2013-12-03, 08:58
Medlem
tom-joness avatar
QUOTE=palehead|46390142]Du överdriver fortfarande resultatet av Mundines match mot Ottke, trots att jag förklarat för dig att Mundine enbart hade boxats i ett år när han tog den matchen. Vet du någon annan boxare som gått en titelmatch efter att ha boxats i enbart ett år?

Som jag förklarade för dig tidigare så var Mundine en professionell rugby-league-spelare från 18 år till dess han var 25 år. Han var inte vilken rugbyspelare som helst, utan han var världens bästa rugbyleaguespelare, och var betald därefter. Därför var det en sensation när han plötsligt mitt i sin framgångsrika rugbykarriär beslutade sig för att börja boxas.

Om du tittade på de korta klipp som jag länkade till i mitt förra inlägg så såg du att trots att rugby är en lagsport så handlade publikens alla plakat om Mundine, exempelvis: “Mundine – Ronaldo of Rugby League” och “Choc – Full of Magic”. Dessa plakat kunde du se i publiken i ett av klippen, och det reflekterar Mundines position 1999 då klippen spelades in.

Nej, men som jag skrev tidigare så räknas Mundine som en av Australiens främsta idrottsmän genom alla tider. Det är inget man kan säga om Danny Green. Danny Green är knappast bland de 100 främsta Australiska idrottsmännen de senaste tio åren. Men jag håller med dig att Danny Green har varit populär… liknande Alexander Gustafssons popularitet i Sverige, kanske. Men Mundine var världens bästa idrottsman i Australiens populäraste sport, vilket slår något högre. Han är dock hatad av många på liknande sätt som Zlatan var hatad av många i Sverige för några år sedan.

Jag vet inte exakt hur mycket Mundine brukar tjäna på sina matcher, men jag vet att Mosley fick 1 miljon US-dollar i senaste matchen mot Mundine. I Mundines match mot Geale i början av detta året fick Mundine över 2 miljoner US-dollar. Som jag nämnde tidigare så fick Mundine över 6 miljoner US-dollar när han mötte Danny Green, 2006 (en del hävdar att Mundine fick 8 miljoner).

Jag ska väl erkänna att jag inte är så intresserad av vem som är mest populär. Jag tror att du inte förstår att Mundine har miljoner fans från sin tid som världens bästa Rugby-League-spelare, och många av dessa har följt honom också inom hans hobbysport boxningen.

Men om vi tittar på super-six-deltagarna så var Arthur Abraham och Jermain Taylor inte rankade vid super-mellanvikt, eftersom de främst var mellanviktare. Jermain hade just förlorat två matcher mot Kelly Pavlik. Andre Dirrell och Andre Ward var för unga för att rankas topp-5 vid super-mellanvikt när deltagarna bestämdes 2009. När Carl Froch sedan slog Jermain Taylor i slutet på April 2009, så var han nästan helt okänd, och därför heller inte rankad topp-3 vid Super-mellanvikt. De tre högst rankade vid super-mellanvikt 2009 var: 1. Mikkel Kessler 2. Anthony Mundine 3. Lucian Bute, enligt i stort sett alla källor. Har du glömt bort det så kan du väl fråga någon av dina boxningsvänner, med bättre minne.

Men sedan håller jag med dig att det finns många som inte vet hur man rankar. Värst är kanske Ring Magazine som ägs av Golden Boy Promotion.

Bäst rankning finner du här på Flashback:
https://www.flashback.org/t2265738

Ha ha ha… Mundine hade sedan länge inriktat sig på Lätt-mellanvikt, men han kunde inte motstå frestelsen att möta Geale igen i Mellanvikt eftersom Geale hade både WBA- och IBF-bältet, samtidigt som Mundine fick över 2 miljoner US-dollar för att ta matchen. Men matchen blev en distraktion för Mundine, som nu helt satsar på Lätt-mellanvikt. Mundines motivation var helt enkelt inte stark nog eftersom han ändå inte tänkte fortsätta boxas vid mellenvikt, medan Geales motivation att vinna var starkare än någonsin.

Mundine är ett stort namn i Australien, därför har han inte behövt möta andra berömda personer för att kunna tjäna miljoner US-dollar varje år. Det har mycket riktigt inneburit att Mundine inte behövt anstränga sig för att utveckla sin boxnings-konst och –teknik, han har haft en god inkomst från boxningen i alla fall.

Geale hävdar att Mundine hade sin topp för några år sedan och att han inte längre har samma skärpa. Men bara för att Mundine hade svårt att motivera sig att gå upp till mellanvikt igen för att möta Geale, så behöver det inte innebära att han saknar tillräcklig motivation för att lyckas vid Lätt-mellanvikt.

Detsamma

Jag är kunnig om många boxare, men eftersom jag också gillar rugby så är jag givetvis mycket kunnig om Mundine. Australien har jag mycket riktigt varit i en hel del, så jag känner till deras idrottsmän.

.[/quote]
Du envisas med att skriva att du förklarar saker för mig men när det kommer till boxning behöver du inte förklara nånting, jag har koll ändå. Mitt första minne från barndomen är tamejfan från ett boxningsgym där farsan tränade på 70-talet och jag har suttit klistrad framför TVn och kollat fighter ända sen OS 1984. Såg t.om boxning på Super 8-film innan dess. Så jag behöver inte få boxning förklarat för mig.

Angående Ottke-Mundine så var det ju så som sagt, att jag såg fighten live när den sändes. Gjorde du? Kommentatorerna pratade en del om Mundines amatörerfarenhet, och om att han tränat boxning med sin legendariske far under rugbykarriären. Så det var ju inte så att Mundine kom in direkt från kontoret eller kassan på ICA och började som proboxare, han var redan en topptränad idrottsman med viss erfarenhet från boxning. Hans status som idrottsman hjälpte nog honom en del på vägen dessutom, men det var starkt av honom oavsett att utvecklas så snabbt som han gjorde. Vi kan nog vara ganska säkra på att hans kändisskap var en stor del i att han fick chansen att möta Ottke, ungefär på samma sätt som att Paolo Robertos kändisskap hjälpte honom en hel del till att få chanserna mot Castillejo och Kranjc. Allt blir lättare med ett TV-bolag i ryggen. Hursomhelst, det var imponerande av Mundine att nå dit på bara 17 månader som proffsboxare. Och han var i ledningen mot Ottke när han blev nitad, helt klart.

Angående din fråga om jag vet nån annan som gått titelfight efter bara ett år som proboxare (17 månader då om jämförelsen ska bli exakt) så känner väl alla till storyn om Pete Rademacher. Av dagens fighters så var ju den skicklige Kazuto Ioka också snabb till titelfight, ett par månader längre än Mundine bara. En av Australiens främsta fighters genom tiderna, Jeff Fenech, vann ju titeln tidigt i prokarriären, tror det var efter 6 månader eller nåt sånt. Annars finns ju också Leon Spinks, om du vill gå ännu längre tillbaka i historien så har du Jewey Smith och Johnny Davis. Vissa av dessa var ju toppboxare som amatörer så det är väl inte helt rättvist att jämföra, men exemplen finns.

Jodå Mundine var en stjärna i Rugby Leauge, och jag är långtifrån nån rugbyexpert. Men en snabb googling visar att alla kända rugbyspelare, Johnny Wilkinson, Sebastien Chabal, Nya Zeelands All Blacks osv, spelar Rugby Union. Som tydligen är en mkt större sport och League-varianten verkar vara marginaliserad till Australien, typ Tonga, och delar av norra England. Det ska tydligen vara Australiens tredje största sport läste jag.

Angående rankingen i supermellan 2009 så kan jag inte hitta nån ranking som visar att Mundine skulle vara rankad som 3e bästa supermellanboxaren i världen. Jag har letat både på nätet och bläddrat igenom mina boxningstidningar från den tiden (köpte 5 olika boxningsmagasin per månad då, mkt papper!). Skulle du kunna visa vilka rankingar du tänker på? Eftersom du menar att nästan alla hade de 3 du säger i toppen? Jag har ju så dåligt minne som du säger. Lite punchig kanske. Jag hittade en ranking i en tidning som hade Mundine som 7a i mellanvikt. Och det är ju ganska rimligt eftersom Mundine under 2009 gick 2 fighter i mellan men bara en i supermellan (mot en 17-5-3 motståndare). Varför skulle Mundine då vara med i Super Six?
Froch var helt okänd vid Taylor-fighten skriver du? För dig kanske, men inte för oss som kan boxning. Froch var en kontroversiell figur i England flera år innan dess, och han hade ju precis innan besegrat Pascal om WBCs-supermellan titel i en av årets bästa fighter. Froch var välkänd, till skillnad från Mundine som ju bara boxades i Australien, långt ifrån rampljuset i boxningsvärlden.

Om Mundine inte hade motivation för att fightas om två bälten + 2 mill $ så bör han ju fundera på om han ska fortsätta överhuvudtaget. Varför ta fighten om han inte har lust? Han har ju så mkt pengar ändå ju, som du skrivit.

Nä nu är jag trött på Mundine, nog om honom för min del.
Citera
2013-12-03, 09:02
Medlem
tom-joness avatar
Men du Palehead, din ranking var ju inget vidare bra. Du har lagt ner tid på den ser jag men det blev lite snett.
Det du skriver om Ward t.ex; "Han har exempelvis haft partiska ringdomare som låtit honom komma undan med ojusta regelbrott, vilket gjort att motståndarna blivit överrumplade och överväldigade av oförberedda händelser." Det måste du väl inse att det finns ingen fighter som är 100% ren i sin boxning, alla ger små tjuvnyp när de får chansen. "Oförberedda händelser"? Va? Man ska väl vara beredd på allt i en ring? Eller ska de ha ett manus att följa, som i wrestling? Så de vet innan vad som ska hända? Så slipper de bli "överrumplade och överväldigade". Saker å ting händer i ringen, deal with it.
"Dessutom vet de flesta boxare vid det här laget att en av Andres största styrkor är hans fotarbete där han alltid bestämmer avståndet till motståndaren. Detta har också varit en överraskning för motståndarna, men idag vet alla om detta och kan förbereda en taktik som försöker frånta honom denna fördel." Har hans fotarbete varit en överraskning för motståndarna?? De har aldrig sett Ward boxas menar du? De såg inte när han tog OS-guld? Elle nån av hans tidigare pro-fighter? Att studera motståndaren innan fight har ju varit en av grundstenarna i en trainingcamp sen boxning startade. Innan filmupptagningar fanns så använde man sig ju av tidningsreportage och samtal med tidigare motståndare. Och även om man inte visste ett piss om sin motståndare innan fight så ska man väl vara förberedd på att han eventuellt kan ha ett bra fotarbete. Det är ju en del av boxningen. Kan man inte vinna bara för att den andra har bra fotarbete så är man ju körd som fighter. Man måste ju vara förberedd på allt! Du skriver det som att Ward har haft några orättvisa fördelar i sina fighter, men han har ju bara varit bättre än sina motsåndare punkt slut. Snubben har inte förlorat en fight sen han var 12 år! En av de absolut bästa i gamet idag, helt klart. Förresten, vad är det för osjyssta regelbrott du menar att Ward har kört med? På vilket sätt är han värre än andra fighters?
Bernard Hopkins har sagt att Ward är den enda fightern han vägrar möta, säger en hel del om hans skicklighet.

Och det här med att du rankar Lara högre än Floyd, baserat på att du har nån fantasi om att Lara skulle stoppa Floyd om de möttes. Kom igen, du kan ju inte basera en ranking på fantasier. Du måste räkna in faktiska meriter i en ranking, det går inte att komma undan. Och då har inte Lara plats på en P4P topp 10. Han har ju inte åstadkommit speciellt mkt. Det går inte att ranka bara utifrån hur bra du tror att en fighter är eller kan bli. Isåfall skulle jag kunna säga att Stanley Ketchel eller Valero skulle vara #1 p4p Alltime, för de kunde ju eventuellt ha blivit det om de inte dött i förtid.
Det här med P4P ranking är inte lätt, det ska erkännas, men meriterna räknas tungt såklart. Tvärtemot vad du skriver.
Vet du varför man startade med P4P- ranking? Det finns en historia bakom det såklart. Det har med tungviktare att göra.

Hursomhelst, kul att du tog dig tid att skriva ner din ranking, det var ambitiöst. Även om vi inte är eniga om placeringarna så är det ju alltid kul att diskutera. Alla har rätt till sin åsikt.
Citera
2013-12-03, 09:58
Medlem
challiss avatar
Tror att Palehead syftar på att Ward lyckas skallas rätt ofta i fighter.
Citera
2013-12-03, 15:38
Medlem
Ninjors avatar
Någon påstod att Bob Arum sagt till Yahoo sports att Manny möter Bradley i sin nästa fight. Jag håller tummarna ... det kan bli ett riktigt spektakel där båda verkligen har något att bevisa. (Hittar ingen artikel, efter lite halvtrött letande.)

Mayweather lär antagligen annonsera en Khan-fight nästa vecka.
Citera
2013-12-03, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Någon påstod att Bob Arum sagt till Yahoo sports att Manny möter Bradley i sin nästa fight. Jag håller tummarna ... det kan bli ett riktigt spektakel där båda verkligen har något att bevisa. (Hittar ingen artikel, efter lite halvtrött letande.)

Mayweather lär antagligen annonsera en Khan-fight nästa vecka.

Jag tror det blir Garcia. Han gör som han gjorde inför Guerrero matchen, han lurade media och fansen att han skulle möta Devon Alexander vilket gjorde att Guerrero såg ut som en värdig motståndare.
Tror han bara leker med oss och media med alla Khan rykten, folk ser hellre en match mot Garcia än Khan och det kommer vara easy money för Money återigen.
Citera
2013-12-03, 17:09
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Jag tror det blir Garcia. Han gör som han gjorde inför Guerrero matchen, han lurade media och fansen att han skulle möta Devon Alexander vilket gjorde att Guerrero såg ut som en värdig motståndare.
Tror han bara leker med oss och media med alla Khan rykten, folk ser hellre en match mot Garcia än Khan och det kommer vara easy money för Money återigen.

Tror som du. Men det här med att Khan krånglade sig ur sin fight gör mig lite osäker. Men fy fan vad dumt om FLoyd ska slösa bort en av de få fighter han har kvar på Khan. Hur mycket kan snubbe älska pengar liksom. Han måste ju ha en sjukdom...

edit. Men Garcia är bara marginellt bättre. Alla som tror att Floyd hoppar in i Garcias vänster kan räcka upp en hand...
Citera
2013-12-03, 17:58
Medlem
Godzilla3s avatar
Jag tror inte det blir Danny Garcia i maj, i september är det dock mycket möjligt. Danny Garcia har sagt att han vill försvara sina titlar åtminstone en gång till och intervjuerna jag sett med han och hans farsa har de inte uttryckt något intresse i att möta Mayweather redan nu. Jag tror inte Garcia kommer hinna försvara sitt bälte och gå en match mot Mayweather i maj. Däremot tror jag det är fullt möjligt att Garcia kommer fightas på underkortet för att bygga upp honom som en potentiell motståndare i september.

Jag vet inte, jag har fått känslan senaste tiden att Mayweather har fått blodad tand. Kom ihåg att folk sa att han aldrig skulle möta Canelo, först efter fighten så säger många att Canelo var en luffare. Jag tror inte Pacquiao-fighten kommer ske även fast jag personligen hoppas på det. Av någon anledning så är det Mayweather som får skiten men det är ju massvis med potentiella matcher som inte görs pga. "kriget" mellan Top Rank och Golden Boy.

Stilmässigt gillar jag Khan-Mayweather men det gör inte särskilt mycket för hans legacy. Mayweather är en prize fighter om det någon gång fanns en, han kommer fightas den som ger mest cash. Jag tror inte han duckar någon för närvarande, gäller bara hitta någon som har dragningsförmågan. Nu känns det bara som att det inte riktigt finns värdiga utmanare som har namnet.
Citera
2013-12-03, 18:01
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Du envisas med att skriva att du förklarar saker för mig men när det kommer till boxning behöver du inte förklara nånting, jag har koll ändå. Mitt första minne från barndomen är tamejfan från ett boxningsgym där farsan tränade på 70-talet och jag har suttit klistrad framför TVn och kollat fighter ända sen OS 1984. Såg t.om boxning på Super 8-film innan dess. Så jag behöver inte få boxning förklarat för mig.

Angående Ottke-Mundine så var det ju så som sagt, att jag såg fighten live när den sändes. Gjorde du? Kommentatorerna pratade en del om Mundines amatörerfarenhet, och om att han tränat boxning med sin legendariske far under rugbykarriären. Så det var ju inte så att Mundine kom in direkt från kontoret eller kassan på ICA och började som proboxare, han var redan en topptränad idrottsman med viss erfarenhet från boxning. Hans status som idrottsman hjälpte nog honom en del på vägen dessutom, men det var starkt av honom oavsett att utvecklas så snabbt som han gjorde. Vi kan nog vara ganska säkra på att hans kändisskap var en stor del i att han fick chansen att möta Ottke, ungefär på samma sätt som att Paolo Robertos kändisskap hjälpte honom en hel del till att få chanserna mot Castillejo och Kranjc. Allt blir lättare med ett TV-bolag i ryggen. Hursomhelst, det var imponerande av Mundine att nå dit på bara 17 månader som proffsboxare. Och han var i ledningen mot Ottke när han blev nitad, helt klart.
Mundine har sagt så här om sin förlust mot Ottke:
”That was inexperience. He'd defended his title 12 times. Over 300 bouts. That was my 11th fight in my life. I shouldn't have been allowed in the same ring. I was blinded by my dream to be champion. It's laughable.”
Men Mundine var definitivt en topptränad idrottsman när han började med boxning, en av världens främsta idrottsmän, utan tvekan. Mundines far var förstås också en inspirationskälla trots att han försökte stoppa sin son från att bli boxare. Roy Jones Sr är kanske den tränare som varit mest betydelsefull för Mundin. Han har lärt sig mycket av honom. Man kan väl säga att Mundine tillhör Jones-familjen p.g.a. hans tajta band till dem.

Citat:
Angående din fråga om jag vet nån annan som gått titelfight efter bara ett år som proboxare (17 månader då om jämförelsen ska bli exakt) så känner väl alla till storyn om Pete Rademacher. Av dagens fighters så var ju den skicklige Kazuto Ioka också snabb till titelfight, ett par månader längre än Mundine bara. En av Australiens främsta fighters genom tiderna, Jeff Fenech, vann ju titeln tidigt i prokarriären, tror det var efter 6 månader eller nåt sånt. Annars finns ju också Leon Spinks, om du vill gå ännu längre tillbaka i historien så har du Jewey Smith och Johnny Davis. Vissa av dessa var ju toppboxare som amatörer så det är väl inte helt rättvist att jämföra, men exemplen finns.
Nej, det finns inga andra exempel, eftersom Mundine var en nybörjare år 2000, när han började som 25-åring. Rademacher hade nästan 80 amatörfighter och Leon Spinks som du jämför med hade över 170 fighter och olympiskt guld som amatör. Som jag skrev tidigare så provade Mundine på en massa sporter som tonåring, han var exempelvis framgångsrik i basketboll, och lär alltså eventuellt ha haft 4 amatörmatcher i boxning som 17-åring. Men han var professionell rugbyleagespelare från 18 år till dess han var 25 år gammal. Han blev världens bästa rugbyspelare, med miljoner fans.

Citat:
Jodå Mundine var en stjärna i Rugby Leauge, och jag är långtifrån nån rugbyexpert. Men en snabb googling visar att alla kända rugbyspelare, Johnny Wilkinson, Sebastien Chabal, Nya Zeelands All Blacks osv, spelar Rugby Union. Som tydligen är en mkt större sport och League-varianten verkar vara marginaliserad till Australien, typ Tonga, och delar av norra England. Det ska tydligen vara Australiens tredje största sport läste jag.

Ha ha ha… nej Rugby League är inte marginaliserad utan är den mest populära rugbyvarianten. Spelare där är också betalda mer än Johnny Wilkinson och Sebastien Chabal. Där du läste att Rugby League var Australiens tredje största sport, handlar om hur stor publik sporterna har på sina arenor. 1.AFL 2.Hästkapplöpning 3.Rugby League

Men siffrorna är missvisande. Aussie Rules(AFL) har mycket större arenor och har ofta 100.000 på läktarna, medan Rugby League ofta har mer än 80.000 men inga arenor tar mer än 85.000 personer, så det är vanligare att man ser Rugby League i direktsändning på TV. Totalt sett är Rugby League populärare än AFL. Om folk tittar på hästkapplöpningar i direksändning på TV, vet jag faktiskt inte. (vad Aussie Rules är kan vi ta en annan gång)

Citat:
Angående rankingen i supermellan 2009 så kan jag inte hitta nån ranking som visar att Mundine skulle vara rankad som 3e bästa supermellanboxaren i världen. Jag har letat både på nätet och bläddrat igenom mina boxningstidningar från den tiden (köpte 5 olika boxningsmagasin per månad då, mkt papper!). Skulle du kunna visa vilka rankingar du tänker på? Eftersom du menar att nästan alla hade de 3 du säger i toppen? Jag har ju så dåligt minne som du säger. Lite punchig kanske. Jag hittade en ranking i en tidning som hade Mundine som 7a i mellanvikt. Och det är ju ganska rimligt eftersom Mundine under 2009 gick 2 fighter i mellan men bara en i supermellan (mot en 17-5-3 motståndare). Varför skulle Mundine då vara med i Super Six?

Ha ha ha… jag tror inte att du är punchig, vad för offermentalitet? Och jag håller med om att det är svårt att hitta gamla rankningar för Januari 2009. Jag tycker inte att Mundine skulle varit med i super-six eftersom det främst handlade om att lansera Andre Dirrell och Andre Ward. Mikkel Kessler var rankad som etta och relativt ohotad efter att Joe Calzaghe hade lagt av. Efter Frochs uppvisning mot Jermain Taylor så var han också en given attraktion. Arthur Abraham boxades visserligen vid fel viktklass men han hade radat upp en massa vinster vid mellenvikt och var också en attraktion. Jermain Taylor var en världsartist efter sina matcher mot Bernard Hopkins. Bute hade blivit knockad mot Andrade i sista ronden(oktober 2008), och såg inte fräsch ut. Mundine gick sedan ner till mellanvikt, och tog IBO-bältet där i maj 2009. När det före super-six gissades vilka boxare som skulle vara p4p fem år senare (2014), så gissade många att Andre Ward skulle finnas med topp-5. Jag trodde också att Andre Ward och Andre Dirrell skulle vara topp-3 vid 168lbs 2014, men jag trodde inte att Ward var mogen att vinna super-six. Till min stora förvåning såg det ut som om Kessler hade blyskor när han mötte Ward.

Citat:
Froch var helt okänd vid Taylor-fighten skriver du? För dig kanske, men inte för oss som kan boxning. Froch var en kontroversiell figur i England flera år innan dess, och han hade ju precis innan besegrat Pascal om WBCs-supermellan titel i en av årets bästa fighter. Froch var välkänd, till skillnad från Mundine som ju bara boxades i Australien, långt ifrån rampljuset i boxningsvärlden.
Jag håller med om att Froch-Pascal var en mycket bra och underhållande fight, men båda var nästan helt okända som boxare, utanför sina respektive länder. De boxades om det bälte som Joe Calzaghe hade vunnit från Mikkel Kessler, och sedan givit upp. Calzaghe hade samtidigt givit upp WBC, WBO och WBA bältena, dessutom hade han något år tidigare givit upp IBF bältet. Det har aldrig varit lättare att få en titel i Super-mellanvikt, som när Pascal och Froch fick chansen till ett bälte. Ingen av dem var rankade top-3 vid 168lbs. Frochs senare vinst över Jermain Taylor gjorde honom dock till en superhet attraktion.

Citat:
Om Mundine inte hade motivation för att fightas om två bälten + 2 mill $ så bör han ju fundera på om han ska fortsätta överhuvudtaget. Varför ta fighten om han inte har lust? Han har ju så mkt pengar ändå ju, som du skrivit.
Jag fattar fortfarande inte vad du inte förstår. Alla Mundines boxningsmatcher har varit pay-per-view, d.v.s. TV-tittarna har betalat för alla hans matcher, t.o.m. Mundines första professionella fight och detta trots att han var en nybörjare. Faktum är att Mundine fick 500.000 US-dollar för sin första professionella match. Han har haft 45 professionella matcher nu 13 år senare, och alla dessa har alltså sänts i TV pay-per-view. Men om Mundine blir erbjuden över 2 miljoner USD för att gå upp till mellanvikt samtidigt som det finns bälten inblandade, så är det väl inte konstigt att han tackar ja till pengarna. Men han är helt inriktad på lätt-mellanvikt numera, och har inte samma motivation att driva vidare vid mellanvikt. Geale däremot hade tidigare förlorat mot Mundine och hade all motivation i världen att fortsätta vid mellanvikt. Det är ju inte konstigt att deras helt olika motivationer påverkade deras förberedelser och insats.

Citat:
Nä nu är jag trött på Mundine, nog om honom för min del.
Det skulle dock vara roligt och höra om du såg matchen mellan Mundine och Mosley, och vad du tyckte om den?

.
Citera
2013-12-03, 18:07
Medlem
Ninjors avatar
Om jag ska välja mellan pest eller kolera så ser jag hellre Khan mot Mayweather. Khan är snabbare än Garcia och kan eventuellt, om Mayweather har en dålig dag på jobbet och Nevada-domarna är helt opartiska OCH Mayweather skadar axeln, vinna över Floyd på poäng.
Khan är ett större namn världen över än Garcia, och i Showtime's och i synnerhet Floyds fall handlar det om att dra in stora pengar. Men om jag ska gardera mig lite så lär den ske framöver, även om det inte blir nu i Maj.

Danny Gracia är en skön jävel, men styles makes fights. Garcia skulle se ut som Canelo om han stod i ringen mot Mayweather.
Citera
2013-12-03, 18:21
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Men du Palehead, din ranking var ju inget vidare bra. Du har lagt ner tid på den ser jag men det blev lite snett.
Det du skriver om Ward t.ex; "Han har exempelvis haft partiska ringdomare som låtit honom komma undan med ojusta regelbrott, vilket gjort att motståndarna blivit överrumplade och överväldigade av oförberedda händelser." Det måste du väl inse att det finns ingen fighter som är 100% ren i sin boxning, alla ger små tjuvnyp när de får chansen. "Oförberedda händelser"? Va? Man ska väl vara beredd på allt i en ring? Eller ska de ha ett manus att följa, som i wrestling? Så de vet innan vad som ska hända? Så slipper de bli "överrumplade och överväldigade". Saker å ting händer i ringen, deal with it.
Partiska ringdomare är ett ofog som borde stoppas, anser jag. Visst är många amerikaner kåta på att få fram bra boxare, men ringdomarna måste straffa boxarna när de inte bryr sig om reglerna. Det handlar ju inte om gatuslagsmål, trots att det kan tyckas så ibland när Ward använder alla sina “tjuvnyp”.

Citat:
"Dessutom vet de flesta boxare vid det här laget att en av Andres största styrkor är hans fotarbete där han alltid bestämmer avståndet till motståndaren. Detta har också varit en överraskning för motståndarna, men idag vet alla om detta och kan förbereda en taktik som försöker frånta honom denna fördel." Har hans fotarbete varit en överraskning för motståndarna?? De har aldrig sett Ward boxas menar du? De såg inte när han tog OS-guld? Elle nån av hans tidigare pro-fighter? Att studera motståndaren innan fight har ju varit en av grundstenarna i en trainingcamp sen boxning startade. Innan filmupptagningar fanns så använde man sig ju av tidningsreportage och samtal med tidigare motståndare. Och även om man inte visste ett piss om sin motståndare innan fight så ska man väl vara förberedd på att han eventuellt kan ha ett bra fotarbete. Det är ju en del av boxningen.
Ja, men när det gäller Ward så handlar det inte om ett normalt fotarbete, utan om ett av de bästa fotarbeten som någonsin använts av en boxare.

Citat:
Kan man inte vinna bara för att den andra har bra fotarbete så är man ju körd som fighter.
Ja, det var väl så Kessler kände det efter matchen mot Ward.

Citat:
Man måste ju vara förberedd på allt! Du skriver det som att Ward har haft några orättvisa fördelar i sina fighter, men han har ju bara varit bättre än sina motsåndare punkt slut. Snubben har inte förlorat en fight sen han var 12 år! En av de absolut bästa i gamet idag, helt klart. Förresten, vad är det för osjyssta regelbrott du menar att Ward har kört med? På vilket sätt är han värre än andra fighters?
Det är nog lättare att beskriva de regelbrott han inte gör, eftersom det går fortare än att beskriva alla de “tjuvnyp” han håller på med. Jag tycker att de borde ha två ringdomare i hans matcher så att han inte kan fortsätta med alla sina “tjuvnyp” på ringdomarens dolda sida.

Faktum är att som åskådare blir jag snabbt uttråkad när jag ser honom boxas. Han har en av de tråkigaste stilar jag någonsin sett i en boxningsring. Inte speciellt underhållande.

Citat:
Bernard Hopkins har sagt att Ward är den enda fightern han vägrar möta, säger en hel del om hans skicklighet.
Det var roligt att höra. Då får vi se Hopkins–Kovalev ganska snart då, eller?

Citat:
Och det här med att du rankar Lara högre än Floyd, baserat på att du har nån fantasi om att Lara skulle stoppa Floyd om de möttes. Kom igen, du kan ju inte basera en ranking på fantasier. Du måste räkna in faktiska meriter i en ranking, det går inte att komma undan. Och då har inte Lara plats på en P4P topp 10. Han har ju inte åstadkommit speciellt mkt. Det går inte att ranka bara utifrån hur bra du tror att en fighter är eller kan bli.
Vaddå “tror”? Lara har väl tydligt visat hur bra han är. Såg du hans match mot Paul Williams?

Citat:
Isåfall skulle jag kunna säga att Stanley Ketchel eller Valero skulle vara #1 p4p Alltime, för de kunde ju eventuellt ha blivit det om de inte dött i förtid.
En p4p-lista Alltime handlar normalt om meriter. Den handlar om alla meriter en boxare skaffat sig under sin långa karriär. En p4p-lista för november 2013, handlar om vilka boxare som är bäst i november 2013.

Om du skulle använda samma teknik som i en Alltime-lista, för att beskriva november2013-listan så skulle Pacquiao bli rankad etta eftersom han har mest och bäst meritlista bland dagens aktiva boxare. Bernard Hopkins skulle komma tvåa o.s.v. Men det fungerar inte för både Pacquiao och Hopkins har passerat sina Primes, så det vore fel att fortfarande ranka dem etta och tvåa. Därför måste man uppskatta vilka boxare som är bäst relativt sett nu, i denna månad, vilket jag alltså gjorde i min lista p4p för november 2013.

Citat:
Det här med P4P ranking är inte lätt, det ska erkännas, men meriterna räknas tungt såklart. Tvärtemot vad du skriver.
Vet du varför man startade med P4P- ranking? Det finns en historia bakom det såklart. Det har med tungviktare att göra.
Jag skulle gissa att det har med marknadsföring av Ray Robinson att göra?

Citat:
Hursomhelst, kul att du tog dig tid att skriva ner din ranking, det var ambitiöst. Även om vi inte är eniga om placeringarna så är det ju alltid kul att diskutera. Alla har rätt till sin åsikt.
Ja, det kan vara kul att diskutera. Hur ser din p4p topp-10 ut?

.
Citera
2013-12-03, 20:42
Medlem
Godzilla3s avatar
Riktigt riktigt bra boxningshelg framför oss.

Trout mot Lara. Tror inte det kommer bli en höjdarmatch direkt men ska bli kul att se båda tillbaka efter tuffa fighter. Det här en svår fight att tippa, två southpaws mot varandra.

Rigondeaux mot Agbeko. Äntligen är Rigo tillbaka, av de träningsvideor jag har sett så verkar det som att han lägger mycket fokus på kraft. Han är ute efter en KO tror jag. Hoppas på en fin fight.

Alexander mot Porter. Alexander kritiseras ju ofta för sin boxningsstil men jag gillade vad jag såg mot Lee Purdy där han visade lite killer instinct. Stort kliv upp för obesegrade Porter.

Judah mot Malignaggi. Vet inte varför men är nog mest taggad på den här fighten av alla om man bortser från Rigo, båda måste verkligen vinna känns det som. Tror på Malignaggi.

Kirkland mot Glen Tapia. Comeback för Kirkland, ska bli riktigt intressant att se hur han ser ut efter detta senaste uppehåll.

Darren Barker mot Felix Sturm. Inte så taggad på den här fighten om jag ska vara ärlig men kul att se Barker.

Badou Jack fightas också på fredag efter det där bittra dombeslutet mot Periban som var felaktigt enligt mig.
Citera
2013-12-03, 21:08
Medlem
tatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Riktigt riktigt bra boxningshelg framför oss.

Trout mot Lara. Tror inte det kommer bli en höjdarmatch direkt men ska bli kul att se båda tillbaka efter tuffa fighter. Det här en svår fight att tippa, två southpaws mot varandra.

Rigondeaux mot Agbeko. Äntligen är Rigo tillbaka, av de träningsvideor jag har sett så verkar det som att han lägger mycket fokus på kraft. Han är ute efter en KO tror jag. Hoppas på en fin fight.

Alexander mot Porter. Alexander kritiseras ju ofta för sin boxningsstil men jag gillade vad jag såg mot Lee Purdy där han visade lite killer instinct. Stort kliv upp för obesegrade Porter.

Judah mot Malignaggi. Vet inte varför men är nog mest taggad på den här fighten av alla om man bortser från Rigo, båda måste verkligen vinna känns det som. Tror på Malignaggi.

Kirkland mot Glen Tapia. Comeback för Kirkland, ska bli riktigt intressant att se hur han ser ut efter detta senaste uppehåll.

Darren Barker mot Felix Sturm. Inte så taggad på den här fighten om jag ska vara ärlig men kul att se Barker.

Badou Jack fightas också på fredag efter det där bittra dombeslutet mot Periban som var felaktigt enligt mig.
Kirkland mot Glen Tapia blir intressant då Kirkland är tillbaks med Ann Wolf

Badou Jack - Rogelio Medina verkar ju vara ordentligt motstånd med.

Såg ett klipp för någon vecka sedan Agbeko tränade plattor med en riktigt grinig Roger verkade inte ha någon vidare person kemi.

Trout mot Lara håller med om vad du säger blir förmodligen en jämn match men jag tror Lara på poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in