2013-05-13, 20:15
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Helvete vilken fight vi har nu i helgen. Matthysse mot Peterson. Det kommer bli ett krig alltså. Vad tror ni?

Jag har inte helt bestämt mig men om jag kollar på oddsen så är en KO/TKO av Matthysse låga 2.10, det tror jag inte på. Peterson har aldrig blivit stoppad, han är tuff mentalt och Matthysse gick fulla distansen mot Judah och Alexander. Peterson har varit på djupa vatten mot Ortiz och klarade det tiden ut. Tror mer på Matthysse via beslut på 4.00.

Matthysse imponerade stort på mig sist men tror även jag på en UD vinst för honom.
Citera
2013-05-13, 20:36
Medlem
nickoruts avatar
Jag tror matthysse knockar ut Peterson. Är det nån boxare man kan lita på så är det matthysse! Jag kan till och med tänka mig en utblåsning på 3-4 ronder.

Är det nån som vet vilka fighter nonito respektive Rogo lutar år härnäst? Jag skulle älska att se Rigo ta sig an Mares och välförtjänt ta sig in på p4p-listan. Känns dock som det finns massa hinder i vägen för den fighten så känslan är snarare att det blir typ framptom. När ska arum dö egentligen? Är inte gubbfan typ hundra år? Jag ser hur hans namn dyker upp ibland som promotor för stora fighter på 60-talet!

Fast även när arum dör/går i pension så lär ju nån "lärling" ta över och fortsätta på samma sätt. Hoppas på en framtid där boxarna promotar sig själva som DLH
och Floyd så de mest lukrativa fighterna, alltså de som flest vill se, blir av istället för girigheten som råder nu!
Senast redigerad av nickorut 2013-05-13 kl. 20:42.
Citera
2013-05-13, 21:22
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Nån som bettar på Betway.. Maglinaggi mot Broner.. tror Magli gav 8 el 9 ggr pengarna..
Citera
2013-05-14, 23:52
Medlem
nickoruts avatar
Golovkin ska möta Macklin i sin nästa fight! Kanske är gamla nyheter men nytt för mig! Intressant att det är ett main event för HBO också så om han vinner övertygande så börjar det nog bli svårt att ducka honom. Tycker det finns en uppsjö av intressanta fighter med GGG inblandad och i dagsläget håller jag honom som favorit mot en Martinez som tiden verkar hunnit ikapp.

Vilka är de största löftena just nu oavsett viktklass? Finns det nån given superstar på uppgång? Och då menar jag inte typ Broner utan snarare sådana som Thurman som väntar på genombrottet.
Senast redigerad av nickorut 2013-05-14 kl. 23:55.
Citera
2013-05-15, 01:06
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Golovkin ska möta Macklin i sin nästa fight! Kanske är gamla nyheter men nytt för mig! Intressant att det är ett main event för HBO också så om han vinner övertygande så börjar det nog bli svårt att ducka honom. Tycker det finns en uppsjö av intressanta fighter med GGG inblandad och i dagsläget håller jag honom som favorit mot en Martinez som tiden verkar hunnit ikapp.

Vilka är de största löftena just nu oavsett viktklass? Finns det nån given superstar på uppgång? Och då menar jag inte typ Broner utan snarare sådana som Thurman som väntar på genombrottet.

Låt mig säga såhär, finns ingen jag uppskattar just nu mer än GGG, ett monster.
Citera
2013-05-15, 01:28
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut

Mikey Garcia gillar jag väldigt mycket, sen vet jag inte om man kan kalla honom ett löfte längre, han är ju redan champion. Sen finns löften som har talang men är relativt otestade typ Terence Crawford, Gary Russell Jr, Jayson Velez. Säkert massa namn jag har glömt, listade bara några som imponerat på mig. Vi har ju Bryant Jennings o Deontay Wilder i tungvikten som är i desperat behov av löften, tror mer på Jennings än Wilder dock.

Ok, de jag har listat är knappast alla superstarmaterial men utöver Broner så är det få som har det där extra men jag tror mycket på Mikey Garcia och Terence Crawford. Sergei Kovalev ska man hålla ett öga på också tycker jag efter hans knock mot Campillo.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-05-15 kl. 01:35.
Citera
2013-05-15, 18:35
Medlem
Godzilla3s avatar
Erik Skoglund möter Lorenzo Di Giacomo i Århus 15:e juni. Det här är ett litet kliv upp. Erfaren boxare som mött Sebastian Sylvester till exempel. Han har förlorat många fighter på beslut men bara blivit knockad en gång för 13 år sen på sina 49 fighter (41-7-1), han har också förlorat sina tre senaste fighter på beslut. Det lär gå tiden ut och det är bra erfarenhet för Skoglund som bör ta ett ganska ensidigt domarbeslut.
Citera
2013-05-15, 21:18
Medlem
tatans avatar
http://www.boxingscene.com/jleon-love-fails-drug-test-team-rosado-respond--65559
Vet inte om ni såg matchen klart sevärd.
Tyckte själv att Rosado gjorde tillräckligt för att vinna.
Citera
2013-05-18, 22:25
Medlem
tatans avatar
Matthysse mot Peterson inatt gillar båda,
Peterson verkar va en schysst snubbe och så har han ju skägg.
Håller på Matthysse men tror Peterson tar hem det på poäng.
Citera
2013-05-19, 02:12
Medlem
nickoruts avatar
Kolla in Denis Lebedev mot Guillermo Jones!!
Citera
2013-05-19, 04:29
Medlem
Godzilla3s avatar
Matthyse-Peterson
Senast redigerad av Godzilla3 2013-05-19 kl. 04:33.
Citera
2013-05-19, 05:35
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Matthysse kommer att knocka Danny Garcia som fjanten vågar ta fighten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in