresearch på ett par black jack-bord här i Vegas verkar den generella uppfattningen vara att floyd kommer ta hem det. Manny är inte jätteomtyckt här, ändå. Hörde från en snubbe igår också att det är snack om att inga barer och annat kommer få visa fighten, utan att den bara kommer att gå att se på PPV/live. Helt sjukt att de ska ha 99 $ för en HD-stream, haha.
Förresten, stämmer det att det inte finns en rematch-klausul i kontraktet?
Filipino boxing champion Manny Pacquiao revealed he opted not to have a rematch clause in his upcoming fight with Floyd Mayweather because he wants to next time control negotiations should the American, if he loses, call for another bout in the future.
Intressant med din Vegas-rapport, fyll gärna på med mer.
För resten, 99 $, det är ju dyrare än i Sverige!
__________________
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2015-04-16 kl. 01:03.
vad kostade Mike Tyson ppvs i Sverige på 90-talet? var det inte närmare 500 kr? det är helt sjukt!
Håller med om periserna! MEn så många PPV som gått utan (utlösning)
Så payar jag 500 spänn lätt för denna mega fight. jag vet mayweatyher är favorit men HAN komer få jobba 5-7 ronnder för att hålla manny borta ,sen finns också den magiska "Punchen" som inte finns i andra sporter. Ändrar allt.
Hoppas stark på att pac kommer få in en förödande vänster ,men vet också vilket geni mayweather är defensivt........Men detta gör boxningen ingen 100% VET............2nd May Let i get it ON!
Bästa fighten till oss alla o vi alla är värda den!
Ser att samma gubbar gott att se som håller på sina egna so dety skall va!!!! jag själv har hjärtat med pac säger inte mycket ,mayweather ha sitt försvar intakt ,ocha att Manny har kraft nog att böja Floyd (Maidana) är inte Pacquiou ,låt oss inte glömma detta......