Citat:
Jag måste nog säga att jag bittert håller med dig. Jag la pengar på Marquez, men kände trots det ingen glädje när han vann. Det var en fantastisk match och Pac såg ut som den bättre boxaren, men det här är boxning och en träff kan ändra allt.
Ursprungligen postat av tom-jones
Jag har aldrig varit nåt större Pac-fan men i denna fighten så höll jag på honom. Det är helt omöjligt att känna sympatier för nån (JMM) som helt uppenbart dopar sig. Att alliera sig med ett kräk som Hereida (som är en jävla golare dessutom, den råttan) säger väl det mesta. Att bli så rippad och grov som 39-åring är inte möjligt. Se t.ex på en av de mest muskulösa och rippade fighterna, Roy Jones. Såg löjligt bra ut i kroppen som yngre, men runt 37-38 så började musklerna försvinna och han såg inte lika definierad ut längre. Samma med Bernard Hopkins. Samma med en av de mest uppenbara steroid-pumparna när han var yngre, Evander Holyfield (Evan Fields om nån minns?) Det är emot biologin att kunna bygga en massa muskelmassa i äldre år. Vafan ska han annars med råttan till? Varför skulle man vilja riskera att smutsa ner sitt namn och rykte genom att ta in en sån apa i sitt team? Det finns GARANTERAT en hel drös med andra fyscoacher som är minst lika bra och som dessutom har ett rent namn. Självklart är det för att han fixar juice. Smutsigt. Hoppas det var JMMs sista fight.
Med detta inte sagt att Pacman aldrig tryckt PEDs. Det är mycket möjligt. Floyd är också misstänkt på min lista.
Angående fighten så tycker jag att den var riktigt bra och underhållande. Pac rörde sig bra, JMM gjorde precis vad som kunde förväntas. Avslutningen var onödig. Pac hade redan ronden i säcken, han hade tagit den klart. Det fanns ingen anledning att ta risker och pressa sista 10 sek. Han är tillräckligt rutinerad för att veta det. Tittar ni noga så ser ni dessutom att när Manny kliver in så trampar han emot JMMs främre vänsterfot med sin främre högerfot, vilket gör att han tappar balansen och liksom faller lite framåt. Alla som varit i ringen vet att när sånt händer så tar reflexerna över, kroppen gör sig beredd på att ta emot ett eventuellt fall och "glömmer bort" gardering eller vilken rörelse man nu än höll på att genomföra. Jag säger inte att han inte hade blivit knockad ändå, men det gjorde inte saken bättre iallafall. Syns bäst på reprisen rakt ovanifrån. Hursomhelst så var det en kanonkontring från Marquez.
Med detta inte sagt att Pacman aldrig tryckt PEDs. Det är mycket möjligt. Floyd är också misstänkt på min lista.
Angående fighten så tycker jag att den var riktigt bra och underhållande. Pac rörde sig bra, JMM gjorde precis vad som kunde förväntas. Avslutningen var onödig. Pac hade redan ronden i säcken, han hade tagit den klart. Det fanns ingen anledning att ta risker och pressa sista 10 sek. Han är tillräckligt rutinerad för att veta det. Tittar ni noga så ser ni dessutom att när Manny kliver in så trampar han emot JMMs främre vänsterfot med sin främre högerfot, vilket gör att han tappar balansen och liksom faller lite framåt. Alla som varit i ringen vet att när sånt händer så tar reflexerna över, kroppen gör sig beredd på att ta emot ett eventuellt fall och "glömmer bort" gardering eller vilken rörelse man nu än höll på att genomföra. Jag säger inte att han inte hade blivit knockad ändå, men det gjorde inte saken bättre iallafall. Syns bäst på reprisen rakt ovanifrån. Hursomhelst så var det en kanonkontring från Marquez.
Returmatch på cinco de mayo helgen?
Mina tankar om matchen
http://www.fightplay.tv/nyheter/pacquiao-knockad-av-marquez/