2009-05-20, 22:43
Medlem
fugus avatar
I kategorin största talangerna som kastade bort sin karriär utnämner jag Ike Ibeabuchi. Sinnessjukt intressant tungviktare som tyvärr var helt jävla tokig och beställde en långvistelse på kåken. Tror han kunde ha kommit riktigt långt.

Här har vi en saftig knock på Chris Byrd http://www.youtube.com/watch?v=M4irMRyXFvQ
Senast redigerad av fugu 2009-05-20 kl. 22:46.
Citera
2009-05-21, 11:34
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
I kategorin största talangerna som kastade bort sin karriär utnämner jag Ike Ibeabuchi. Sinnessjukt intressant tungviktare som tyvärr var helt jävla tokig och beställde en långvistelse på kåken. Tror han kunde ha kommit riktigt långt.

Här har vi en saftig knock på Chris Byrd http://www.youtube.com/watch?v=M4irMRyXFvQ

Sant sant fugu, Ibeabuchi kunde ha blivit riktigt stor. Men ska du se nån fight med honom så se fighten mot Tua. Det var en ruggigt tuff fight, två unga hungriga obesegrade tungviktare med dynamitpunch, fantastisk fight. Synd att han var scizofren eller vad fan det nu var för problem han led av.

Schabo, varför så negativ mot Tyson Fury? Snubben är bara 20 bast, tycker han ser riktigt lovande ut. Blir spännande att följa honom framöver.

Pacquiao, håller med dig helt angående Tua-Lewis och tänkte också på det under den fighten, varför försökte han inte mer? Ligger man under kraftigt inför sista ronderna, go for broke! Vad har man att förlora? Det är ju inte ofta man får chans på titeln. Samma tänkte jag under sista ronderna mellan Calzaghe-Jones Jr, satsa lite för fan Roy! Min inställning i ringen var/är alltid att om snubben ska besegra mig så ska han tamejfan få slita så inihelvete för att lyckas! Hellre bli knockad när man attackerar än att torska och känna att man inte gav 100%.
Tuas knock på Ruiz är en klassiker, kolla även när han får Michael Moorer att somna bekvämt över repet.

fugu, det är en snygg avslutning av Ibeabuchi mot Byrd men här måste jag kommentera lite. Jag har maximum respect för Chris Byrd. En modigare fighter finns knappt. Han var ju egentligen bara en mellanviktare som gick upp i tungvikten, inte genom att lägga på en massa muskler utan det var en hel del fett där. Han startade prokarriären i supermellan men var i mellan som amatör. Minns ni OS -92? Faan vad bra han var. Jag har aldrig någonsin sett någon boxare så avslappnad i ringen som Byrd var där. Semin mot Chris Johnson (riktigt bra fighter det oxå, VM 3a) var en ren njutning, en skola i hur man leker bort sin motståndare bara genom att vrida lite på kroppen. Han saknade helt fotarbete och slagstyrka, men hans defensiva moves och kontringar där i OS oj oj oj.. Johnson började gråta lite efteråt, så bortgjord blev han. Och Byrd med armarna dinglande längs sidorna, ett stort smile i fejset, blir knappt träffad av ett enda slag. Fantastiskt vackert att se, måste gräva fram VHS-kasetten och kolla igen. Tänk själv att vara en liten fet mellanviktare helt utan punch och sen gå upp i tungvikten och gladeligen gå upp mot bestar som bröderna Klitschko, Ibeabuchi, Tua, McCline, Golota. Det är stora starka gubbar. Lille Byrd har aldrig backat för någon.

Chris Byrd har fått alldeles för lite props, enligt mig är han en legend.
Citera
2009-05-21, 12:48
Medlem
camejos avatar
killar killar killar... nu ska vi ta det lugnt här. jag vinner ändå: jag är både pundare och alkoholist..

numera nykter dock. så jag slår er alla med hästlängder!
Citera
2009-05-21, 12:48
Medlem
schabo-labos avatar
tom-jones, din beskrivning av Byrd får mig att vilja se den fighten.

Tycker Fury verkar dålig, även fast hans record säger något annat. Hoppas han får möta nån duktig och får bekänna färg så småningom.
Citera
2009-05-21, 12:56
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
tom-jones, din beskrivning av Byrd får mig att vilja se den fighten.

Tycker Fury verkar dålig, även fast hans record säger något annat. Hoppas han får möta nån duktig och får bekänna färg så småningom.
'
word.
Citera
2009-05-21, 12:56
Medlem
tom-joness avatar
Det var en del riktigt bra tungviktsfighter där för en 10-15 år sen. Bowe-Holyfield var riktigt bra, speciellt första mötet. Tua-Ibeabuchi var bra. Black Rhino Etienne mot Lawrence Clay-Bey var riktigt bra, fantastiska slagdueller där de bara stod och laddade på mot varandra med 20-30 slag.

Tua mot David Izonritei i OS -92 var en bra fight, de möttes ju även som proffs sen. Nån som sett den fighten, var den bra?
Citera
2009-05-21, 13:40
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Det var en del riktigt bra tungviktsfighter där för en 10-15 år sen. Bowe-Holyfield var riktigt bra, speciellt första mötet. Tua-Ibeabuchi var bra. Black Rhino Etienne mot Lawrence Clay-Bey var riktigt bra, fantastiska slagdueller där de bara stod och laddade på mot varandra med 20-30 slag.

Tua mot David Izonritei i OS -92 var en bra fight, de möttes ju även som proffs sen. Nån som sett den fighten, var den bra?

lewis - bruno var fet
Citera
2009-05-21, 14:05
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
killar killar killar... nu ska vi ta det lugnt här. jag vinner ändå: jag är både pundare och alkoholist..

Suck.
För det första kallade jag inte någon för pundare, jag sa att jag inte var en aggressiv pundare som slog folk på käften. Detta för att en viss person härinne börjat slänga runt floskler att han kunde ge mig stryk och att jag är endast kaxig på nätet etc etc. Jag kunde lika gärna skrivit att jag inte är någon psykopat men jag gissar att ett irrationellt beteende är vanligare med pundare som agerar aggressivt än dito psykopater.

Och inte någonstans i texten skriver jag att denna människa heller är alkoholist. Men jag kan inte rå för att han inte orkar läsa vad som faktiskt skrivs.

Detta kanske kan anses som tramsigt av mig men jag vill inte bli sammankopplad med någon med så värdelös människosyn att jag ger mig på alkoholister och pundare. Därmed ville jag förklara vad som faktiskt skrevs för de som inte tar till sig det korrekt.
Citera
2009-05-21, 14:08
Medlem
fugus avatar
Citat:
fugu, det är en snygg avslutning av Ibeabuchi mot Byrd men här måste jag kommentera lite. Jag har maximum respect för Chris Byrd. En modigare fighter finns knappt. Han var ju egentligen bara en mellanviktare som gick upp i tungvikten, inte genom att lägga på en massa muskler utan det var en hel del fett där. Han startade prokarriären i supermellan men var i mellan som amatör. Minns ni OS -92? Faan vad bra han var. Jag har aldrig någonsin sett någon boxare så avslappnad i ringen som Byrd var där. Semin mot Chris Johnson (riktigt bra fighter det oxå, VM 3a) var en ren njutning, en skola i hur man leker bort sin motståndare bara genom att vrida lite på kroppen. Han saknade helt fotarbete och slagstyrka, men hans defensiva moves och kontringar där i OS oj oj oj.. Johnson började gråta lite efteråt, så bortgjord blev han. Och Byrd med armarna dinglande längs sidorna, ett stort smile i fejset, blir knappt träffad av ett enda slag. Fantastiskt vackert att se, måste gräva fram VHS-kasetten och kolla igen. Tänk själv att vara en liten fet mellanviktare helt utan punch och sen gå upp i tungvikten och gladeligen gå upp mot bestar som bröderna Klitschko, Ibeabuchi, Tua, McCline, Golota. Det är stora starka gubbar. Lille Byrd har aldrig backat för någon.

Chris Byrd har fått alldeles för lite props, enligt mig är han en legend.
Jopp, är också imponerad av den lille mannen.
Citera
2009-05-21, 14:12
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo

Bra jobbat, håll dig nykter framöver! Själv är jag bara lite punch-drunk.
Citera
2009-05-21, 15:26
Medlem
tom-joness avatar
Ha ha ha, såg precis senaste intervjun på ESPN där Brian Kenny intervjuar/tjafsar med Floyd Mayweather. Ho ho, vad han grillar honom. Floyd blir skitsur och är lika dryg och full av sig själv som vanligt. När man ser det där önskar man verkligen att JMM eller Pacman eller Cotto nitar honom duktigt. Men som sagt tror jag inte att det blir så, den jäveln är för bra.
Citera
2009-05-21, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ha ha ha, såg precis senaste intervjun på ESPN där Brian Kenny intervjuar/tjafsar med Floyd Mayweather. Ho ho, vad han grillar honom. Floyd blir skitsur och är lika dryg och full av sig själv som vanligt. När man ser det där önskar man verkligen att JMM eller Pacman eller Cotto nitar honom duktigt. Men som sagt tror jag inte att det blir så, den jäveln är för bra.
har du en länk till den? tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in