2015-12-14, 20:39
Medlem
tatans avatar
Jag var i dusseldorf och såg matchen live ville ju inte missa att Fury hade chans att spöa Klitchko även om jag inte trodde det.

Har följt Fury mest för han snackar gött men har alltid vart tveksam hur bra han egentligen är han ser ju ibland klumpig och långsam ut medans vissa talar varmt om hans skills som Tom Jones (kul att du skriver har saknat dig).

Jävlar vad sund boxnings kultur dom har i England vet inte hur många dom var men dom lät mest på hela arenan i alla fall på den sidan vi satt på.
Nu vill jag se Fury visa Wilder hur man boxas.
Citera
2015-12-15, 07:29
Medlem
Stor möte nu på lördag kväll i Manchester mellan Andy Lee och Billy Joe Saunders nu på lördag gällande WBO titeln i Super Mellan. Vad tror ni?
Har en känsla av en lång match som går tiden ut, med BJS som vinnare med 2-3 poäng.

Sen har vi galan i Nyköping med hemmasonen i en lurig match. Känsla säger att Erik tar det över tolv ronder. Gäller dock att han inte springer på nått likt Badou gjorde.
Citera
2015-12-15, 08:20
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Stor möte nu på lördag kväll i Manchester mellan Andy Lee och Billy Joe Saunders nu på lördag gällande WBO titeln i Super Mellan. Vad tror ni?
Har en känsla av en lång match som går tiden ut, med BJS som vinnare med 2-3 poäng.

Sen har vi galan i Nyköping med hemmasonen i en lurig match. Känsla säger att Erik tar det över tolv ronder. Gäller dock att han inte springer på nått likt Badou gjorde.

Mellanvikt, inte supermellanvikt.

Tror också på Saunders, Lee har aldrig impat nåt speciellt på mig, fastän han verkar ha odlat fram en stark seger-/överlevnadsinstinkt sen matchen mot Chavez junior.

BJS däremot är väl nummer ett i GB nu, men det är nästan dött lopp mellan honom och Chris Eubank jr. Vore kul med seger och sen retur mot Eubank, där vinnaren sen får tillfälle att pröva krafterna mot eliten: Canelo, GGG, Jacobs ...
Citera
2015-12-16, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Mellanvikt, inte supermellanvikt.

Tror också på Saunders, Lee har aldrig impat nåt speciellt på mig, fastän han verkar ha odlat fram en stark seger-/överlevnadsinstinkt sen matchen mot Chavez junior.

BJS däremot är väl nummer ett i GB nu, men det är nästan dött lopp mellan honom och Chris Eubank jr. Vore kul med seger och sen retur mot Eubank, där vinnaren sen får tillfälle att pröva krafterna mot eliten: Canelo, GGG, Jacobs ...
Rätt såklart. Mellan.
Absolut hade ett ev returmötet mellan BJS och Eubank Jr varit en höjdare. Men att få tillstånd en sådan fight är nog svårare än att cykla till månen.. Hearn vs Warren....
Citera
2015-12-17, 07:15
Medlem
Såg pkn igår med Erik S. Har svårt att se att han förlorar mot den lille amerikanen. Hans övertag i räckvidd måste vara enorm. Med en distinkt jabb så ska en seger ros iland. Kämpa Erik!
Citera
2015-12-18, 11:44
Medlem
Libérées avatar
Lite synd att det inte är något kort som ser jämnt ut på förhand i Nyköpingsgalan till helgen. Annars diggar jag fajter som är jämna, även om boxarna själva inte håller speciellt hög klass. Men det ska ändock bli kul, Edwards har ju tidigare visat att han kan vara farlig. Yigit och Ahlin kommer nog bjuda på lite show, särskilt Ahlin då han nu kan göra sin gamla stil för fullt igen.

http://mitti.se/oscar-ahlin-gar-for-knock-i-comebacken/

http://fightermag.se/2015/12/17/revanschsugen-ahlin-tillbaka-i-ringen-pa-lordag/

Hampus Henriksson är också spännande, verkar vara ett riktigt fysmonster med enorm träningsvilja. Definitivt en snubbe att hålla ögonen på, var i SM-final som 16-åring och tog guld ett år senare.
Senast redigerad av Libérée 2015-12-18 kl. 11:49.
Citera
2015-12-19, 10:44
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Tungvikt i natt: Bryant Jennings vs Luis Ortiz.

HBO:
https://www.youtube.com/watch?v=0_sPTmNXJwc

https://www.youtube.com/watch?v=t4oytGjbTT8

Kommer vi få se ifall den väldige Kubanen är "the real deal" eller inte?

Stor, stark, smart, teknisk, snabb Ortiz verkar ha allt.

Bra uppvisning av Ortiz fina teknik: https://www.youtube.com/watch?v=foPoYF4qSPM

Rekommenderar starkt denna fight för oinsatta, på förhand en riktig 50-50-fight med begåvade tungviktare! Händer inte allt för ofta.
Citera
2015-12-19, 19:13
Medlem
tatans avatar
Hyfsat bra boxning att se i fram mot
Bryant Jennings vs Luis Ortiz som rövhålet nämde så är man ju intresserad hur Ortiz kommer se ut.
Oscar missar man ju inte han senaste såg han bedrövlig ut i ingen ork happas han repat sig .
Yigit mot en hårding som vart med ett tag http://boxrec.com/boxer/19266 rutinerad

Skoglund

Va fan Harvig såg jag nu det var ett tag sen sist , mycket snack om han när han och Vally var över i Usa och sparrade Malignaggi innan han skulle möta Hatton har jag för mig det var och gjorde bra i från sig fick erbjudande om att flytta över men han trivdes för bra hemma i Gbg.

Andy Lee vs Billy Joe Saunders kommer jag inte missa lee kan väl inte göra det igen alltså bli ordentligt skakad sedan knocka
Citera
2015-12-19, 20:08
Medlem
tatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Som han fick eller gav?
Gav såklart
Svårt att tycka något annat än bra om han fan va go han verkar vara
Citera
2015-12-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Gav såklart
Svårt att tycka något annat än bra om han fan va go han verkar vara
Instämmer. Snygg vänster krok.

Tv 10 har väl de flesta.
Blir till o hoppas Skogis är klar innan Lee Vs Saunders brakar ihop. Nu Otto Waltin Go go
Citera
2015-12-19, 21:28
Medlem
lukashs avatar
Vad hände Yigt-fighten?
Citera
2015-12-19, 21:33
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Vad hände Yigt-fighten?

Chop Chop gav upp i sin ringhörna, kom inte ut till fjärde ronden. Alla dessa gamla fighters borde lägga av. Yigit är dock en duktig boxare. Ska bli kul att se hur det går för honom när han börjar möta bättre motstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in