2012-12-27, 19:13
Medlem
blackfaces avatar
Marquez för mig också. Donaire var aktiv men slog inte några p4p fighters.

Nishioka som är svingammal för vikten och pensionerade sig efter, Arce som är slut, Mathebula? zzzz.
Vasquez jr bjöd på en bra fight, men inte i närheten av Pacs kaliber så klart.

Hoppas han möter Mares och Rigo nästa år. De två vinsterna skulle ge honom foty om inget oväntat händer.
Om han dessutom kan gå upp en till klass och slå Salido/Garcia vinnaren så får jag en orgasm.
Citera
2013-01-05, 00:14
Medlem
bigbossjonass avatar
Tjena tänkte ge mig in i den här tråden( som är väldigt kunnig)

Är de "set" för en match mellan Floyd och guerro(stavning?) ?

Vad tror ni händer mellan haye och vitali? Blir de någon match lr ?
Citera
2013-01-05, 07:51
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas

Vitali har väl gått i pension?
Citera
2013-01-05, 09:02
Medlem
blackfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Nä men han ska.

Vettefan. David Haye mot Wladimir var en av det årets tråkigaste fighter. Blir så när David Haye slåss mot större grabbar. Han blir timid.

Kanske blir fighten av om David Haye inte kräver så mycket cash. Vi får se.
Citera
2013-01-05, 18:47
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackface
Nä men han ska.

Vettefan. David Haye mot Wladimir var en av det årets tråkigaste fighter. Blir så när David Haye slåss mot större grabbar. Han blir timid.

Kanske blir fighten av om David Haye inte kräver så mycket cash. Vi får se.
Han hade sin tå oxå som han skyllde på...
Citera
2013-01-08, 07:34
Medlem
Libérées avatar
Verkar som att Froch vs Kessler II är i fara pga att IBF har Adonis Stevenson som mandatory challenger. Tror och hoppas dock att det kommer att lösa sig, Froch vs Stevenson lär ju inte generera hälften av pengarna som ett returmöte mot dansken. Ska Froch behöva piska ännu en Quebec-boxare för att de ska veta sin rätta plats?

Ett av våra få svenskhopp,Oscar Ahlin, har begett sig till Spanien och kommer där att sparras mot självaste Nathan Cleverly, WBO:s mästare i lätt tungvikt. Riktigt fett.
Citera
2013-01-08, 07:44
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Tror inte det finns något som verkligen är bekräftat kring hans karriär den närmaste framtiden. Läste i en relativt nyskriven artikel att Vitali känner att han har "unfinished business" med Haye, men det säger väl iofs inte mycket.
Citera
2013-01-08, 07:50
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas

Även om ingenting är officiellt så pekar allt på att Mayweather kommer ställas mot Guerrero den 4:e maj. Saúl Álvarez, som tidigare varit toppkandidaten till att möta Mayweather i vår, kommer förmodligen boxas på underkortet till dessa herrar. Det blir en av de största boxningskvällarna under 2013, utan tvekan.

Haye vs Vitali känns väldigt långt bort då mycket är osäkert kring storerbrors Klitschkos karriär för tillfället...
Citera
2013-01-08, 15:45
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Ett av våra få svenskhopp,Oscar Ahlin, har begett sig till Spanien och kommer där att sparras mot självaste Nathan Cleverly, WBO:s mästare i lätt tungvikt. Riktigt fett.
Hoppsan det är inte illa pinkat
Har för mig han bloggat förut, hade varit kul att få se en film från sparringen.
Citera
2013-01-08, 18:11
Medlem
Godzilla3s avatar
Efter några veckors torka så närmar vi oss den 19:e januari och årets första stora boxningsevent.

Golovkin-Rosado
M. Garcia-Salido

Två grymma fighter. Rosado är självsäker, han tränar hårt, vägrade en catchweight och sa nyligen att han kommer knocka Golovkin i åttonde eller nionde. Självförtroende är bra, se bara på Danny Garcia och hur han förändrades efter sin vinst mot Khan. Men Rosado blev stoppad av Angulo och Golovkin är ett monster. Rosado har en bra vinstsvit nyligen dock, tror det blir en bra fight sålänge det varar men Golovkin ska stoppa honom.

Mikey Garcia har sitt första riktigt stora test mot Salido. Salido har en del förluster men han har stor fördel i erfarenhet och stora fighter och har mött motstånd som Gamboa, Juanma, Marquez, Guerrero som Mikey Garcia inte varit i närheten av. Garcia har power dock, bara att se på hans record med 26 KO:s på sina 30 fighter. Intressant matchup, har ingen klar vinnare men knapp fördel till Salido.
Citera
2013-01-08, 18:52
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Hoppsan det är inte illa pinkat
Har för mig han bloggat förut, hade varit kul att få se en film från sparringen.

Han bloggar fortfarande på fightplay.tv ibland. I detta inlägget sammanfattar han 2012 med ett helt gäng bilder.
Citera
2013-01-09, 21:38
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Verkar som att Froch vs Kessler II är i fara pga att IBF har Adonis Stevenson som mandatory challenger. Tror och hoppas dock att det kommer att lösa sig, Froch vs Stevenson lär ju inte generera hälften av pengarna som ett returmöte mot dansken. Ska Froch behöva piska ännu en Quebec-boxare för att de ska veta sin rätta plats?

Jodå och han har fetare grejer på gång, Oscar. Går det i lås så åker jag fan dit och kollar.
Badou Jack sparrade førresten med Chad Dawson i dagarna. Bra erfarenhet. De har ju samma trænare nu igen.

Froch-Stevenson, visste ni att Stevenson før ca 15år sen blev dømd før att ha varit hallick och før att ha sålt, trakasserat och hotat unga tjejer? Om de møts hoppas jag Froch torterar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in