2013-05-12, 03:17
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Varför snackas det inget om en möjlig fight mellan Bradley och Floyd? Bradley som är undefeated och är en riktigt bra fighter som redan slått Pacman, tror det hade varit mer intressant än en omogen Canelo.

Sen är jag så jävla trött på Adrian Broner, jävligt pinsam snubbe som är så jävla mycket onödigt snack och så jävla pinsamma incidenter, hade varit kul om Malinaggi piskade honom vilket jag tyvärr inte tror kommer ske.
Citera
2013-05-12, 03:43
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Varför snackas det inget om en möjlig fight mellan Bradley och Floyd? Bradley som är undefeated och är en riktigt bra fighter som redan slått Pacman, tror det hade varit mer intressant än en omogen Canelo.

Sen är jag så jävla trött på Adrian Broner, jävligt pinsam snubbe som är så jävla mycket onödigt snack och så jävla pinsamma incidenter, hade varit kul om Malinaggi piskade honom vilket jag tyvärr inte tror kommer ske.
Tycker också det är en bra fight. Bradley är nog den som är 2:a bakom Mayweather i welter om inte Marquez/Pacquiao. Det stora problemet är väl Top Rank/Golden Boy-disputen. De flesta anser att Pacman-Bradley var ett rån också, jag hade själv Pacman som knapp vinnare i den fighten. Sen var ju Bradley väldigt illa ute mot Provodnikov, jag hade den fighten oavgjord men kunde lätt ha gett den till Provodnikov. Bradleys självförtroende lär inte vara helt på topp efter den fighten och att direkt möta Mayweather är nog inte det bästa, inte för att Marquez är någon lätt utmaning direkt. Men om Bradley vinner mot Marquez hoppas jag att den fighten sker.
Citera
2013-05-12, 12:55
Medlem
tom-joness avatar
Svagt av Gonzalez. Han boxade riktigt bra innan det, jag gav honom de 7 førsta och hade honom alltså upp 7-2 i ronder. Men han har inget hjærta visade det sig. Alltså en fighter som man aldrig ska satsa pengar på. Ær man inte beredd att gå igenom smærta før att vinna en titel då kan man lika gærna byta sport.

Gonzalez borde ta lærdom av detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=TYLrn5TODBw
Gatti bryter høger hand tidigt i 4e ronden, 23:32 in i klippet. Ger han upp? Nej han fortsætter fightas mot en mkt jobbig motståndare. Ingen titel, inget bælte ær på spel, pengarna ær redan klara men Gatti fortsætter fightas bara før æran. Underbart. Kolla senare i ronden nær Ward drar in 5 raka vænster uppercut, tungt.
Jag kan placera Gatti på All-Time Top 10 P4P nær det kommer till fighting spirit/hjærta. Han gav alltid allt. Han ær inte høgst på listan men han ær med helt klart. (Får bara med två till fighters från moderna tider på listan, Ali och Holyfield) R.I.P Arturo Gatti

Gonzalez kan kolla på Danny Williams också, nær hans høgra axel hoppade ur led och høger arm bara hængde och dinglade men han stoppade motståndaren (minns inte, var det Butlin?) med vænstern.

Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield

Instæmmer, en mer irriterande person får man leta efter. Det mest pinsamma ær væl att han inte ens har en egen stil, utan førsøker vara som Floyd, både i och utanfør ringen. Det hær narcissistiska, høja sig sjælv till skyarna hela tiden, hela tiden framhæva hur grym och cool man ær, gærna med høg røst, helst upprepa allt ett par gånger "I can`t be touched! I can`t be touched!", helst med några inavlade polare med før stor keps runtomkring som också gormar massa skit. Vill bara spy nær jag tænker på dem. Grejen med Broner ær också att jag førstår inte riktigt varfør han får så otroligt mkt props redan. Han har ju inte møtt nåt svårt motstånd! Han har två fighters på sin record som ær bra, Ponce De Leon och DeMarco. Fighten mot Ponce tyckte många att han torskade och DeMarco ær fan inget vidare, han har blivit avsløjad alla 3 ggr han klivit upp mot bra fighters. Stryk av Valero, stryk av Linares tills Linares gick sønder, och stryk av Broner. Så det ær alltså de størsta namnen på Broners record, inte så imponerande. Tyværr så har ju inte Malignaggi nån punch "couldn`t punch his way out of a wet paperbag" och har ett antal mil på mætaren så Broner tar nog en seger dær men mina tummar ær stenhårt før Paulie, som verkar vara en skøn snubbe dessutom. Kendall Holt var ju kænd før att kunna snacka tills ens øron blødde men nær jag såg Paulie och Kendall stå och surra på en boxningsgala i New York før ett par år sen så fick Kendall inte en syl i vædret. Kunde bara stå och smila och nicka nær Paulie drog igång, he he. Så man får hoppas att Paulie kan avsløja nåt hos Broner men jag tvivlar på det.
Citera
2013-05-12, 13:10
Medlem
Godzilla3s avatar
Jag håller med angående Broner, förut så uppskattade jag honom ungefär kring Escobedofighten men senaste tiden har han börjat prata för mycket. DeMarco var som skräddarsydd för honom trots en imponerande utklassning av Broner och både Ponce och Quintero gav honom problem som tom-jones nämnde. Han har verkligen skills och power men jag tror faktiskt ganska starkt på att Malignaggi kan ta honom. Broners stora svaghet med hans breda stance, det är rörelse hos en motståndare. Kan Malignaggi få tillbaka det han haft tidigare som mot Senchenko med fotarbetet (o han lär verkligen vara motiverad mot Broner) så kan han utboxa Broner, jag är säker på det. Jag vet inte om ryktet stämmer eller inte men Broner blev tydligen droppad hårt av Errol Spence på sparringen och sånt är alltid ett varningstecken innan en fight, se Tyson mot Douglas t.ex. Visst, där berodde det väl lika mycket på Tysons festande men Broner är ju också känd för att partaja en del. Jag tror på Malignaggi.
Citera
2013-05-12, 19:29
Medlem
tatans avatar
Kul att Erick Ochieng boxas på under kortet Froch Kessler Tom Jones tipsa om en Erik match ett tag som va grym påminn mig.
Känner inte till Tony Bellew alls finns det något man borde se Tom Jones.
Tacksam för svar
Citera
2013-05-12, 21:11
Medlem
tom-joness avatar
Erick Ochieng måste ha vart mot Quigley va? Den var bra.

Tony Bellew ær en tuff boxare från Liverpool. Har inte sett så speciellt mkt med honom heller, bara førsta McKenzie-fighten, mot Cleverly, McIntosh och Miranda. Læste ett tidningsreportage om honom, han var tydligen en kaxig snubbe nær han var yngre. Sen blev han dørrvakt hemma i Liverpool och tuffsade till folk till høger å vænster. Træffade sin dam som fick honom att lugna ner sig lite grann, nu har de två ungar som fått ner honom på jorden. Minns inte riktigt reportaget, hade hans ungar nån sjukdom? Eller minns jag fel? Hursomhelst, en ganska underhållande fighter men inte nån supertalang.
Senast redigerad av tom-jones 2013-05-12 kl. 21:11. Anledning: stavning
Citera
2013-05-12, 22:00
Medlem
nickoruts avatar
Trist avslutning på Burns-Gonzalez, tycker det var upplagt för ett rejält drama de sista ronderna. Att sluta på stolen är ju aldrig bra men det kan tyda på att man känner sin kropp och vet när man ska sluta. Ett exempel på det är ju Vitali Klitchko som slutade med sin axel för ett par år sedan, ett beslut som sägs ha räddat hans karriär då han hade behövt operera om den dragits sönder och efter det skulle han inte kunnat fortsätta boxas. Det här kanske är en efterhandskonstruktion men poängen är att det inte alltid behöver vara fel beslut att sluta på stolen. Även Morales mot Pac (om det var andra fighten?) är ett ok beslut tycker jag, finns ingenting klokt med att utsätta sig för riskerna i en mismatch.

Men om han Gonzalez "bara" brutit handen så är det förstås en varningsklocka.

På tal om ingenting, varför räknas Whitaker oftast före Mayweather som rent defensiv fighter? Jag har spenderat helgen med att kolla på en hel del av hans fighter och han blir ju träffad fett mycket mer än Mayweathers smått sjuka 16%. Är det för att han gör det mer stilfullt eller för att han mötte bättre fighters eller helt enkelt för att folk ogillar mayweather?
Citera
2013-05-12, 23:41
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Trist avslutning på Burns-Gonzalez, tycker det var upplagt för ett rejält drama de sista ronderna. Att sluta på stolen är ju aldrig bra men det kan tyda på att man känner sin kropp och vet när man ska sluta. Ett exempel på det är ju Vitali Klitchko som slutade med sin axel för ett par år sedan, ett beslut som sägs ha räddat hans karriär då han hade behövt operera om den dragits sönder och efter det skulle han inte kunnat fortsätta boxas. Det här kanske är en efterhandskonstruktion men poängen är att det inte alltid behöver vara fel beslut att sluta på stolen. Även Morales mot Pac (om det var andra fighten?) är ett ok beslut tycker jag, finns ingenting klokt med att utsätta sig för riskerna i en mismatch.

Men om han Gonzalez "bara" brutit handen så är det förstås en varningsklocka.

På tal om ingenting, varför räknas Whitaker oftast före Mayweather som rent defensiv fighter? Jag har spenderat helgen med att kolla på en hel del av hans fighter och han blir ju träffad fett mycket mer än Mayweathers smått sjuka 16%. Är det för att han gör det mer stilfullt eller för att han mötte bättre fighters eller helt enkelt för att folk ogillar mayweather?
Jo, problemet är nog att vi fans har sett så många boxare uthärda skador i en fight som bara en boxare kan. Om någon bryter handen i en lagsport så kan någon annan ta dennes plats, i boxning går det inte. Vi sätter boxare på en omänskligt hög nivå efter Gatti när han bröt handen som tom-jones länkade, när Mayweather bröt handen mot Hernandez och Muhammad Ali när han bröt käken mot Ken Norton att vi sedan kritiserar boxare som slutar på stolen trots att de är legitimt skadade såsom Ortiz mot Lopez och Gonzalez mot Burns. Vi förväntar oss nästan att alla boxare ska kunna genomlida en sådan skada, det är det som skiljer en boxare med hjärta och en utan. Vitali fick gå igenom en hel del kritik efter han slutade mot Byrd som inte tog slut förrän han gjorde tvärtom mot Lewis där han trots det där groteska cuttet ville fortsätta. Fast det var ju ett bra beslut rent hälsomässigt som du säger. Det är svårt det där, jag tycker det är svagt av Gonzalez att sluta med en bruten hand för det är trots allt ganska vanligt i boxning. På samma vis tycker jag det är svagt av Mikey Garcia att sluta mot Salido för en bruten näsa - men som jag skrev tidigare - kanske förväntar vi oss för mycket av boxare på grund av historian?

Angående Whitaker så tror jag alla dina tre teorier stämmer delvis. Whitaker när han var defensivt inställd blev ofta inte träffad alls medan Mayweather istället använder sin shoulder roll och blir träffad men på armar och axlar istället (då snackar jag Mayweather i högre viktklasserna när han mer statisk förutom några undantag) så Whitaker var mer stylish. Tror Mayweather kommer bli mer uppskattad efter sin karriär, såsom det ofta är.
Citera
2013-05-13, 11:08
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Gonzalez borde ta lærdom av detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=TYLrn5TODBw
Gatti bryter høger hand tidigt i 4e ronden, 23:32 in i klippet. Ger han upp? Nej han fortsætter fightas mot en mkt jobbig motståndare. Ingen titel, inget bælte ær på spel, pengarna ær redan klara men Gatti fortsætter fightas bara før æran. Underbart. Kolla senare i ronden nær Ward drar in 5 raka vænster uppercut, tungt.
Jag kan placera Gatti på All-Time Top 10 P4P nær det kommer till fighting spirit/hjærta. Han gav alltid allt. Han ær inte høgst på listan men han ær med helt klart. (Får bara med två till fighters från moderna tider på listan, Ali och Holyfield) R.I.P Arturo Gatti
Fint boxningsklipp! Ja, starkt av Gatti!
Citera
2013-05-13, 11:14
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Tyværr så har ju inte Malignaggi nån punch "couldn`t punch his way out of a wet paperbag" och har ett antal mil på mætaren så Broner tar nog en seger dær men mina tummar ær stenhårt før Paulie, som verkar vara en skøn snubbe dessutom. Kendall Holt var ju kænd før att kunna snacka tills ens øron blødde men nær jag såg Paulie och Kendall stå och surra på en boxningsgala i New York før ett par år sen så fick Kendall inte en syl i vædret. Kunde bara stå och smila och nicka nær Paulie drog igång, he he. Så man får hoppas att Paulie kan avsløja nåt hos Broner men jag tvivlar på det.
Jag gillar Paulie, han har skön stil. Hans match mot Senchenko är klart sevärd.

http://www.youtube.com/watch?v=BqUMdrMgw-Q
Citera
2013-05-13, 14:51
Medlem
Godzilla3s avatar
Helvete vilken fight vi har nu i helgen. Matthysse mot Peterson. Det kommer bli ett krig alltså. Vad tror ni?

Jag har inte helt bestämt mig men om jag kollar på oddsen så är en KO/TKO av Matthysse låga 2.10, det tror jag inte på. Peterson har aldrig blivit stoppad, han är tuff mentalt och Matthysse gick fulla distansen mot Judah och Alexander. Peterson har varit på djupa vatten mot Ortiz och klarade det tiden ut. Tror mer på Matthysse via beslut på 4.00.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-05-13 kl. 14:57.
Citera
2013-05-13, 16:56
Medlem
Libérées avatar
Ouf! Har inte skrivit av mig på säkert två veckor, kliar lite i fingrarna.

Att Guerrero skulle bli en såpass enkel uppgift för Mayweather förvånade mig lite, trodde att "The Ghost" hade en desperat växel till att lägga i, han måste ju förstått att han låg långt efter på poängkorten. Imponerad av hur fräsch Floyd såg ut efter tolv ronder med, hur bra kondis har han egentligen jämfört med övriga eliten? Likvärdig eller bättre? Hur som helst satt den raka högern som en smäck, och om man jämför med fighten mot Cotto så såg hans philly-shell stabilare ut och fotarbetet var tipp-topp. Har det något med Mayweather Sr. att göra kanske?

För övrigt har vi några fina fighter framför oss, förutom de självklara godbitarna så som Peterson - Matthysse, Broner - Malignaggi och Froch - Kessler så zappar jag gärna in på Marcos Maidana vs Josesito Lopez den 8:e juni. Den senare tillbaka i en viktklass han kan trivas i efter den brutala överkörningen han åkte på mot den tyngre och starkare Canelo i höstas. Skoj!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in