Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Golovkin ska möta Macklin i sin nästa fight! Kanske är gamla nyheter men nytt för mig! Intressant att det är ett main event för HBO också så om han vinner övertygande så börjar det nog bli svårt att ducka honom. Tycker det finns en uppsjö av intressanta fighter med GGG inblandad och i dagsläget håller jag honom som favorit mot en Martinez som tiden verkar hunnit ikapp.
Vilka är de största löftena just nu oavsett viktklass? Finns det nån given superstar på uppgång? Och då menar jag inte typ Broner utan snarare sådana som Thurman som väntar på genombrottet.
Mikey Garcia gillar jag väldigt mycket, sen vet jag inte om man kan kalla honom ett löfte längre, han är ju redan champion. Sen finns löften som har talang men är relativt otestade typ Terence Crawford, Gary Russell Jr, Jayson Velez. Säkert massa namn jag har glömt, listade bara några som imponerat på mig. Vi har ju Bryant Jennings o Deontay Wilder i tungvikten som är i desperat behov av löften, tror mer på Jennings än Wilder dock.
Ok, de jag har listat är knappast alla superstarmaterial men utöver Broner så är det få som har det där extra men jag tror mycket på Mikey Garcia och Terence Crawford. Sergei Kovalev ska man hålla ett öga på också tycker jag efter hans knock mot Campillo.