2022-10-25, 01:50
  #11485
Medlem
tigerpus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Yup och man kan nog säga Haymon lärde sig av Money Man hur slipstenen skulle dras problemet vara bara han får inte i hop tillräckligt många matcher, MMA har klivit förbi boxningen iom UFC matchar dem bästa mot dem bästa sett till PBC så boxas deras fighters MAX 2ggr per år om ens det!

Låter man bara sina fighters möta in-house fighters så blir det snabbt svårt att matcha dom regelbundet, och sitter man och betalar regelbundet in till alla organisationer så kan man enkelt påverka vem som står näst på tur till nästa titelfight.
Som den där turken som inte fightats på 2 år som Cleanelo var så ivrig att möta om det lediga wbc eller wbo bältet Benavidez torskade. För att möta Benavidez lät inte så spännande för honom
Citera
2022-10-25, 09:52
  #11486
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpu
Låter man bara sina fighters möta in-house fighters så blir det snabbt svårt att matcha dom regelbundet, och sitter man och betalar regelbundet in till alla organisationer så kan man enkelt påverka vem som står näst på tur till nästa titelfight.
Som den där turken som inte fightats på 2 år som Cleanelo var så ivrig att möta om det lediga wbc eller wbo bältet Benavidez torskade. För att möta Benavidez lät inte så spännande för honom
Nej det är inte många som vill möta eg dessa boxare inom PBC för dem vet då blir dem låsta på fler matcher än just en så var med Canelo då han skulle möta Plant iofs så sade Eddie Hearn åt han att möt Plant ta titeln efter du gjort ditt på PBC så fixar vi resten på DAZN, Dem har otroliga problem med Heymon vill inte erkänna det tex Top Rank lyfter högre än PBC och det säger en del om hur boxningen ser ut just i detta läge...

Man ser lite i UK också där är det vem som är på toppen fortf så slås Matchroom & Queensberry om den titeln bäst i UK men båda verkar nu insett lite tjaffsa håller inte och dem börjar få till fighter mellan båda stall, Nykomligen Boxxer uppstod efter Matchroom startade upp DAZN egen plattform och SKY hamnade i ett vaccum utan boxare då uppstod Boxxer dock ser man dem har inte högsta nivån och tvivlar dem kommer dit....
Citera
2022-10-25, 11:53
  #11487
Medlem
tigerpus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Heymon vill inte erkänna det tex Top Rank lyfter högre än PBC och det säger en del om hur boxningen ser ut just i detta läge...


Det är ju alltid aja baja att erkänna att konkurrenten är bättre än en själv lol
Men jag tror att hans uppkäftighet när det kommer till det där har med deras stall med fighters från 147 att göra, en av boxningens glamour divisions, dom har ju dom flesta namnen under kontrakt och tror att dom kan strong-arma vem som helst. Utifrån vad jag läst/hört så verkar Crawfords krav för Spence fighten varit rimliga, men transparens är tydligen för mycket begärt när man ska arbeta med pbc, take it or leave it låter det som från deras sida. Vilket är den enda anledningen till att jag ändå är lite ok med att superfighten inte blir av näst
Citera
2022-10-25, 12:25
  #11488
Medlem
Fury har tappat det. Vem fan bryr sig om den skitfighten!! Tråkigt att han dessutom börjat med ladd igen. Usyk är det enda rimliga nu
Citera
2022-10-25, 22:26
  #11489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderskuggan
Fury har tappat det. Vem fan bryr sig om den skitfighten!! Tråkigt att han dessutom börjat med ladd igen. Usyk är det enda rimliga nu
Källa på det?
Ingen annan fighter var villig, A.J duckade .
Usyk kunde ej nu och han behöver en match innan den i mars/april mitt A.U
Citera
2022-10-26, 13:38
  #11490
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Källa på det?
Ingen annan fighter var villig, A.J duckade .
Usyk kunde ej nu och han behöver en match innan den i mars/april mitt A.U
Duckade det var hans sponsorer som satte stop inget annat och det klar gjorde Chisora på pk med Fury, Dags att öppna öronen så du hör vad dem säger sedan vad Warren / Fury + Arum säger tar jag inte mycket för!
Citera
2022-10-26, 22:06
  #11491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Duckade det var hans sponsorer som satte stop inget annat och det klar gjorde Chisora på pk med Fury, Dags att öppna öronen så du hör vad dem säger sedan vad Warren / Fury + Arum säger tar jag inte mycket för!
Sponsorer... Hahaha herre gud.
Citera
2022-10-26, 22:25
  #11492
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Sponsorer... Hahaha herre gud.
AJ själv har sagt det också hans sponsorer visste inte om dem skulle få ut det dem ville, Det handlade om deras varumärken samt dem ville ha ut något och det fick dem inte!

Sedan ska du ha i åtanke förra gången tog det FEM månader att sy i hop en fight men då blev Fury tvungen möta Wilder i en 3:e fight, Det är just det som det hängde på denna gång samt att Fury inte ville eg möta AJ utan använde han som någon form av ursäkt och välja någon annan!

Benn Jr har lämnat in sin licens i UK - BBBoC och återstår att se vad som händer nu med han, Det kommer förmodligen bli en avstängning på upp till 5år som jag hör och läst!
Citera
2022-10-26, 22:32
  #11493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
AJ själv har sagt det också hans sponsorer visste inte om dem skulle få ut det dem ville, Det handlade om deras varumärken samt dem ville ha ut något och det fick dem inte!

Sedan ska du ha i åtanke förra gången tog det FEM månader att sy i hop en fight men då blev Fury tvungen möta Wilder i en 3:e fight, Det är just det som det hängde på denna gång samt att Fury inte ville eg möta AJ utan använde han som någon form av ursäkt och välja någon annan!

Benn Jr har lämnat in sin licens i UK - BBBoC och återstår att se vad som händer nu med han, Det kommer förmodligen bli en avstängning på upp till 5år som jag hör och läst!
Tycker 60-40 var en mer än godkänd deal för AJ. Han har inget att komma med. Inga bälten osv.Så hans chans va att vinna tillbaka iaf wbc titeln. Nu verkar det bli wilder, vad han ska upp o göra mot honom.. lär åka ut på huvudet, tror jag iaf.
Trist för Benn Jr. Men är man i syltburken o nallar så får man stå sitt kast.
Citera
2022-10-27, 10:33
  #11494
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Tycker 60-40 var en mer än godkänd deal för AJ. Han har inget att komma med. Inga bälten osv.Så hans chans va att vinna tillbaka iaf wbc titeln. Nu verkar det bli wilder, vad han ska upp o göra mot honom.. lär åka ut på huvudet, tror jag iaf.
Trist för Benn Jr. Men är man i syltburken o nallar så får man stå sitt kast.
AJ hade accepterat allt men det som strulade var hans sponsorer inget annat sedan vad Warren/Fury vill få det till är en annan femma, Det sägs att det är samtal bortom ljuset mellan båda läger för att få till fighten under nästa år återstår att se vad som händer....

Nåja mycket boxning i helgen på DAZN då KT är tillbaka i ringen efter Serrano fighten i NY MSG sedan i US går JoJo Diaz upp också, KT kommer nog hamra ned sitt motstånd rätt enkelt men det mest intressanta är en debut av Maisie Rose Courtney i flugvikt, Det är nog en fight jag måste kolla hon är en av de mest lovade talangerna som blivit proffs från England och hon spås en ytterst lovande framtid av experterna!

Matchroom Boxing verkar vara på offensiven att signa upp talangerna från England Maisie Rose Courtney - Mark Dickinson + Pat McCormack kommer bli av intresse följa dessa boxares framfart på DAZN!
Citera
2022-10-27, 13:45
  #11495
Medlem
tigerpus avatar
Att skylla på sponsorer är bara fast Eddies sätt att deflecta från faktum att han inte vågar riskera sin kassako mot Fury när han precis blivit förnedrad 2 gånger i rad av en mycket mindre man.
Förnedrad kanske är lite för starkt ord men ni hajar ju. Att åka på torsk mot en p4p fighter är inget att skämmas för, går att bygga upp från det där, men med 3 förluster i rad blir det väldigt svårt.
Joshua kommer att matchas väldigt försiktigt nu, läste idag att det är tänkt att han ska möta Dyllan Whyte IGEN, om han vinner sin kommande fight.
Typiskt Eddie Hearn, det här är typ på samma nivå som Fury Chisora 3 imo.
Jag svär, utan Fury Chisora 3 hade inte Eddie vågat sig på en fight som Aj Whyte 2...
Citera
2022-10-27, 15:13
  #11496
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpu
Att skylla på sponsorer är bara fast Eddies sätt att deflecta från faktum att han inte vågar riskera sin kassako mot Fury när han precis blivit förnedrad 2 gånger i rad av en mycket mindre man.
Förnedrad kanske är lite för starkt ord men ni hajar ju. Att åka på torsk mot en p4p fighter är inget att skämmas för, går att bygga upp från det där, men med 3 förluster i rad blir det väldigt svårt.
Joshua kommer att matchas väldigt försiktigt nu, läste idag att det är tänkt att han ska möta Dyllan Whyte IGEN, om han vinner sin kommande fight.
Typiskt Eddie Hearn, det här är typ på samma nivå som Fury Chisora 3 imo.
Jag svär, utan Fury Chisora 3 hade inte Eddie vågat sig på en fight som Aj Whyte 2...
Det är INTE Eddie som sagt det utan kommer från AJ:s sponsorer iom dem får inte ut det dem vill ha i sponsor intäkter inget annat, Allt annat var löst tv intäkterna på PPV 50/50 etc etc etc enda var lösa sponsorerna och det gick inte på så kort tid...

Man kan hacka på Hearn mycket men nu är ni lite fel ute liksom då båda sidor nåja fixa detta på 3 veckor då man höll på sist fem månader innan det var löst, men då dömde en domstol till Wilders fördel och då var Fury tvungen ta han och inte AJ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in