2013-05-05, 19:28
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Jag vill se nån med lite snabbhet mot Mayweather!!
Frågan är bara vem som kan vinna mot Mayweather.
Citera
2013-05-05, 19:51
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Kan även tänka mig Timothy Bradley mot Floyd om Bradley slår JMM i deras kommande fight.

Älskar Bradley's hjärta och gritty stil.
Citera
2013-05-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Frågan är bara vem som kan vinna mot Mayweather.

Jag vill se Khans snabbhet mot Mayweather, inte för att jag tror att Khan skulle vinna men hade varit en mer spännande match än Guerrero. Eller nån annan som iaf matchar Mayweathers snabbhet! :
Citera
2013-05-05, 20:45
Medlem
analbastards avatar
Tycker Guerrero och hans farsa verkligen skämde ut sig efter fighten, "my shots just grazed him, i'm gonna get him in a rematch, i didn't win but i got to spread the gospel" haha, tror han verkligen på det han säger själv? Tycker det är så pinsamt alla dessa fighters som ska möta Floyd och verkligen tar det så personligt och låter trash talkingen gå under skinnet på dom, tror att dom har en chans.

Hade faktiskt trott att åldern tillslut hade börjat sätta sina spår i Mayweather efter Cotto-fighten men han såg lika vass ut som vanligt, synd att han inte orkade straffa Guerrero lite mer, hade allt hoppats på lite mera våld. Hoppas att han inte går ner och vill fightas mot welter-killar nu, kommer bli alldelles för lätt, ser fram emot en Alvarez-fight nu i September då kanske, även om jag har svårt att tro att Alvarez kommer lyckas bättre än alla dessa andra runner ups han satt på rumpan.
Citera
2013-05-05, 20:50
Medlem
analbastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Jag vill se Khans snabbhet mot Mayweather, inte för att jag tror att Khan skulle vinna men hade varit en mer spännande match än Guerrero. Eller nån annan som iaf matchar Mayweathers snabbhet! :

Zab Judah är väl den som mest har kunnat mäta sig med Mayweathers snabbhet, och det hanterade han rätt bra trots några kniviga första ronder (och då var han även mycket yngre och inte lika skicklig som idag.) Tror inte att en Khan-fight skulle vara något vidare underhållande, Mayweather har underskattad kraft i nävarna och skulle nog satt Khan på rumpan rätt tidigt, kolla bara hur han skakade Guerrero nu med sin höger, och då har Guerrero redan en väldigt bra haka!
Citera
2013-05-05, 20:52
Medlem
Lubrixs avatar
En match som hade kunnat blivit spännande att se, är Cotto mot Alvarez. Tro det hade blivit en rätt underhållande match. Vad tro ni om det? vem skulle vinna?
Citera
2013-05-05, 21:20
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
En match som hade kunnat blivit spännande att se, är Cotto mot Alvarez. Tro det hade blivit en rätt underhållande match. Vad tro ni om det? vem skulle vinna?

Det var precis vad som var planerat och bad deras promotors hoppades på innan Trout slog cotto. Jag tror canelo hade tagit det. Mest för att cotto tyvärr verkar rätt slut numera.
Citera
2013-05-05, 22:35
Medlem
challiss avatar
Ja, det var väl inte helt otippat att Guerrero skulle få smaka. Fy fan vilken kvick rak höger Mayweather har. Han slår den helt utan någon varning också, det finns inga signaler på att den kommer. Var det någon annan som tänkte på att han inte körde philly roll-defensiven de första ronderna? Det verkade som att han blev mer bekväm längre in i fighten och började använda den.

Ska bli jävligt spännande att se vem Mayweather väljer härnäst. Tror Canelo skulle få pisk mot Mayweather. Det enda som talar för honom är hans storlek. Martinez tror jag inte heller har någon större chans. Bradley - Mayweather vore, precis som någon sa väldigt spännande. Jag tycker faktiskt det är extremt svårt att säga vem som faktiskt skulle kunna vinna mot honom. Vad tror ni?

Får se vad som blir aktuellt for Guerrero. Finns någon video på tuben där han och Broner skakar hand på att mötas vid 147 lbs.
Citera
2013-05-05, 23:16
Medlem
blackfaces avatar
Okey, om vi snackar om Sveriges 3 kanske största hopp i boxningen, hur långt tror ni de kan gå?

Oscar Ahlin?
Badou Jack?
Erik Skoglund?

Finns det någon annan som kan nå top20 nivå?
Citera
2013-05-06, 04:40
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Jag retar mig på att man ska behöva vänta ett år tills Floyd boxas igen.. De borde införa en regel att ett bälte ska försvaras varje tre månader.
Citera
2013-05-06, 04:48
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackface
Okey, om vi snackar om Sveriges 3 kanske största hopp i boxningen, hur långt tror ni de kan gå?

Oscar Ahlin?
Badou Jack?
Erik Skoglund?

Finns det någon annan som kan nå top20 nivå?
Jag är rädd att Ahlin kommer få otur i längden när han har sitt försvar vid midjan.. Skoglund är ung och hans senaste match mötte han en tuffing och där övertygade han inte alls.
Jack fick de svårt med Alexander Brand. Brand har en jäkligt avig stil, och det ska bli kul att se Brands nästa fight.
Måste jag välja nån av dessa så blir det Jack..

Annars Sallah, men han vägrar ju lämna amatörringen.

Meh, vänta nu, du har ju Bogere oxå. Som har fajt i Göteborg på lördag!
Citera
2013-05-06, 09:36
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Jag retar mig på att man ska behöva vänta ett år tills Floyd boxas igen.. De borde införa en regel att ett bälte ska försvaras varje tre månader.
Ett år? Är inte nästa fight planerad i September?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in